S' avonds nog pap? 15 maanden

hallo allemaal

Wil even weten of jullie je kind van 15 maanden nog wat geven voor het slapen gaan
Ik geef mn zoontje al een maand of 3 geen eten meer voor het na bed gaan
Hij eet meestal rond 17.15 17.30 om 18.45 in bad en dan om ongeveer 19.15 naar bed wel geef ik hem wat slokjes water.hij drinkt niet graag dus hoef hem geen fles melk te geven ofzo . Hij slaapt ook goed snachts maar vroeg het me af.
Zijn er dus nog meer kindjes van 1 die geen flesje of pap krijgt voor het slapen?

Gewijzigd door - likie op 01 Jun 2007 13:25:31

ik denk dat het per kind verschillend is of ze wel of niet nog wat krijgen voor het slapen gaan,en als hij goed slaapt snachts zou ik hem lekker laten zo

Ik weet ook niet goed of ik de laatste ‘voeding’ moet laten vallen of niet. Ons zoontje van bijna 13 mnd krijgt rond 1900 nog bv voordat hij gaat slapen. Dan drinkt hij nog best veel. Ik weet niet hoe hij reageerd als we hem zonder ‘drinken’ op bed leggen… Dat is een kwestie van proberen, maar ik weet zelf nog niet of ik dat wil Zo krijgt hij nog lekker moedermelk binnen en antistoffen etc, maar aan de andere kant is hij ook alweer een jaar…

Gr Sandra

Joël dronk op die leeftijd ook geen pap of melk meer voor het naar bed gaan. Hij heeft wel altijd een beker water in z’n bed staan, nu nog. Die is soms 's avonds al leeg en soms drinkt hij er niks van. Joël is ook altijd al een moeilijke drinker geweest. Hij drinkt nu nog maar 150 cc roosvicee op een dag en hij krijgt wel vrij veel toetje 's avonds na het warm eten. Ik heb me hierover heel lang druk en bezorgd gemaakt. Het helpt toch niet. Al bied ik hem de hele dag allerlei drinken aan, hij doet het gewoon niet. Ik kan het er nu eenmaal niet ingieten. Ik ben wel blij als hij naast die 150 cc ook nog water drinkt in bed. Verder is het een vrolijk, actief jongetje dat steeds al goed groeit. Dit past blijkbaar gewoon bij hem.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

zoals al vaker gezegt ;
t ligt gewoon puur aan het kind zelf.
zoals Shania heeft een hekel aan eten ; ja koekjes en snoepjes vindt ze geweldig maar welk kind niet !
drinken is voorderest geen probleem maar omdat zij zo’n moeilijke eter is ;
gaf k dr nog altijd pap als ze weinig of nix had gegeten ; kreeeeg ze tenminste nog wat binnen. ook niet veel maar toch
en nu wil ze gewoon helpen met tafeldekken dan heb ik zoiets ; Okeeey

denk niet aan de dingen die je morgen allemaal moet doen ,
maar leef vandaag !

Nou ik kan jullie vertellen dat Justin nog steeds een flespap krijgt na het badje en dan hup zijn bedje in en hij slaapt als een roosje
Ook wel geprobeert zonder fles maar dan is het om 3 uur feest
En ja ik hou toch wel van wat nachtrust

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hey,
Mijn dochter is nu 21 maanden en ze krijgt meestal nog een halve fles melk omdat ze het lekker vind. Ik heb ooit een poging gedaan te stoppen maar omdat ze een week lang slecht sliep is het er weer ingeslopen…

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Het zoontje van mijn vriendin is bijna 3 jaar en krijgt 's avonds voor het slapen gaan soms nog een fles met bambix erin, soms hoeft hij hem niet, maar andere keren kiest hij er wel voor.
Zij maakt er geen probleem van, het mannetje weegt pas 13 kilo, dus wat dat betreft kan hij het wel hebben.
Haar andere zoontje is nu 13 maanden en hij hoeft die papfles echter al niet meer.
Denk dus dat het per kind verschilt en dat ze het zelf wel een beetje aangeven.

Groet Vanessa mama van Senna.

Joyce wordt in augustus twee jaar maar krijgt nog altijd 150 cc groeimelk voor het slapen gaan. Wij doen dit omdat ze slecht eet en om zo toch maar aan die voedingsstoffen te komen die ze zo hard nodig heeft. Daarbij is het ook een leuk avondritueel, een warm flesje melk bij papa of mama en dan hupsakee naar bed.

Maar als jou zoontje al drie maanden niets meer krijgt voor het slapen gaan en dat gaat goed zo dan zou ik ervoor kiezen om het zo te houden.

Groetjes van Miranda

het hangt ook van het kind af dat weet ik
Ik vond het altijd zo vervelend voor hem kwam die uit bad hartstikke moe moet ie nog eens gaan eten drinken wilt hij namelijk niet.
Ik heb het ook zo van de een op de andere dag weggelaten hoor
Bedankt voor de reacties.

Elk kind is verschillend inderdaad. Emilie wilde met 5 maanden overdag geen melk alleen metontbijt en met 9 maanden 's avonds nauwelijks de fles meer en toen ze met haar 1 jaar volledig met de pot mee at al helemaal niet meer. Ze krijgt sindsdien alleen 's morgens een papfles (de enige die ze dus nog wil) en de rest van de dag eet ze net als wij. Wij eten hier voor franse begrippen vroeg: om 19:00 uur en om 20:00 uur ligt ze in bed.

Lilypie 2nd Birthday Ticker

onze britt krijgt geen pap voor ze gaat slapen het avond eten tussen 18 en 19 uur is het laatste wat ze krijgt ik heb haar bekker wel op tafel staan als ze wat wil drinken kan ze dat pakken maar meestal heeft ze daar geen behoefte aan.