's middags niet altijd willen slapen sprongetje!

Marijn 19,5 maand wil de laatste paar dagen 's middags niet slapen (gisteren wel). Hij is dan lekker aan het spelen en keuvel op zijn bed. Hij ligt er nu al vanaf 1 uur dus al 2 uur wakker en spelen. Maar dan tegen de avond wordt meneer vervelend omdat hij moe is wat natuurlijk ook wel logisch is. Marijn heeft zijn slaap hard nodig omdat hij een druk mannetje is vol energie met maar 1 versnelling haha.
Zou dit een sprongetje kunnen zijn?

Marijn 08-04-2008
Dion 15-10-2009

Nee, vanaf die leeftijd zijn er geen sprongetjes meer, vanaf dat moment heet het peuterpuberteit!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Nov 2009 15:09:17

Zijn gewoon fases…
Jack heeft het ook een tijd gedaan, dan lag hij een uur te kletsen en te keten voor hij in slaap viel. Tot nu toe heeft Jack altijd wel een middagdutje gedaan, ook al kostte het meer tijd om in slaap te komen. Ik zou zeggen; als hij niet huilt, gewoon lekker laten liggen…
Wel jammer dat hij aan het eind vd dag dan moe en misschien ongezellig is, maar dan maar lekker eerder naar bed. Het middagdutje gaat er ooit af ( helaas) en dan gaan ze zowieso eerder naar bed.
Ik ben Jack zijn middagdutje altijd blijven aanbieden en inmiddels slaapt hij als vanouds. Gewoon volhouden dus.

Groetjes van Christa

Vanmiddag slaapt hij weer als een roosje, wat wil je ook als je een paar middagen niet hebt geslapen. Ook al slaapt een kind niet ze rusten toch uit en hebben even tijd voor hun alleen dat is ook al goed. Ik blijf het middagslaapje ook gewoon aanbieden. Zou best de peuterpuberteit zijn. Als hij soms zijn zin niet krijgt dan kan hij ook puberachtig reageren. Vaak negeer ik dat of ik lach erom/doe hem na en dan is het zo over, kijkt ie je aan met zijn grote ogen zo van nou is ook niets aan hou er maar mee op haha.
Moet ook altijd lachen wat voor verhalen en lol hij heeft op bed.

Marijn 08-04-2008
Dion 15-10-2009