's nachts 2 à 3 keer wakker

Dag dames,
Dit is mijn eerste berichtje, dus ben wat onwennig. Mijn kleine mop van 10,5 maand slaapt keurig, maar wordt wel elke nacht 2 à 3 keer wakker. Ze huilt dan en ik moet haar echt even vasthouden, want alleen over haar bol aaien, dat lukt niet. De laatste paar dagen is ze echt hysterisch wakker. Heeft iemand dit ook (meegemaakt) ?

Het kan best zijn dat de kleine wel droomt.
Onze dochter is soms s’nachts ook heel onrustig, veel huilen enz enz.
Wil ze nadat ze getroost is wel weer slapen. Dan zou ik zeggen, ondanks het vervelend is voor jou nachtrust. Ga er heen, troosten, weer instoppen en zelf ook weer op bed gaan. Dit werkte bij ons heel goed.
Ga vooral niet beginnen met voeding en haar uit de slaapkamer te halen. Het is een fase (hoe vervelend het ook kan zijn)

Succes en welkom op ikkeben. Fijne tijd hier.

Welkom mamaalicia

Hier ook een kleine meid (11 maanden) die s’ avonds laat en s’ nachts gillend wakker word, ik moet haar er ook uithalen want anders gaat ze niet slapen, soms dan geef ik haar ook een slokje water want dan is ze zo van streek!

CB zegt hier dat ik haar er niet uit moet halen maar dat werkt hier echt niet, dus liever 2 a 5 min uit bed en troosten en daarna lekker slapen, dan 1 uur gegil aan horen en dan er als nog uit moeten voor een kind dat dan zo overstuur is!

Volgens mij hoort het bij de leeftijd, kindjes tussen de 6 en 12 maanden kunnen erg dromen, ze moeten ook een heleboel verwerken van wat ze overdag meemaken.

Lieve groet,
Monique mama van Silver

slaapt je kindje altijd zo slecht in de nacht? zo ja misschien moet je dan eens laten huilen maar wel om de 10 min. even kijken niet aaien over de bol maar gewoon even kijken en dan weer rustig de kamer uitlopen. ik zelf ga nooit zijn kamer in omdat dit averechts werkt bij hem. de mijne heeft ook elke nacht gehuild tot hij 4 maanden was. hij was erg gewend aan de aandacht ook al haalde ik hem er niet uit toch bleef hij het elke nacht weer proberen. op een dag hebben we besloten om niet naar hem toe te gaan en kijken hoe lang hij het volhoudt. uiteindelijk heeft hij anderhalf uur liggen huilen hoe hard en moeilijk het ook is ik heb het volgehouden het was voor zijn best wil. uiteindelijk is hij in slaap gevallen sindsdien is hij maar 2 keer in de nacht wakker geworden hij is nu 5 maanden oud. toevallig vannacht wakker geworden na 3 lange weken heerlijk doorslapen. gelukkig weet ik dat zijn tandjes komen dus dat stelt me gerust. weer laten huilen hij is vanzelf weer in slaap gevallen. zo weet hij dat hij echt niet zijn bed uit mag en dat hij gewoon zelf moet doorslapen als hij wakker wordt. ik heb toevallig afgelopen weekend bij mijn schoonouders geslapen toen hebben we op zelfde kamer gelegen. mijn man, mijn zoontje en ik. we werden snachts om 3 uur wakker om zijn gebrabbel. hij lag te spelen met zijn knuffel! dit doet hij dus nu bijna elke nacht terwijl wij denken dat hij de hele nacht slaapt…leuk om te zien trouwens wat ze dan doen. waarschijnlijk denkt hij nu mama komt toch niet dus dan ga ik mezelf vermaken tot ik weer in slaap val.

sorry voor het lange verhaal en ik weet dat heel veel dames hier niet mee eens zijn maar ik heb er veel baat bij gehad. zolang ze stil zijn als je ze uit hun bed haalt weet ik altijd dat er gewoon niets aan de hand is. ze willen dan gewoon even bij je zijn. ten slotte moet je kind leren zelf doorslapen dat is het meest gezonde voor je baby. zo heb ik het geleerd en ik geloof er gewoon heel heilig in dat ze zonder jouw hulp moeten kunnen slapen en doorslapen.

hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt groetjes Selma!