's morgens wakker maken of niet?

Hoi,
Ik geef sinds vorige week Jellle fruit en groente. En ben van de week aan het proberen de laatste fles te vervroegen naar ong 20.00. ( Gaat best goed). Hij werd en wordt 's morgens verschillend wakker tussen 05.30 en 07.30. Doordat daar 2 uur verschil tussen kom ik niet echt tot een vast schema. Nu heeft Jelle niet heel veel ritme, maar vind het voor hem en mij wel fijn als er een beetje vastigheid in kom. Moet ik hem dan 's morgens om een bepaalde tijd wakker maken of niet. Soms wordt je er echt onzeker van. O’ja en nog een vraagje. Volgens het CB moet ik over op 4 flessen, maar is dit incl. de fles( meestal een halve ) na de groente of niet, anders ga ik het echt niet redden hoor.

Groetjes Anita, mama van Jelle 6 maanden (precies vandaag)

dat is voor ieder kindje anders,
Wij kiezen ervoor om haar wakker te maken aangezien het een behoorlijke slaapkop is hahah
We hebben ze een keer laten liggen en werd half 10 dus we maken ze lekker wakker ook ivm werk etc. in het weekend laten we ze wel lekker liggen tot 8.00 en dan schuift ons schema gewoon op is alles een uurtje later.
Zou gewoon eens kijken hoe laat hij zich meld.
Ik vindt het ook fijn om een schema te hebben hoor en lieke pakt dit gelukkig goed op.

succes groetjes Gytha

Wij geven nog vijf flessen van 180 cc en daarnaast groente en fruit.

Bij ons ziet het er ongeveer zo uit:
7.00 180 cc
10.00 fruit
10.30 180 cc
14.00 180cc
17.30 groente
in bad
18.30 180 cc
22.00 180 cc met nutrix

wakker maken, is aan jezelf, wij doen het niet omdat het niet nodig is. Wij geven vijf flessen om dat lengte-gewichtverhouding nog niet helemaal goed is. Ze weeg 6900 gram bij 70 cm… vindt de arts te weinig. De arts gaat ervan uit dat wanneer ze meer fruit en groente gaat eten ze vanzelf de melk laat staan… merk het nog niet, maar geduld is een schone zaak.

Veel groetjes

Hoi Anita,

Wij hebben elke dag een vast schema bij Anne.
Elke morgen wordt zij om half 6 wakker.
Dus onze tijden met flesjes en groente en fruithap is ook gelijk.
Vindt het zelf wel handig.
Maakt ook niet uit hoe laat ze de papfles savonds krijgt, gewoon
elke dag om half 6 wakker.
Ik zou Jelle gewoon wakker maken en dan elke dag om de zelfde tijd.
Als je hem elke dag om half 6 wakker zou maken en dan na de papfles terug
leggen wil hij vast nog wel even slapen. Of is Jelle dan echt klaarwakker?
Anne gaat dan nog even terug op bed tot half 7. Soms slaapt ze nog en soms
speelt ze met haar knuffel.

Wij geven Anne ook 4 flessen.
Wij geven geen fles na het warme hapje. Wij geven Anne dan wat yoghurt
met roosvisee erdoor.
De laatste papfles krijgt ze om 21.30
Anne gaat altijd rond 18.00/18.30 op bed en kunnen haar dan nog geen pap-
fles geven want dan wordt ze snachts nog 1 of 2x wakker en moeten we
eruit voor om de speen in te doen.
Dus wij geven de papfles later op de avond.
Dan is ze wel in een diepe slaap, drinkt hem wel helemaal leeg en slaapt
gelijk weer verder.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 7 mnd.

Hoi Heleen,

Als jelle wakker wordt 's morgens kan ik hem altijd nog terugleggen en wordt hij rond 09.00 en ligt hij al heerlijk te spelen. Dus dat is wel lekker dan geef ik hem ook fruit. Ik denk dat ik deze week even afwacht als ik de laaste fles iets eerder ga geven hoe laat hij dan wakker wordt. En dan daarna er een beetje vastigheid in ga brengen. Nu heeft hij rond 17.30 een potje op, maar klein beetje hoor. ( ik had het idee dat hij te moe was) en toen nog een flesje gegeven. Maar dat ga ik iets eerder doen denk ik, kom ik 's avonds ook beter uit. Hij wordt vaak rond 17.00 a 17.30 moe. Als ik hem nu eerst eten geef, kan hij daarna lekker zijn bedje in. Het is best lastig hoor soms. Van de groente bakt hij nog niet zoveel van, maar dat komt vanzelf hoop ik, ben ook nog maar een weekje bezig??

Groetjes Anita

Verjaardag Ticker" border=“0” />

Hoi Anita,

Hoe laat is je kindje smiddags wakker?
Je zou dan gelijk de groente kunnen geven en yoghurt met roosvisee
erachter aan.
Anne slaapt smiddags nog van half 4 tot kwart over 4.
Zij krijgt om 16.30 de warme hap en yoghurt en gaat rond 18.00/18.30 weer
slapen.
Je kan dus beter gelijk wanneer hij wakker wordt het warme hapje geven.
Dan is hij goed uitgerust van het slaapje en zal lekker gaan eten.
Hoeft niet gelijk een heel potje te zijn hoor. Anne heeft genoeg aan een half
potje.

Groetjes Heleen.

Dat is eigenlijk heel verschillend, de eerste paar maanden heeft jelle bijna niet geslapen overdag, met inbakenen heeft hij toen wel de rust gekregen. De enne keer slaapt hij van 12.00 tot half 2 dan weer van 2 tot 4 als hij vroeg gaat slapen is hij om 17.00 echt uitgeteld, maar slaapt dan maar een half uurtje en wordt gillend wakker, troosten en een speentje helpen dan niet. Hij slaapt meestal 1 keer ong 1,5 uur en de rest 30 a 45 minuten. Misschien krijgt hij nu meer voldoening door de opvolg melk en het vastere voedsel, kan ook wel schelen denk ik.

ps echt fijn zo, dat je toch je verhaal en vragen kwijt kunt en je ervaringen kunt delen.
Groetjes Anita