's middags wakker maken of niet?

Ik weet even niet waar ik goed aan doe.

Normaal sliep Senne tot half 4 en dan weer om half 8.

Als ze nu tot half 4 slaapt ligt ze 's avonds feest te vieren tot half 9 en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
MAAR als ik ze om 3 uur wakker maak is ze de rest van de middag strontsacherijnig omdat ze dan niet uitgeslapen is.
Vanaf 5 uur zit ze dan ook in haar ogen te wrijven. En dat is ook niet de bedoeling!

Waar doe ik nou beter aan? Haar laten slapen of wakker maken om 3 uur?

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers

En als je haar nu eerder op bed legt? Misschien is ze dan ook eerder wakker en wel vrolijk.

Wat wij deden is lekker laten slapen 's middags en 's avonds een half uur later naar bed. Maakten we hem wakker, dan hadden we onder het avondeten problemen. Het is waarschijnlijk één van die fases waar ze even doorheen gaat, het klinkt hier in ieder geval heel bekend

Naarmate hij ouder werd (zo’n 2 1/2) maakten we hem wel wakker, uiterlijk om drie uur (maar in ieder geval nooit langer dan anderhalf uur slaap achtereen). Op een gegeven moment werd hij zelf na anderhalf uur wakker en zat hij weer mooi in zijn ritme. Vaak regelt het zichzelf wel, maar soms moet je even een handje helpen om een ander ritme te krijgen…

Senne ligt er meestal rond half 1 op dus nog vroeger is geen optie. Dan is ze ook nog niet moe, ze is pas rond 8 uur of 8.30 wakker.

@freubeltje Dat lijkt me wel een goed idee, dan ziet papa haar ook iets langer.
Alleen is 1,5 uur slaap wel erg weinig, Senne slaapt nu makkelijk van 1 tot half 4!

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou ook eerst proberen om een half uurtje (of misschien zelfs maar een kwartiertje) later naar bed laten gaan. Kijken of dat werkt, voordat je het hele schema omgooit haha!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik denk idd ook iets later naar bed.
Je geeft zelf al aan dat wakker maken geen succes is… maar laten slapen en dan weer om half 8 naar bed dus blijkbaar ook niet.

Hihi, hier totaal niet aan de orde
leg haar regelmatig om 16.00 nog even 1,5 uur op bed zodat ze niet te moe is met het eten. En gaat dan gewoon om 19.30 weer lekker terug