's nachts niet doorslapen

Hallo,

Ben een beetje ten einde raad, mijn dochter Senna van 5 maanden slaapt vanaf 19.00 tot een uur of 02.00 prima door, maar dan wordt ze wakker en geven wij haar fup weer en slaapt ze weer even verder tot 03.00, dan weer wakker en zo gaat dat door tot 6.30 als ze haar eerste voeding krijgt! Moet soms wel 6 keer mijn bed uit en meestal rond een uur of 5 gaat het jammeren over in huilen en is ook d’r fup niet meer genoeg! Heb haar de laatste dagen dan maar weer gevoed, maar ook dat helpt niet dat ze daarna doorslaapt! Dus volgens mij ligt het niet aan de voeding! Ze krijgt 4x 200cc water en 6 schepjes op een dag (200cc ivm moeizame ontlasting). Wel ligt ze heel onrustig in de nacht, draait veel met haar hoofdje heen en weer en ik hoor ook weleens scheetjes en dan heeft ze meestal in ochtend ontlasting, maar nu bv weer 2 dagen niet gepoept dus weet ook niet of dat er mee te maken heeft?? Heb ook al geprobeerd om 210 cc met 7 schepjes in de avond te geven, maar helpt ook niet!

Het cb kan me nou ook niet echt duidelijk advies geven, dus ik probeer zelf van alles uit, maar niets helpt!

Nou hoor ik weleens iets over een osteopaat, zou dat werken?? Of misschien overstappen op andere voeding, ze krijgt nu friso comfort ivm haar spugen, maar wil dan misschien nutrilon omneo proberen weer ivm haar moeizame ontlasting! Maar je kan toch niet zomaar overstappen, dat moet geleidelijk gaan toch??

Als iemand nog suggesties heeft haha ik weet het effe niet meer!

Alvast bedankt!

Groetjes Peggy

mijne krijgt nu met 11 weken al 4 voedingen van 210cc…ligt het niet aan de hoeveelheid? probeer eens de hele dag 210 te geven alleen avond zal niet lukken nee. ze is wel oud genoeg voor die 210 denk ik of zegt cb van niet? vreemd dan. verder zou ik het ook niet weten is de enige tip die ik je kan geven. sterkte ermee

trouwens je kan ook meer water doen bij de voeding dus bijv. ipv 200, 220cc water en dan die 6 schepjes, helpt bij de vermoeide ontlasting heel goed. verder van voeding veranderen zou ik niet gelijk doen maar wil je het toch proberen doe het dan idd ivm mengen van beide voedingen. dus eerst 1 schepje van de nieuwe en 5 van de oude en de volgende voeding 2 schepjes van de nieuwe en 3 schepjes van de oude en kijken hoe ze daar op reageert. voor het spugen zou je ook nutriton kunnen proberen. bijv. 4 schepjes nutriton bij 200cc. dat doe ik nu ook en helpt perfect en zantac 1,5ml gebruik ik dan 2x per dag. misschien heeft ze last van ernstige reflux je kunt ook vragen of je naar de ka mag als de cb er zelf niet uit komt, die vinden vaak de oorzaak veel sneller. denk daar ook maar eens over na. hoop dat je wat aan mijn tips hebt, zijn allemaal herkenbaar voor mij. sterkte nog.

Volgens het CB stimuleerd nutriton juist de stoelgang. Bij ons hielp het goed, maar ken ook verhalen dat het niet helpt.
Toen mijn dochter overging naar 4 voedingen (ook al met 11 weken trouwens) ben ik met 210cc+7schepjes begonnen maar dit bleek veel te veel voor haar. Ze had hier s’nachts heel veel last van (darmpjes) en werd dus ook wakker. Toen ben ik minder voeding gaan geven (3x180cc en 1x210 met rijstebloem) en dit werkte perfect!
Ook over de osteopaat hoor ik wisselende verhalen, maar zeker ook positieve. En weet je wat het is, baat het niet dan schaad het niet. Gewoon doen zou ik zeggen.
Heeft Senna wel een goed dag en nachtritme?
In ieder geval succes ermee!
Groetjes Nancy

dat zeg ik nutriton stimuleert de ontlasting.

