's avonds klaar wakker

Hi Anne,

Even een hart onder de riem: Mijn dochtertje is nu bijna anderhalf en slaapt heerlijk om 7 uur s avonds tot de volgende ochtend. Maar tot een maand of 4,5 was ze ook een ‘avondbraker’. Niet veel huilen ofzo, maar gewoon laat opblijven. Meestal ging ik dan na de voeding van 20.00 uur slapen om een uur of negen en dan zat mn man tot een uur of 12 met haar op de bank, dan hing ze ze lekker relaxed. Ik gaf dan de laatste voeding op bed en daarna ging zij ook het wiegje in en dan maar hopen dat ze wilde slapen.

De eerste drie maanden vonden we het allebei wel ok, maar die laatste 1,5 maand, toen ik weer aan het werk ging, merkte ik dat het me een beetje op ging breken. Toen we het aankaartte bij het CB, hebben we ook een boekje van de 3 r’s meegekregen. Ik vond het lichtelijk overdreven, maar heb met tips wel de bedtijd steeds een half uurtje vroeger gekregen.

Ik zou zeggen: volg je gevoel hierin. Doe niets wat echt lijnrecht tegen je gevoel ingaat en als je lekker met je meisje op schoot wilt zitten, houdt niemand je tegen! Als je met een maand of vier is gaat proberen om haar vroeger onder de veren te krijgen, is dat vroeg zat om het ritme erin te krijgen.

Als ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft, geen zorgen over je borstvoeding. Als er iets mis mee was, had je dat allang gemerkt aan je kindje. Voor de ‘vulling’ van je borsten is een beetje regelmaat wel het beste. Bij mij was het echt zo dat 4 uur de voorraad weer aangevuld was. Misschien dat tussendoor steeds een beetje drinken je melkproductie een beetje in de war brengt, omdat je zegt dat je borsten leeg aanvoelen? Tussendoor kun je haar een speentje geven.

enneh… geniet ervan dat je na de voeding weer tot 11 je bed in kunt! Oeh… ik ben jaloers!

Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

Ik denk het niet want als we haar op haar buikje leggen, of erover wrijven helpt het niet.

met ongeveer 9 weken zit een baby in een regel-fase en kan vaker wakker zijn en wilt dan ook vaker aan de borst,ik heb dat met odin ook gehad,overdag redelijk rustig en avond/nacht wakker zijn…mij werd aangeraden zolang ik borstvoeding gaf gewoon aan te leggen,vooral de "laatste"melk is dan belangrijk, de toeschiet melk en wat daar vlak na komt is niet zo verzadigend, de laatste melk is vetter en meer verzadigend.
hoe meer een baby aan de borst drinkt hoe meer melk je aan maakt,met kolven lukt het nooit helemaal om de borst “leeg” te maken en is altijd minder verzadigend…

Ik ben idd maar gewoon weer borstvoeding aan het geven op de avond en dat gaat zeker beter. Ze slaapt nu al weer eerder. Ze heeft het nu alleen wat moeilijk, denk idd dat de melkproductie weer omhoog moet, want ze heeft het echt nodig. Ze groeit zo hard. Echt bijzonder om te zien en ook te horen van opa’s en oma’s die ze dan een week niet gezien hebben.
Super!
groetjes Anne