's morgens vroeg flesje melk

Hallo,

Mijn dochtertje van 14 maanden krijgt 's avonds laat een flesje melk 100 ml. 's ochtends rond 6 uur wil ze weer een flesje van 120 ml. Rond 7-8 uur krijgt ze een boterham. En dan wil ze niet meer drinken (logisch!) 2 weken terug sliep ze wel door tot aan het ontbijt. Heeft ze een groeispurt? Hoe kan ik het flesje van 6 uur laten vervallen? Water geven ipv melk? Overdag krijgt ze in totaal nog +/-100 ml melk en een toetje. Over 24 uur dus 320 ml melk + toetje. Als ik het flesje van 6 uur laat vervallen, krijgt ze dan niet te weinig zuivelprodukten?

Groetjes Jessica

Waarom krijgt ze 's avonds laat nog een fles? Kindjes zijn toch meestal zo rond een maand of 4-5 van de late voeding af?

Het feit dat ze ineens niet meer doorslaapt tot aan het ontbijt kan veroorzaakt worden door de sprong waarin ze zit. Zie het oei-ik-groei-boek.

Als een kindje wat normaal al doorsliep ineens weer 's nachts of 's ochtends heel vroeg wakker wordt: hooguit een slokje (en dan echt gewoon een slokje, geen hele beker) water geven. Kusje, instoppen en weer verder slapen.

Nooit teruggaan naar nachtvoedingen als ze al van de nachtvoeding af zijn.

Groetekes, Sje

Hallo Jessica,

Welk tijdstip bedoel je met 's avonds laat? Als het bv 22.00 uur is, wordt het inderdaad tijd om deze weg te laten, maar als je bv 19.00 uur bedoeld is het geen probleem hoor. In feite mag die fles er ook vanaf, aangezien de warme maaltijd deze vervangt, maar het hoeft dus niet. Kindjes van die leeftijd hebben zo’n 300 cc aan zuivelproducten nodig, yoghurt of bv kaas mag je hierin meetellen Dus daar kom je wel aan. Misschien kun je die fles van 06.00 een beetje gaan rekken met telkens een kwartier later ofzo en dan tegelijk met het brood geven of een bordje pap.

Groetjes Jeuly