's morgens al brood?

Hallo allemaal,

Lange tijd niet gesproken maar hopelijk gaat het goed met jullie kindjes en jullie zelf natuurlijk!

Even een vraag:
Anouk is sinds 2 dagen klaar met de fles van 07.30 uur. Ik geef haar dus nu maar een boterham, want ze moet toch eten. Zijn er meer mensen die dit doen?
Heb ook pap gepbrobeerd maar dit spuugt ze zo weer uit (ja het is een tante!). Bij de middagboterham lust ze ook al een melk (af en toe drinkt ze 80 ml). Ik vul het wel aan met water en een drupje diksap zodat ze wel vocht binnenkrijgt. De enige melk fles die ze helemaal op drinkt is om 19.30 's avonds.

Haar schema is nu als volgt:
07.30 180 + 6 schepjes of 1 boterham
10.30 fruit
12.30 1 boterham + diksap of soms dan melk, ca. 80-100 ml
16.00 warm eten + yoghurt
19.30 fles 210 + 7 schepjes + rijstebloem

Ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben?

Groet, Sabine

Hoi Sabine,

ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar de kleine van mijn vriendin is 9,5 maand, hij wilde 's ochtends ook geen fles meer en krijgt gewoon 2 boterhammen met een beetje opgewarmde gewone halfvolle melk. Dan om 10.00 fruit, tussen de middag 1 of 2 boterhammen met wat melk, 17.00 warm eten (eet al met de pot mee bijna) en om 19.00 een papfles. Door de dag heen krijgt hij ook geregeld drinken nog hoor. Dus volgens mij is wat jij geeft voldoende, hij groeit er in ieder geval prima op!

Groetjes,
Inge

Ik ben er altijd heel makkelijk in geweest als ze zelf aan geeft dat ze om die tijd geen fles meer wilt dan een boterham zo lang er geen allergieen in de fam zijn gewoon lekker doen…

succes tries

Hallo Sabine,

Is juist fijn toch, dat Anouk al een boterham eet s’morgens.
Mijn dochtertje van net twee heeft zo ongeveer hetzelfde schema.
S’ morgens geniet ze nog altijd van een flesje en dus beginnen we haar dag met 150 cc warme opvolgmelk en daarna een boterham met kaas
Om 10:30 fruit en drinken
Om 12:00 een boterham met vlokken en drinken