Hoi Peggy,

Ik denk dat je dochter wat last van verstopping heeft met de ontlasting.
Zou even langs de huisarts gaan. Misschien kan die jou wat geven, waardoor de kleine weer gaat poepen.
Ze wil het wel, maar het lukt niet.
Het doet natuurlijk zeer, en daardoor gaat ze s nachts huilen.
Als ze met haar hoofdje heen en weer draait is ze denk ik druk bezig, alleen het lukt haar niet.
Ze heeft geen honger, dus zou haar niet voeden.
Straks is ze daar zo aangewend dat ze gevoed wordt en zal ze elke nacht weer voeding willen.

Je hoeft niet naar een osteopaat hoor.
Morgen even huisarts bellen. Die zien zo of er verstopping is bij jou kleintje!

En over het cb: die weten zoveel niet is mijn mening.
Ik heb al wat meegemaakt.

Groetjes Lisan.

Hoi,

Ik ben al bij de huisarts geweest en heb toen lactulose voor haar gehad, dat heb ik toen 4 dagen gebruikt en daarna ging ze elke dag dus was daar weer mee gestopt, maar ben gisteren dus maar weer begonnen, want ze had nu hele grote stukken net een soort harde klei in haar luier en ze moest nu heel hard huilen met persen, zo zielig! Weet ook niet of ik dat altijd mag gebruiken?? De assistente zei van wel, maar ik heb ook het gevoel dat haar darmpjes het toch ook zelf moeten gaan doen!

Ook toen ze elke dag ontlasting had sliep ze de nachten niet door, dus vind het zo moeilijk om nu vast te stellen wat ze nou heeft! Ben ook echt geneigd om al eerder fruit te gaan geven in de hoop dat hierdoor haar ontlasting wat beter gaat, maar ja je wil je ook weer aan de regels houden en pas vanaf 6 maanden gaan beginnen!

Overdag slaapt Senna redelijk, na de eerste voeding leg ik haar terug in bed en dan wordt ze meestal rond 9.00 uur wakker, dan om 11.30 gaat ze weer naar bed en slaapt dan gem. 1 uurtje en dan rond 16.00 gaat ze weer en slaapt dan ook meestal 3 kwartier en dan om 19.30 de nacht in! Doe ik hier soms iets niet goed???

Alvast bedankt dat jullie meedenken!

Groetjes Peggy

Hoe sliep Senna snachts toen ze nog 5 voedingen had? Is het een optie om Senna rond 22.00u nog/weer een (kleine) (pap)fles te geven? Het is verre van ideaal, maar als ze daarmee wel de nacht doorkomt, kun je die fles later weer afbouwen en kan jij weer bijtanken.
Wordt Senna alleen wakker als ze haar fup kwijt is? Misschien dat je dan daarmee iets kunt doen?
Ik suggereer maar wat en probeer mee te denken, hoop dat je er iets aan hebt.
Daarnaast snap ik je onzekerheid, maar ik vind dat je als moeder niks verkeerds kunt doen als je het beste met je kind voorhebt! En dat heeft elke moeder lijkt mij!

Hallo Peggy en Senna,

Je vraagt of iemand ervaringen heeft met een osteopaat. Daar wil ik wel op reageren. Wij zijn ook met onze zoon naar een manueel therapeut geweest om o.a. een moeizame ontlasting, zijn fles niet kunnen leegdrinken en bovenal het scheef groeien en het niet (meer) naar links kunnen kijken. Deze meneer heeft zijn heupen, rug en nek nagekeken en bleek dat er in zijn nekje 2 werveltjes scheef zaten. (mede door de bevalling) Hij heeft deze rechtgezet en al bovengenoemde klachten zijn per direct verdwenen. We hebben er een heel ander kind voor terug!!
Dit wilde ik je toch even meedelen, ook omdat wij in eerste instantie van alles hebben geprobeerd met de voeding (omneo) en meer water in de fles.
Succes!