's nachts 2 tot 3 keer wakker

Hallo,

Mijn zoontje Olivier is bijna 7 maanden en heeft eigenlijk vanaf de geboorte (!) goed doorgeslapen. Nu is hij sinds een paar weken 's nachts 2 tot 3 keer wakker (huilen, onrustig enzo). We gaan er elke keer dan uit. Wie heeft er ook last van en is het wel verstandig er elke keer uit te gaan of gewoon maar te laten huilen?

Groetjes,
Marije

hoi

ik zou me maar niet te druk maken mijn zoon is 2 jaar en heeft deze week voor het eerst twee keer doorgeslapen.
de meeste moeders laten de kindjes huilen (tot op zekere hoogte) ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen en daarom slaapt hij bij mij in de kamer eigelijk bij mij in bed
niet iedereen staat te springen om 2 jaar lang met een kindje in bed te slapen maar wij vinden het prima als hij groot genoeg is (denk aan 4 jaar) dan gaat hij bij zijn broers op de kamer.
misschien is een speen of knuffeltje een oplossing om hem rustig te krijgen
maar je moet doen waar jij je goed bij voelt of het nu laten huilen is of hem uit bed halen en lekker troosten.

suc6

groetjes

Het kan goed zijn dat hij last heeft van een sprongetje. Zie oei ik groei. Dan zijn ze van slag, omdat ze zich mentaal een ontwikkelingssprong maken. Daar doe je niets aan, gewoon afwachten tot 'ie voorbij is. Dan gaat 'ie ook weer beter slapen. Hoe lang duurt het huilen? Misschien moet je het even aankijken, vaak gaan ze vanzelf weer slapen na een paar minuutjes. Duurt het langer, dan even heengaan, kusje en knuffeltje, misschien speentje en muziekje aan en dan weer weggaan. Blijft 'ie huilen, na 10 minuutjes weer hetzelfde ritueel. Dan na 15 min.,etc.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mijn dochter is nu 8 en halve maand en slaapt nu sinds 3 weken elke nacht door. Erg lekker. Mijn dochter was elke nacht ook een aantal keren wakker. Soms liet ik haar even huilen. Ik kon aan de manier van huilen wel horen of ik er heen moest of niet. Maar meestal ging ik wel naar haar toe, even het speentje en ze sliep weer verder.
Succes, hoop voor jullie dat het tijdelijk is.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

7 maanden, dan zit-ie middenin een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek!

Groetekes, Sje