's nachts klaarwakker

Max is een echte slaapkop. Heerlijk, want ik slaap zelf ook erg graag. Ik kan er dus ook niet tegen als ik steeds wakker word. En dat heb ik nu dus. Eerst schrok ik steeds wakker doordat Max moest hoesten, nu schrik ik wakker van geluiden die hij maakt. Hij heeft al een paar nachten dat hij opeens midden in de nacht wakker wordt en gaat huilen! Papa snurkt lekker door. Ik wil dat hij snel weer gaat slapen en gooi er gauw een flesje in. Ok, veel water (130 cc ofzo) en 1 schepje melk. Hij slaapt dan wel meteen weer door. Ik lig dan alleen wakker, want ik lig dan onbewust te luisteren of hij wakker wordt. Heel vervelend!

Ik kan me van Eva herinneren dat zij ook OPEENS wakker werd 's nachts. Is het een sprong? Hij maakt echt geluidjes en gaat in bed staan, zo van: PARTY PEOPLE! Nou…'s nachts liever niet! Als ik hem neerleg, staat hij meteen op en zet het op een huilen. Ik baal van dat flesje, want hij heeft dat natuurlijk al lang niet meer nodig, maar ik kan er echt niet tegen als ik bv beneden moet gaan zitten met hem. Hij wordt dan alleen maar meer wakker! We legden hem laatst tussen ons in, maar hij is nog steeds wat benauwd en leek wel een stoomlocomotief! Wat een hijgmannetje! Ik had oordoppen in, maar hoorde hem nóg keihard ademen en snuiven. Dat was dus niet zo, al sukkelde ik wel in slaap.

Hoe doorbreek ik die cirkel van het wakker worden van Max (hij slaapt nog 2x, want hij trekt het niet om de hele ochtend al wakker te zijn - het is een slaapkopje zei ik he) en het zelf wakker liggen omdat ik ga luisteren of hij niet wéér gaat huilen? Ik wil niet het hele huis wakker hebben, zeker niet nu Eva weer zo netjes de hele nacht in haar eigen bedje ligt.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Mijn ervaring met Bo was dat het een fase was, en dat het vanzelf ophield. Heel vervelend, maar het was niet anders. Dat is nu nog zo, hij heeft met fases dat hij zo rond 2230 wakker wordt en even wat minder gezellig is, alsof hij naar gedroomd heeft, dat kan zo een week of 2 duren, en in 1 keer is het over en slaapt hij lekker door!
Zo was het ook met de nacht, en ik koos ervoor (omdat ik overdag ook moest werken natuurlijk) om hem dan idd een flesje te geven, want anders was ik de hele nacht wakker, en er werd wel verwacht dat ik fris naar mijn werk ging. Ik heb het echt wel eens geprobeerd om hem te laten huilen en dat ik er af en toe naar toe ging, maar dat werkte niet hij bleef het gewoon doen, totdat hij een flesje kreeg en dan was het over. Op een gegeven moment dus gewoon gedaan.
In jouw geval kan ik het mij indenken dat je met Eva in je achterhoofd, niet wil dat zij ook wakker wordt.
Wat je zou kunnen doen is Max een nachtje uit logeren doen, misschien is die verandering al wel genoeg voor hem om uit zijn patroon van wakker worden en flesje krijgen , te komen. En ander sis het denk ik, uit zitten, het zal vanzelf overgaan. Grote kans dat hij in een sprong zit, misschien ookw el een tandje of kiesje wat wringt.

Succes er mee, ik hoop dat je snel weer rustig kunt doorslapen!

liefs woezel

Hoi,
Voor de kerst was Liam 's nachts the life of the party. Hij was 's nachts klaarwakker en had zin om van alles te doen. Hij moest natuurlijk slapen en dus ging ik weer weg en dan hysterisch huilen!! Soms was hij wel 2 uur wakker. Het heeft een week of 2 geduurd. Hij is toen wel naar 1 keer slapen gegaan, omdat ik dacht dat het daar aan lag; teveel slaap op de dag. Toen hij nog 2 keer sliep was dat 1,5- 2u per keer. Hij wilde dat ook gewoon zelf en ging graag 2 keer slapen. Ik ben toch langzaam gaan schuiven met het dutje; 11.00u naar bed en om half 7 weer. Gelukkig sliep hij toen 's nachts weer door. Nu gaat hij om 12.00uur en hij slaapt soms dik 3 uur. Kan mij voorstellen dat je baalt van het flesje, maar ik liet mij ook verleiden, want ik wilde slapen!!
Groetjes,
Jo

We zijn een paar nachtjes verder en we hebben inmiddels weer goed geslapen! Hij kwijlt verschrikkelijk, dus er zat denk ik iets te wringen? Bovendien moeten we ook stilaan gaan schuiven met de slaapjes, want 2x per dag is best veel nog en hij zou wel naar 1 slaapje mogen! Hopelijk blijft het goed gaan en anders blijf ik er net als jullie lekker een nepflesje ingooien!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers