's nachts in slaapzak?

Hallo,

Doen jullie je kindje 's nachts ook al een slaapzakje aan? Anouk is nu ruim 5 maanden en heeft ontdekt dat ze zich kan afzetten met haar voetjes. Als ik haar nu overdag in bed leg, vind ik haar als ze wakker is altijd bovenin, zo ongeveer dwars in bed! 's Nachts droeg ze tot nu toe altijd een pavlik-bandage ivm heupjes, maar deze mag vanaf vandaag ook 's nachts af.
Ben benieuw hoe jullie dat doen? Grt, Sabine

Ja hoor, dat kan gewoon. Sinds dat ons zoontje niet meer onder de deken bleef liggen ging hij ook in een slaapzak. Ik vind het ideaal! Nu in een zomerslaapzakje en van de winter in een dikke slaapzak met mouwen…
Je moet er alleen wel op letten dat de slaapzak niet te groot is, en dan met name de arm/hoofd opening, zodat ze zichzelf niet in de slaapzak kunnen wurmen.

Gr Sandra

ja britt lag ook al vrij snel in een slaapzakje als je nu een te groote slaapzal heb moet je de armschaatjes iets dicht naaien dan kan ze er niet in verstrengelt raken.
en heb je een beetje een lange slaapzak dan sla je het uiteinde aan de achterkant om te matras en het delentje of lakentje maak je over breed op dan kun je het beter instoppen en kunnen ze zich niet zo goed bloot trappelen.
ik heb britt vrij laag onder in het bed liggen bijna met de voetjes aan het einde tegen het bed nu kruipt ze niet meer zo snel omhoog probeer mmar.
groetjes en hoop dat het lukt.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: LEG NOOIT EEN KINDJE VAST IN BED!

Dus ook niet de slaapzak aan het voeteneind onder het matrasje door halen! Nooit vastleggen in bed! Nooit doen!!! Dan kunnen ze zich nog veel beroerder vastdraaien namelijk.

Ook niet vastbinden met die zogenaamde speciale banden die te koop zijn. Levensgevaarlijk!

Als een kindje eenmaal gaat draaien en schuiven in bed, gewoon laten gebeuren! Als ze een goed slaapzakje hebben, kunnen ze het niet koud krijgen.

Zorg er wel voor, als ze heel het bed rond gaan, dat je alles er verder uit haalt zodat ze daar niet onder of tegenaan kunnen komen te liggen. Dus geen spuugdoekjes, hydrofiel onderleggers, dekentjes, lakentjes, knuffels meer. Een helemaal leeg bedje.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 May 2007 21:44:35

Ben het helamaal met Sje eens
Ben je bang dat ze gaat klimmen
Zet het bedje dan in een lagere stand
Allebei mijn jongens lagen met 5 weken in een slaapzakje
Omdat ze het ook fijn vonden en goed sliepen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

vastbinden?? Gaat het hier om een kind of om een wild dier??

Levensgevaarlijk!! Als je wilt dat er nare dingen met je kind gebeuren, dan moet je ze vooral vastleggen in bed, dom dom, dom!

Gewoon laten wurmen, slaapzakje aan en er kan niks gebeuren!

Groetjes Nathalie & Co

NOOIT vast leggen in bed !!! Slaapzakje is prima, Jessin maakte ook gebruik van zijn hele bed. Die lag altijd andersom dan ik hem erin had gelegd, ook al legde ik hem dan andersom hahaha. Maar echt waar leg nooit je kindje vast in bed !!! Kies voor een warmer slaapzakje of/en een warmere pyama eronder als je bang bent voor het bloot trappelen, dan hebben ze in principe geen dekentjes meer nodig.

Hoi Sabine,

Senna ligt in een slaapzak en dit bevalt haar prima.
Het is voor Senna gewoon lekker dat ze iets minder speling heeft om met haar beentjes te trappelen. Ze trappelt zich anders steeds wakker.
Je moet de slaapzak altijd passend kopen, zodat ze zich er niet met de armen in kunnen en het hoofd mag niet door de opening passen.

Hoe heeft ze vanacht geslapen zonder de pavlik-bandage?

Groet Vanessa mama van Senna.

heb mijn oudste ooit vast gelegd met een speciale riem van prenatal die door de armsgaten van de slaapzak ging (werd als veilig verkocht!!)
toen liet ik me nog vertellen dat ze niet op hun buik mochten vanwegen wiegendood
nou kon die van mij al heel vroeg op zijn buik rollen (4mnd) dus dat vond ik eng
maar die riem!!! vreselijk ben me rotgeschrokken smorgens , hij was om zijn as gaan draaien en hing zich zelf dus als het ware op aan zijn slaapzak , ik was pislink en ben meteen naar de prenatal gegaan en heb gezegd dat ze die dingen gewoon niet meer mogen verkopen , ook heb ik het bij het cb verteld
en ik heb mijn kindje gewoon lekker zijn gang laten gaan , lekker een slaapzak naar temperatuur en geen dekens en laat maar gaan!!!
als je een slaapzak onderin onder het matras stopt en ze draaien om komen die beentjes verstrengeld en kunnen ze helemaal niks meer doen

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Anouk heeft vanacht prima voor het eerst in haar slaapzakje geslapen. We hadden nog een slaapzakje van de Hema, klein maatje, dus hier kan ze niet inschieten. Ik heb haar wel nog een dekentje over gedaan, want zo warm is het 's nachts nog niet in het oosten van het land (wel zonder pyamabroekje). Zou haar inderdaad nooit vastleggen, doodeng lijkt me dit, maar jullie denken daar hetzelfde over.

Hoi Vanessa, ging goed hoor zonder de bandage. Anouk is helemaal blij zonder die rotdingen om haar benen, Kan rekken en strekken wat ze maar wil. 27 juni moeten we voor de laatste controle naar het ziekenhuis. Als de heup dan nog goed in de kom zit, dan zijn we gelukkig klaar.

Grt en bedankt voor jullie tips. Sabine

Jeske slaapt al vanaf dat ze zes weken oud was in een slaapzak. Dus vanaf het moment dat ik ontdekte dat ze 180 graden was gedraaid en bijna met haar bolletje onder de deken lag…
Ik vind het ideaal. Ze kan gewoon lekker ronddraaien (mijn vriend is ook zo’n woeler) en ze ligt toch lekker warm…

Precies, een slaapzakje naar warmte is prima. Er bestaan ook speciale slaapzakjes zodat je zowiezo geen dekentjes meer nodig hebt maar die zijn vrij prijzig dacht ik. We blijven hier maar vertellen dat je je kindje nooit vast moet leggen en hierboven werd al een bewijs geleverd waarom niet, echt levensgevaarlijk. Van de 10 keer gaad 9 goed zeggen ze dan, maar je zult maar die ene zijn waarbij het niet goed gaat.

delano was ok iets van 7 weken toen hij e slaap zak aan kreeg ,schopt ook steeds de dekens van zich af ,nu draait hij zich met zak en al hahahahahaha,rolt zich dan op de buik en mamma moet ten hulp schieten,
ik denk ook dat als je je kind gaat vast leggen je hem beperkt in zijn ontwikkeling ,een kind hoort het bed te verkennen (op een veilige manier natuurlijk)delano rommelt het hele bed door hahahahaha,gewoon een genot om te zin en te horen hoe veel plezier hij dan heeft ,

anouk nelissen