Max is een echte slaapkop. Heerlijk, want ik slaap zelf ook erg graag. Ik kan er dus ook niet tegen als ik steeds wakker word. En dat heb ik nu dus. Eerst schrok ik steeds wakker doordat Max moest hoesten, nu schrik ik wakker van geluiden die hij maakt. Hij heeft al een paar nachten dat hij opeens midden in de nacht wakker wordt en gaat huilen! Papa snurkt lekker door. Ik wil dat hij snel weer gaat slapen en gooi er gauw een flesje in. Ok, veel water (130 cc ofzo) en 1 schepje melk. Hij slaapt dan wel meteen weer door. Ik lig dan alleen wakker, want ik lig dan onbewust te luisteren of hij wakker wordt. Heel vervelend!
Ik kan me van Eva herinneren dat zij ook OPEENS wakker werd 's nachts. Is het een sprong? Hij maakt echt geluidjes en gaat in bed staan, zo van: PARTY PEOPLE! Nou…'s nachts liever niet! Als ik hem neerleg, staat hij meteen op en zet het op een huilen. Ik baal van dat flesje, want hij heeft dat natuurlijk al lang niet meer nodig, maar ik kan er echt niet tegen als ik bv beneden moet gaan zitten met hem. Hij wordt dan alleen maar meer wakker! We legden hem laatst tussen ons in, maar hij is nog steeds wat benauwd en leek wel een stoomlocomotief! Wat een hijgmannetje! Ik had oordoppen in, maar hoorde hem nóg keihard ademen en snuiven. Dat was dus niet zo, al sukkelde ik wel in slaap.
Hoe doorbreek ik die cirkel van het wakker worden van Max (hij slaapt nog 2x, want hij trekt het niet om de hele ochtend al wakker te zijn - het is een slaapkopje zei ik he) en het zelf wakker liggen omdat ik ga luisteren of hij niet wéér gaat huilen? Ik wil niet het hele huis wakker hebben, zeker niet nu Eva weer zo netjes de hele nacht in haar eigen bedje ligt.
Groetjes Rainbow