's Avonds niet eten

Ik dacht altijd dat Max niet dol was op potjes, aangezien hij daar niet of nauwelijks van at. Dus ik ben vers gaan geven, maar ook dat gaat er niet goed in. Hij blaast alles meteen uit en heeft echt geen interesse. Hij eet verder prima, alleen het avondeten lukt niet. Ik ben dat niet gewend, aangezien Eva altijd heel haar bordje leeg at! Ik geef hem nog een fles van 180cc voor het slapen gaan, maar ben soms bang dat hij te weinig eet?

Wat kan ik nu het beste doen met dat avondeten? We eten tegen 18.30 uur (eerder gaat niet vanwege werk), ik wil toch zoveel mogelijk proberen om hem aan die tijd te laten wennen. Zijn er alternatieven? Ik weet niet goed wat ik hem naast die melkfles kan geven als hij geen warm eten wil, omdat hij niet te veel melkproducten moet binnenkrijgen en yoghurt dan geen optie is? Iemand een idee? Ik wil dat hij met een lekker gevuld buikje gaat slapen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik zou geen alternatieven geven. Warm eten hoort er nou eenmaal bij.

Krijgt hij mogelijk vrij vlak voor zijn avondeten nog iets anders? Hoe is het voedingsschema op het moment?

Kan namelijk zijn dat-ie met het avondeten nog te vol zit van iets anders en dat-ie daarom geen zin heeft in eten.

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

Ik heb bij mijn zoontje het wel eens heel dun gemaakt zodat het in een fles kon. Een soort groentepap! Na een paar dagen weer eens geprobeerd om het via een lepeltje te geven en toen ging het prima.

Zou het niet zo kunnen zijn dat Max dan al veel te moe is voor het avondeten?
Rens heeft dat ook een hele tijd gehad. Die moest uiterlijk om 17 uur zijn eten hebben anders at hij niet meer. Kunnen ze dat niet op het Kdv doen?
Nou heb ik het wat dat betreft makkelijk want Rens kon altijd bij de gastouder eten.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

Hey,
Lars is ongeveer van dezelfde leeftijd als Max en begon ook rond de 10 maanden met moeilijk doen rondom het avondeten.
De rest van de dag at ie prima maar het avondeten wilde hij na 2 hapjes niet meer.
Ook ik kook vers en heb vanalles geprobeerd in de vorm van lekkerder maken (gewoon hele stukken ipv mixer erdoor) andere smaakjes proberen, zelfs potjes geprobeerd maar het hielp niet. Ik denk zelf dat het een fase is, de 11 maanden sprong komt er ook aan en ze hebben opeens door dat ze een eigen willetje hebben zowaar wat dus uitproberen wordt. Niet teveel aandacht aan geven zou ik zeggen, Lars sliep gewoon normaal en de volgende ochtend at ie gewoon weer zijn broodje.
Ben wel vroeger met hem gaan eten, ipv tussen 18 en 18.30uur nu uiterlijk om half zes. Ook geef ik hem geen tussendoortje meer s middags als hij na 15.30 uit bed is en vlak voor het eten geen drinken.
Nu eet hij meestal wel weer goed, ik mix het nogsteeds licht door en hij vindt de prakkies met jus het lekkerst
Maar vind het ook naar hoor als tie niet wil eten, je maakt je dan toch zorgen of ze wel genoeg binnenkrijgen!

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Hallo Rainbow,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn zoontje van 8 maanden.
Ik maakte eerst altijd de groentehapjes zelf maar die wou hij absoluut niet hebben, hij spuugde het weer uit of hield zijn kaken stijf op elkaar.
Nu koop ik steeds groentepotjes maar meneer bleef hetzelfde doen.
Tot dat ik een x hem bij ons zetten in de wipstoel als wij ook aan het eten waren, en meneer at en smulde er van…!
Sinds begin van deze maand begon hij er weer mee dat hij zijn groentehap niet wou, mijn man zei…misschien moet je er een klein lepeltje appelmoes er doorheen doen?
Ik heb er anderhalve eetlepel appelmoes door heen gedaan( hij krijgt een half potje groentehap,die van 8 mnd) en nu eet hij zijn bordje leeg.
.Ik doe er met de week steeds minder appelmoes doorheen en tot nu toe merkt hij er niks van.

Groetjes