's avonds huilen in bed - zindelijkheid

Hoi allemaal,

Hier een vraagje voor de moeders die ervaring hebben met zindelijkheid en of die er midden in zitten. Ons zoontje is er druk mee bezig en blijft nu ook steeds vaker de nachten droog, maar daar zit één maar aan… Deze hele week zo 's avonds rond tien uur/half elf ligt hij te huilen in zijn bed maar slaapt nog wel. Ik heb zelf het vermoeden dat hij voelt dat hij moet plassen maar als ik hem wakker maak om op het potje te gaan, wordt ie woest en zet het op een krijsen waar je niet blij van wordt. Hij wil het niet! Laat ik hem huilen of troost ik hem en loop ik dan weer weg, dan begint ie na een minuut of tien weer te huilen. Gisteravond heb ik hem er toch maar weer uitgehaald met in mijn achterhoofd: dat wordt krijsen! En inderdaad, dat werd krijsen. Luier af waar een klein plasje in bleek te zitten. Schone luier om en meneertje was gelijk in dromenland en heb ik niet meer gehoord tot vanmorgen.

Hoe kan ik nu het beste handelen 's avonds? Hem rond tien uur zelf nog even wakker maken om te laten plassen? Het nadeel is dat hij in een slaapzak slaapt met pyjamabroek…dus dat moet allemaal uit en daar heeft hij zoooooooo’n hekel aan als hij eigenlijk nog wil slapen. Zonder slaapzak slapen gaat nog niet.

We geven hem trouwens na vijf uur zelden nog iets te drinken.

Graag tips

Niemand tips??? Jammer…

Tja moeilijk. Rond die tijd wil mijn dochtertje van 2 jaar 3 maanden altijd plassen, maar zij ligt in nachtjapon, dus das iets makkelijker. Zet haar altijd op het potje als ze nog half slaapt en voordat ik naar bed ga en dan maak is sjjjjjjhhhhh geluiden (alsof ze plast, dan komt het eigenlijk vanzelf!) ze heeft ook een tijdje gehad dat ze heel boos werd ik denk omdat ze dan in een andere fase van slaap zitten en veel verwerken, misschien kun je het proberen te doen een half uur voordat hij normaal gaat huilen, kijk of het helpt!
Succes!

Ben zover nog niet met Dylano
En Madelon had geen slaapzak aan, die lag al in groot bed zonder slaapzak Sorry. Hoop dat er toch nog wat tips gaan komen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Vannacht is het zo waar goed gegaan…niet wakker gemaakt, gewoon laten gaan zoals het zou gaan. Om half elf hoorde ik hem even maar hij sliep weer verder. Om vier uur ook een gilletje of twee maar het zette niet door. Om zes uur hetzelfde en om kwart voor zeven moest ik hem wakker maken uit een diepe diepe slaap. En hij was nog droog! Nu afwachten hoe het vannacht gaat. Hij ligt nu al ruim een uur luidkeels te kletsen in zijn bed dus ik verwacht niet dat hij om half elf nog wakker wordt omdat ie eigenlijk moet plassen

Maar tips zijn nog altijd welkom!