's avonds onrustig

Dion 5 week is 's avonds (19uur) vaak onrustig. Meestal begint het een half uur na de fles. Hij strekt dan met zijn beentjes en huilt hard/krijst. Het ene moment is hij even rustig en dan begint het weer. Hij vindt het dan lekker om tegen je aan te liggen. Aan de ene kant denk ik dat het krampjes zijn maar ja zeker weten doe je het nooit. We gebruiken wel infacol. Zijn onlasting is eerder aan de dunnere kant dan aan de dikke (geen dianree). Ook heeft inpricipe elke dag onlasting.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips.

Gewijzigd door - anita123 op 16 Nov 2009 21:16:14

Het kunnen zeer zeker darmkrampjes zijn! Dit schijnt ook vaak erger te zijn in de avonduren.
En, veel baby’s hebben een huiluurtje aan het eind van de dag. Ik heb persoonlijk zoiets van: hij wil bij je zijn, laat hem maar lekker. Hij is nog zo klein, lekker knuffelen met de kleine man.

Groetjes van Christa

Huiluurtje. Gewoon prikkels van de dag weghuilen. Als wij na een drukke dag willen afreageren gaan we een uurtje sporten, in de tuin werken, wat dan ook. Baby’s kunnen alleen maar liggen, huilen, plassen en poepen dus die reageren af met huilen. Als ze af zouden reageren met poepen, zou je niet blij worden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Nov 2009 22:30:30

Heel herkenbaar hoor het huilen in de avonduren. Volgens mij heeft bijna elk kindje dat rond die periode. Bij ons was het ook of rond etenstijd (18.00) of in de avond. Ze noemen dat inderdaad de huiluur(tjes). Kan verwerken van de dag zijn, maar ook zeker darmkrampjes.
Dus hier moet je echt even door heen meid en als hij graag bij je wil zijn. Lekker bij je houden hoor. Daar hebben we behoefte aan!

Bedankt voor jullie reacties.
Gisteren is Dion bijna de hele dag onrustig geweest in het begin waren het krampjes want even later had hij een beste luieren vol tot 2 keer toe en later was het onrust. Vandaag is niet veel anders dan gisteren. Op het een of andere manier kan hij niet zelf rust vinden en wil op de arm maar is dan ook nog wel wat onrustig. Ik vindt het echt zielig voor hem. Hij boert altijd na de fles en heeft daarna vaak de hik. Laat hem altijd minimaal 10 minuten boeren en zo kan de voeding ook goed zakken.
Ik vind het heerlijk om Dion bij me te hebben maar ik heb nog een zoontje van 19 maanden en die heeft ook aandacht nodig.
Dion ligt nu op bed hij is even rustig geweest maar nu begint hij al weer onrustig te worden. Ik ga nu proberen om hem een half uur te laten liggen en kijken of hij in slaap valt. Kijken of dit helpt.

Tussen 3 en 12 weken krijgen veel kleintjes en hun ouders te maken met een dagelijks huiluurtje. De grootste kans lopen ze rond 6 weken. Meestal kunnen ouders al voorspellen of hun baby een huiluurtje zal krijgen. Want vóór zo’n ‘uurtje’ een dagelijks feit is, zijn 85% van de baby’s al ongedurig. Dat ongedurig zijn is dus al het visitekaartje dat de uk afgeeft als alles nog rustig lijkt. Meestal is het huilen na één of twee uurtjes wel over. Toch kan het ook wel eens vier tot zes uren duren. Gelukkig is er ook goed nieuws te melden. Als de huiluurtjes- periode eenmaal verleden tijd is, slaapt de baby meestal langer en beter. Bovendien is hij dan ook duidelijk beter uitgerust als hij ‘in wakkere staat’ is.

De laatste 2 dagen is Dion is weer wat rustiger. Meestal na de fles van 19.00 uur is hij na 1,5 uur onrustig en waarschijnlijk heeft hij dan honger want ik heb hem nu 2 keer 30cc gegeven en meneer was weer rustig. Wil niet teveel bijvoeden omdat hij al aan zijn tax zit. Ik weet wel de een heeft meer nodig dan ander maar wil er geen gewenning van maken om iedere keer meer te geven. Ik hoop dat dit nu de oplossing is. 's nachts slaap Dion als een roosje. 22.00 laatste fles en dan 's morgens om 6.00/6.30 en dan krijgt hij overdag om de 3/3,5 uur de fles.
Overdag heeft hij wel iedere keer hazeslaapjes slaap even en huilt dan even om vervolgens weer in slaap te vallen.