's nachts om de twee uur borstvoeding

Hoi,

Mijn dochtertje van 3,5 week komt 's nachts om de 2 uur om borstvoeding. Dus ik ben vaak wakker, erg vermoeiend. alleen einde vd middag en begin van de avond slaapt ze langer door. Is ze aan het clusteren?? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze minder vaak komt?? In ieder geval 's nachts langer doorslaapt?

Groetjes Jessica
(mama van Lindsey sinds 10 oktober '09)

Helaas gewoon aan toegeven :S Is erg vermoeiend, maar vooral de nachtvoedingen zijn erg goed voor je productie.

Kijk ook eens op www.borstvoeding.com en www.borstvoedingsforum.com

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Jessica,

Heb niet echt tips voor je maar wil je wel een hart onder de riem steken. Want dit is echt zwaar. Hoe geef je de bv? Drinkt ze aan een of aan twee borsten?
Probeer haar een borst goed te laten leegdrinken. De laatste melk is namelijk vetter en voedzamer. En dan eventueel nog even aan de andere borst als ze dat nog wil. Gelukkig gaat het vanzelf minder worden met die voedingen ze gaat vanzelf echt wel haar ritme op zoeken met minder voedingen. Toen rens nog nachtvoedingen had ging ik verdag geregeld met hem naar bed. Ik weet niet of dit je eerste kindje is? Dan kan dat nog lekker. Huishouden komt vanzelf wel weer probeer zelf slaap te pakken wanneer het kan dan kun je er beter tegen.

heel veel succes en hoop snel een beetje meer slaap,

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

He hoi,

Heeft de kleine meid dan echt honger ? Of zijn het maar kleine beetjes ? want bij kleine beetjes zal het misschien geen honger zijn. Dit kan ook zuigbehoefte zijn en dan kun je een speentje nemen eventueel en het kan ook behoefte aan aandacht zijn.
Heel vermoeiend inderdaad, ik gaf ook bv. Probeer lekker te gaan slapen als de kleine meid ook slaapt, ook overdag. Het kan best zijn dat ze aan het clusteren is. Je kan eventueel ook voor de nacht gaan kolven misschien zodat je man/vriend dan een voeding voor de nacht kan overnemen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Sja, met een speentje moet je nog weer oppassen he… qua tepel/speenverwarring.

Wij hebben Seth ook vanaf een dag of 5 een speen gegeven, en hij dronk uit de borst uit een tepelhoedje.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen, en hij dronk na een week of 2 gewoon normaal uit de borst.

Probeer het speentje dan alleen te geven als je echt denkt dat ze zuigbehoefte heeft.
Succes!
Liefs, Anne

Ik zou ook zeggen laat een borst heel goed leegdrinken ( ivm achtervoeding) zodat de voedzame melk ook echt gedronken wordt. daarnaast zou ik idd zeggen probeer een speentje als het zuigbehoefte is. Ik heb dit zelf ook gedaan vanaf dag 1 bij Minke en ze heeft maandenlang probleemloos bv gedronken! Ze had ook gewoon veel zuigbehoefte vooral 's avonds laat.

Gewijzigd door - Linette1 op 05 Nov 2009 10:57:32

Tepel speenverwarring zou volgens mij nu niet meer aan de orde moeten zijn daar ze na 3,5 week nu prima weet hoe het zit met de bv. Onze oudste kreeg na 10 dagen van ons een speentje omdat ze zeer veel zuigbehoefte had. Onze jongste had deze behoefte ook, maar wilde absoluut geen speen. Hahaha ook die van een flesje niet toen ik deze wilde gaan proberen na een half jaar. Dus de kleine man heeft hierdoor ruim een jaar bv gehad terwijl ik alles had geprobeerd al. Hij moest blijkbaar domweg niks van die silliconen toestanden hebben.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Het wordt volgens mij ook wel aangeraden om vnaf een week of zes regelmatig een keer een flesje (met borstvoeding) te geven, om ze aan de speen van de fles te laten wennen. Om zo de overstap kleiner te maken, als je borstvoeding wil gaan afbouwen, of een keer weg wilt.

En kan jij even lekker slapen, en je vent eruit voor de kleine
Liefs, Anne

Jens heeft na 5 weken nog tepel/speenverwarring opgelopen, dus 't kan best hoor.