's morgens langer eruit laten?

Ik zit in een dubio en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.Mijn dochter is nu 5,5 maand. Ze slaapt 's nachts 11/12 uur achter elkaar. Ze wordt dan wakker en krijgt tussen half 7 en half 8 haar fles. Eerder was het zo dat ik haar direct weer terug legde in bedje en dan sliep ze nog door tot zeker 10uur. Nu wordt ze steeds eerder wakker. Dat maakt mij opzich niet uit, maar ik vind dat ze wat onrustiger slaapt. Dat ze smorgens eerder aan 1 stuk door doorsliep. Nu wordt ze steeds wakker. We laten haar altijd het liefst tot 10uur ongeveer liggen, want we weten dat ze altijd weer in slaap valt.
Wat we nu dus doen is haar na haar 1e fles wat langer eruit te laten. Leggen haar tussen ons in en spelen beetje met haar. N 45 min/klein uurtje leggen we haar terug in bed en ze is ook zo weer weg. Maar ze wordt tot 10uur weer een paar keer wakker.
Zouden jullie dit zo laten of haar bijvoorbeeld gelijk met het eerste flesje wassen enzo, mee naar beneden nemen en haar bijvoorbeeld 1,5uur eruit laten en dan weer terug naar bed.Bijvoorbeeld van 9 tot 11?
Mijn angst is dan alleen dat ze dan slecht in slaap komt en ook weer steeds wakker wordt.

Hoi mama van Kaithly,

In t begin legde ik Alex ook weer terug na de eerste voeding.
Maar sinds hij 4 maanden is staan we samen op rond 7.15 uur, en geef hem beneden de 1e voeding. Met die leeftijd kunnen ze het wel aan om een tijdje op te blijven, na die lange nacht slapen!
Met 5 maanden bleef mijn zoontje dan op tot 08.45 ongeveer. Sliep dan weer 1 1/2 uur (maar wisselde, soms langer, soms korter), want dan was hij ook echt weer moe van al dat gespeel en geknuffel!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Ik zou haar gewoon iets langer idd ophouden en bekijken of ze dan beter gaat slapen.
Kan best zijn dat het even zo blijft en dat ze over een paar dagen/weken een heel ander ritme heeft dan dat jullie van haar gewend zijn, dat kan zomaar ineens veranderen.
Slaapt ze de rest van de dag wel goed?
Kan maar zo zijn dat ze wat minder slaap nodig heeft.

Rond 6 maanden hebben ze ook een sprong (oei ik groei boek) en dat schijnt een hele lastige te zijn, onze kleine meid heeft er iig behoorlijk last van gehad…!
En idd o.a slecht inslapen terwijl zij ook meestal direct na de fles weer naar bed ging.

Ook dit is weer voor elk kindje verschillen en dan zit je inderdaad nog met het sprongetje te kijken.

Ze kan natuurlijk ook zelf haar schema aan het aanpassen zijn.

Mijn dochter gaat nog steeds terug naar bed na de fles van 7u.
Dan slaapt ze tot een uur of 9 en daarna blijft ze op tot aan haar boterham en gaat ze tegen 13.00 weer naar bed.

Je zult merken dat hoe ouder ze worden hoe vaker ze hun schema om zullen gaan gooien. Vanaf het moment dat ze fruit en groente gaan krijgen veranderd er erg veel. Ze mogen meer eten, ze gaan zich meer ontwikkelen en daar hoort ook steeds een aangepast schema bij.

Gewoon even kijken wat er het beste bij je kidnje past :smiley:

Wel herkenbaar, onze dochter ging eerst naar de eerste fles terug in bed. Toen ze 4 a 5 maand was wilde ze niet meer slapen. Dus dan ging ik eraf met haar. Gaf ik beneden haar eerste flesje. Even spelen, rond half 9 wassen of in bad en dan 9 uur weer in bed voor een uurtje.

Gr

ik doe haar nu inderdaad naar beneden, maar zoals nu is ze ook maar een half uur wakker. haar schema normaal gesproken is het volgende:
7u, 11u, 15u en 19u de fles en ze slaapt smorgens tussen 1 en 2de fles even, na 2de fles even rond half 1 en tussen half 4 en 5 naar bed. is dit dan nu teveel voor bijna 6 maand?ik merk dat ze steeds vaker wakker wordt…
is het misschien handig dat ik haar smorgens nog langer eruit laat, 2uurtjes en gelijk ook al gewassen hebt. Dan rond 9 uur ofzo weer naar bed en dan dat slaapje van half 1 laten vervallen???is dit een optie…pff zo lastig is dit!!!

Kijk goed naar je kindje. Heb je het idee dat ze minder slaapt of dat ze geen slaap heeft zou ik misschien idd wat gaan doen aan het ritme.
Bv:

7.00 fles
7.30 wassen of ik bad
8.00 spelen box of op kleed
8.30 tot 9.30 slapen
9.30 tot flestijd wandelen, fietsen enz enz
11.00 fles
daarna spelen in de box of op kleed/wipstoel enz enz
12.00 broodkorst…als je al met “vast” eten bent begonnen
12.30 tot 14.00 a 14.30 slapen
14.30 spelen/ aandacht van mama enz enz
15.00 fles
15.30 tot 16.30 iets doen? koffie drinken bij de buren er op uit?!
16.30 tot 17.30 slapen
17.30 warme hap
19.00 a 19.30 fles en op bed.

Zoiets?!