's Middags slapen ?!

Hoi,

Ik heb effe een vraagje aan jullie: vanaf welke leeftijd sliepen jullie kids niet meer 's middags?
Stephan heeft de afgelopen weken weleens gehad dat hij een dag oversloeg met slapen. Maar dat haalde hij de volgende dag weer in.

De laatste drie dagen is hij echter aldoor wakker.
Hij heeft geen één middag meer geslapen.
Hij gaat gewoon spelen in zijn kamer en na een tijd gaat hij MAMMA roepen.
Af en toe naar hem toe gaan helpt niet, net als even een boekje voorlezen of een liedje met hem zingen.

Hij is pas twee jaar en drie maanden!!
Ik vind het zelf nogal vroeg om nu al de hele dag wakker te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen?? Hoe is dat bijvoorbeeld bij Lucas en Sofie (die zijn van dezelfde leeftijd als Stephan)

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 01 Oct 2003 14:19:09

sinds een week of 4 slaapt sofie ook niet meer smiddags, heel soms wel maar meestal niet omdat ze me anders de hele avond hier nog rondloopt en da’s echt niet fijn, dus liever overdag wakker en rond 1/2 8 lekker naar bedje, als smiddags slapen en om 22.30 er nog zingend rondrennen

ja verschilt per kind denk ik

ik kan mensen waar hun kindje met een jaar niet meer wilde slapen

dylan was 3 jaar en 9 maanden en toen moest ik echt afbouwen die sliep van 1 tot 4 en dan savonds half8 weer naar bed tot de andere dag 9 uur

kaitlyn slaapt ook smiddags en heeft het nodig
dylan blijft daarom ook 2x over op school anders trek kaitlyn het niet en dan slaapt ze van half 1 tot iets voor 3en dan moet ze wakker om dylan te halen

en savonds rond half 8 weer naar bed

groetjes bianca

Lucas slaapt nog steeds’s middags. Vaak nog een uurtje of 3.
Maar op dinsdag niet, dan gaat hij naar de peuterspeelzaal. Dat gaat wonder boven wonder ook heel goed.

Maar ieder kind is anders. Lucas nichtje sliep met het jaar al niet meer 's middags.
Kan zijn dat Stephan het ook niet altijd meer nodig heeft. Wel jammer, die paar uurtjes in de middag zijn wel lekker

Groetjes Mim

Dus Sofie slaapt ook al niet meer 's middags?
Tsja, het verschilt volgens mij inderdaad per kind.
Stephan maakt wel altijd lange nachten van gemiddeld ongeveer 13 uur.
Ik deed hem de laatste tijd trouwens wel al later naar bed 's middags dan voorheen, maar het helpt dus niet.
Toch is hij meestal wél moe…gapen, in z’n oogjes wrijven…maar dan doe ik hem naar bed en dan heeft hij blijkbaar spontaan weer een hoop energie
Nou ja, het is wel zo wat Kim al zei: je kan ze beter 's middags wakker hebben en 's avonds op tijd in bed dan dat ze tot 10 uur 's avonds rondrennen!
Maar stiekum baal ik wel een beetje. In die middaguurtjes kon ik nét even wat dingetjes doen die je met een peuter om je heen niet doet.
Nou ja, we zien het wel.
Voorlopig doe ik hem 's middags in principe nog wel gewoon naar bed.
Dan gaat hij maar een uurtje spelen ofzo.
Hij heeft dan toch op een bepaalde manier een beetje “rust”.
En wie weet is dit maar een periode en slaapt hij straks opeens wel weer een uurtje 's middags.
We zien het wel! Als hij op een gegeven moment naar de peuterspeelzaal gaat is hij daarna misschien wel weer zo moe dat hij gewoon gaat slapen. Hoor je wel vaker.

Groetjes, Bianca

melani sliep niet meer vanaf anderhalf ofzo? en toen ik zwanger raakte toen was ze net 2 en ging weer een middag dutje doen ineens
en nu (ze is 3enhalf) is het sinds kort pas echt helemaal voorbij met de middag dutjes
ik zelf was trouwens 12 maanden dat ik niet meer sliep…

yvonne,melani en djanira

hoi Biep.
He wat jammer he als ze niet meer slapen overdag.Maar ik had dat met Niels ook hoor.Toen hij 2 was en een maand wou hij smiddags nog wel slapen,maar dan kreeg ik hem savonds niet naar bed.Dus toen heb ik hem zelf maar wakker gehouden.Viel eerste week niet mee hoor voor hem maar ging savonds wel om 7 uur.Heerlijk!(in plaats van halh 10 /10 uur)Dus ik denk dat het wel vaker voorkomt.Sommige kinderen slapen ineens niet meer tussen de middag wekenlang en dan ineens een paar dagen weer wel.Ik zou als ik jou was wel zorgen dat hij zijn rustmoment krijgt smiddags.Anders worden ze overprikkeld en dan slapen ze snachts weer niet.
Groetjes Eljada

Jordy is een slaap kop hij slaapt 2 uur maar dan maak ik hem echt wakker anders zou hij er 3 a 4 uur van maken, maar dan slaapt hij savonds slecht, roy niet mag blij zijn als hij 1 uurtje slaapt…

Tries

Liefs Tries

Vandaag heeft ie weer geslapen!
Wel ruim 2,5 uur!
Peuters…

Groetjes, Bianca