Jessey slaapt nu al een tijdje door, de laatste twee weken zelfs 11 uur per nacht! Maar toch, heel af en toe word ze ergens tussen 3 uur en 5 uur wakker… Ik geef haar dan een flesje en dan slaapt ze gewoon weer verder, maar ik vraag me af of ik dan wel een fles moet geven… Ik lees hier zo vaak dat je niet terug moet gaan naar de nachtvoeding… Maar is dat ook als ze zo klein zijn en nog maar pas echt doorslapen?
Als ik haar een speentje geef is ze na een uur weer wakker, dus dan lijkt het mij dat ze wel honger heeft… Moet ik nou dan gewoon een flesje geven, of beter elk uur een speen geven tot een uur of 7 in de ochtend?
's Nachts een fles?
Mijn dochterje Neeltje is ouder dan jouw dochtertje en krijgt ook nog een nachtvoeding, al is ie wel steeds later. ( nu vaak uur of vijf in de morgen) Terug gaan naar nachtvoeding lijkt me niet helemaal van toepassing op zo’n heel kleintje, dat is meer als ze al wat ouder zijn en al een tijdje hebben doorgeslapen. Het is heel normaal dat je kindje nog een nachtvoeding wil op deze leeftijd lijkt mij dus ik zou er zeker niet moeilijk over doen, ze laten hem op een gegeven moment vanzelf vallen ( tenminste dat is mijn ervaring met Minke en daar hoop ik nu weer snel op ).

Anders geef je toch maar een minimale hoeveelheid …
Of meer water dan voeding … Het is misschien gewoon even dat ze wat binnen wil hebben… Vooral omdat je zegt dat ze anders elk uur wakker wordt… en met de fles rustig nog poosje slaapt…

Muriel slaapt meestal door tot 8 uur s morgens maar af en toe komt ze om 5 uur of iets eerder of iets later. Ik geef haar dan altijd de fles. Ik ga niet rekken midden in de nacht. Soms is het 1 keer soms 3 nachten achter elkaar maar dan slaapt ze weer gewoon door tot 8 uur. Muriel is nu 17 weken.