's nachts in paniek wakker-ontroostbaar

Hallo allemaal,

Mijn dochter Floortje van inmiddels bijna 9 maanden is nu 3 nachten op rij wakker geschrokken en dan ontroostbaar. Ze lijkt echt even in paniek, want als ik haar oppak is ze helemaal wild, trapt ze zich van me af. Als ik haar weer neerleg brult ze het uit. Heb ook geprobeerd om m’n hand op haar rug of hoofd te leggen (ze slaapt op haar buik) en haar zo te kalmeren, niks lukt op dat moment.

Alleen als ik haar een tijdje laat huilen en ik pak haar daarna weer op, kalmeert ze enigszins, ik denk omdat ze dan heel erg moe van het huilen is. Maar dan is er inmiddels wel een uur voorbij…

Wie heeft dit ook wel eens gehad? Hiervoor sliep Floortje de nachten keurig door. Ze maakt wel een enorme groeispurt op dit moment, bv het lukte haar deze week ineens om zich tot staand op te trekken in de box.

Hebben jullie tips, moet ik het in de vooravond extra rustig aan doen met haar? Een klein lampje laten branden of juist niet?

Bedankt alvast
Iris

Zie het oei-ik-groei-boek: Rond week 39 (=9 maanden) begint een periode van een sprongetje. Kan zijn dat ze daar al mee bezig is.

Je kunt proberen het bedje een kwartslag of halve slag te draaien. Dat wil nog weleens wonderen doen.

Daarnaast wordt ze zich steeds meer bewust van alles in haar omgeving, kan ook zijn dat ze begint met spannend dromen.

Groetekes, Sje

Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Hij werd dan heel boos en huilde heel hard. Bij ons hielp het om hem even water te geven en het huilen te doorbreken door middel van een boekje te pakken en heel kort voor te lezen. Soms hielp dit niet en niet lieten we hem even heel boos worden en pakte we hem daarna op. Zijn het geen tanden?

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb steeds de indruk dat ze niet helemaal wakker is als ik haar de eerste keer uit bed haal. omdat ze zo woest doet en nergens op reageert. Als ik haar dan laat huilen en haar dan nog een keer uit bed haal, reageert ze wel op mijn aandacht.
Maarja zoals gezegd dan zijn we al met al wel een uur verder. Ik vind het zo vervelend dat ik haar in eerste instantie niet kan troosten.

Ik denk trouwens ook dat er tandjes aankomen, kan ze daar 's nachts wakker van worden?

Groeten,
Iris

Heel herkenbaar!
Wij hebben die fase rond die tijd ook gehad met Jens! Ging idd vanzelf weer over, al is 't wel heel vervelend op 't moment dat je er midden in zit natuurlijk.

Ja, tom had dit precies hetzelfde en kreeg toen kiezen. Bij mij hielp het wel om chamodent op zijn kiesjes te smeren. Ook om het huilen te stoppen hielp dit, omdat ze even afgeleid zijn. Tom was vaak de eerste keer ook niet echt wakker. Hij had er ook echt last van en bonkte zelfs met zijn hoofdje tegen het bed aan, dat was heel zielig. Ik heb hem voor de kiesjes ook echt een zetpil gegeven en dit hielp ook wel. Succes ermee

Hoi,
ons dochtertje heeft het ook op dit moment. Ik ga dan eerst even kijken en zij lijkt ook niet helemaal wakker en is heel woest met haar armpjes aan het maaien. De eerste keer heb ik haar uit bedje gehaald en getroost, daarna terug gelegd, daarna huilde ze wel weer maar daar heb ik even op gewacht en toen ging het snel over. Nu als het weer gebeurd troost ik haar altijd even met aaien over haar bolletje, laat haar wel liggen en geen licht aan erg stil blijven zoals niet te veel praten. Als ik dan wegloop uit de kamer huilt ze vaak meteen weer maar dan wacht ik een paar minuten of korter zelfs en dan houdt het weer vanzelf op. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt! Succes

Hallo Merci
Bedankt voor je reactie. Hoe oud is je kindje, ongeveer dezelfde leeftijd als Floortje (9 maanden)>
Vannacht was het bij ons weer raak. Helaas gaat het huilen bij haar niet zo snel over. Ze is dan zó onrustig. Denk ik dat ze bijna slaapt, draait ze d’r hoofdje van links, naar rechts, van links naar rechts… en dan begint het weer van voren af aan. Hoop dat het snel over gaat, is voor ons allemaal beter…!
groeten
Iris

Hoi Iris,
mijn dochtertje is nu 8 maanden. Ze slaapt nu gelukkig gewoon door maar ze bewoog ook wilt met haar hoofdje heen en weer, heel herkenbaar dus!
Ik hoop dat je kindje snel weer lekker haar rust kan vinden, tis zielig he?! Maar ik denk wel dat het met de leeftijd te maken heeft en het weer over gaat!
succes!