Floor is nu 5,5 maand. Ze krijgt om 19.00 de laatste fles en daarna gaat ze naar bed. Ze valt dan gelijk in slaap, maar na een half uur/drie kwartier wordt ze wakker en dan begint het gedonder. Ze is dan klaar wakker. Als we heel snel zijn met de speen erin doen dan blijft ze wel slaperig en gaan haar oogjes weer dicht maar zodra de speen er weer uit gaat is ze weer wakker. Als we niet snel genoeg zijn met de speen gaat ze liggen keten/spelen in bed totdat ze zo moe is dat slapen niet meer lukt en ze gaat huilen, later krijsen en het haar niet meer lukt om in slaap te komen. We hebben dus twee opties 's avonds: bij haar deur blijven staan om zo snel mogelijk de speen er in te kunnen doen totdat ze in haar diepe slaap is. Of het zo laten en naar haar gekeet en uiteindelijk gehuil luisteren en haar rond 22.30 in slaap wiegen. Allebei niet echt leuk. Ze doet dit nu al 2 weken, daarvoor was er niks aan de hand en bleef ze gewoon slapen.
Herkent iemand dit en wat heb je er aangedaan? En gaat dit vanzelf over? Ik weet dat er ergere dingen zijn maar ik vind het fijn om savonds tijd voo mezelf en mijn man te hebben.
Bedankt alvast!
's avonds slecht slapen
Als ze verhoging heeft en rare rode vlekjes op haar tong zoals je in je andere forum omschreef kan het best zijn dat ze iets onder de leden heeft. Een virus of infectie etc. En dat kan ongemerkt de laatste twee weken al voor haar merkbaar zijn en dat kan ze natuurlijk nog niet zeggen. Dat kan een reden zijn waarom ze wat moeilijker slaapt savonds.
Voorderest het slapen jah ik weet niet. Het kan een periode zijn dat vanzelf weer overwaaid. Anders zou je kunnen kijken wat haar wakker maakt, een bepaald geluid ofzo.? Lawaai van de straat omdat misschien de ramen openstaan de laatste twee weken met dit lekkere weer. Misschien is ze nog niet toe aanslapen, hoewel dat vreemd zou zijn als ze eerst heerlijk in slaap valt en dan later weer wakker wordt.
Ik zal dan eerst zelf proberen een vast ritueel toch te houden. (Doe ik zelf niet snel maar in die situaties helpt het meestal wel ) Even naar haar toe, niets zeggen, fopspeen in, toestoppen, aai over de bol, ik zeg dan meestal nog: ssssssssst heel zachtjes en dan weer weglopen. Als ze weer gaat huilen vijf minuten wachten, dan weer fopspeen in, toestoppen, aai over de bol etc… Dat het voor haar duidelijk is. Misschien even een muziekdingetje aan doen voor je wegloopt.
Ik neem aan dat ze dan geen honger heeft, schone kont heeft etc… Dmitry is dan wat ouder, maar met dit weer heeft hij echt een reuze dorst en het is dan regelmatig dat hij savonds even niet kan slapen, geef ik hem wat water ene keer drinkt hij 30 ml en soms in het extreme tot 200ml en dan gaat hij daarna slapen.
Het kan heelveel zijn en het stomme is dat je het gewoon niet weet. Kan daarom ook niet wachten totdat hij kan praten ^^
Hoop dat je er wat aan hebt…
Ze wordt wakker omdat haar speen uitvalt. Ze slaapt overigens ook in een puckababy dus ze kan de speen sowieso niet zelf weer pakken. Overdag slaapt ze wel gewoon goed, soms 2 uur achterelkaar. Het gaat vast wel vanzelf over, we waren zo gewend aan het het feit dat ze zo goed sliep!!
heb het even moeten googlen wat een puckababy is.
heb me nooit veel verdiept in alle babyproducten, leer zo elke keer weer wat nieuws
baker je haar bewust in omdat ze slecht sliep en daardoor beter slaapt of doe je het voor je gevoel?
aan het feit dat de fopspeen uitvalt en ze daardoor wakker wordt kun je weinig veranderen. Behalve leren dat ze zonder fopspeen ook kan slapen ^^ maar daar gelooft de mijne ook nog niet in. Die slaapt net weer heerlijk met zijn fopspeen in.
Als je haar standaard inbakerd valt het altijd uitteproberen wat er gebeurd als je haar een nacht niet doet. Als ze al zover is dat ze zelf de fopspeen kan pakken en in haar mond stoppen, is het een poging waard. Dmitry trok hem altijd zelf uit de mond en dan was het brullen, maar legde je een knuffeltje tegen de fopspeen die hij met zijn handjes kan vasthouden, dan houdt hij zelf met de knuffel de fopspeen tegen. Toen was het probleem over bedacht ik me net. Overigens wel een klein plat knuffeltje ik heb een giraf het hoofdje van de knuffel kan er dan net voor de fopspeen, zodat er ook niets voor de luchtwegen zit en dan het lichaamje kan hij lekker vasthouden. Nu hij zelf zijn fopspeen kan pakken is het probleem ook over, hij pakt hem uit de mond zwaait wat rond en hij verdwijnt er weer in, slaapt ook regelmatig terwijl hij zijn fopspeen vasthoud
Gaat het vanavond al wat beter of is ze nu ook weer wakker geworden?
Ik zat even mee te lezen…
Maar je moet binnenkort de puckababy toch af gaan bouwen (voor de 6 maanden is het advies), misschien is dit het moment om dat nu te doen? Het zou best eens kunnen dat Floor haar speen zel wil pakken maar dat niet kan ivm puckababy?
Groetjes Nancy
En ik lees nu nog een keer de bovenstaande reactie en ik geloof dat ik precies hetzelfde wil zeggen!!
Als baby zwaaide Floor zo erg met haar armen dat ze zichzelf wakker hield en dus veel te weinig slaap kreeg. Met de puckababy ging het beter en sliep ze heerlijk! Heb al een paar keer geprobeerd te stoppen maar elke keer was het krijsen als ze geen zak aan had. Nu heb ik eergisteravond 1 armpje eruit gelaten en toen pakte ze weer constant de speen eruit en vervolgens brullen. Na 10 minuten heb ik haar arm er weer in gedaan. Gisteravond weer geprobeerd en nu bleef ze zowaar van haar speen af en sliep ze om 21.30. Haar schema was gister wel heel anders dan normaal omdat ze niet lekker was en daardoor overdag heel veel had geslapen. Vandaag slaapt ze weer de hele dag met 1 arm eruit. Gaat dat goed dan gaat over een paar dagen d’r andere arm er ook uit en dan zijn hopelijk snel zakvrij en gaat alles beter! We zijn zo klaar met die zak, want met die hoge temperaturen af en toe is het niks! Veel te warm! Maar ze kon/kan echt nog niet zonder!