Hoi allemaal,
Hier een vraagje voor de moeders die ervaring hebben met zindelijkheid en of die er midden in zitten. Ons zoontje is er druk mee bezig en blijft nu ook steeds vaker de nachten droog, maar daar zit één maar aan… Deze hele week zo 's avonds rond tien uur/half elf ligt hij te huilen in zijn bed maar slaapt nog wel. Ik heb zelf het vermoeden dat hij voelt dat hij moet plassen maar als ik hem wakker maak om op het potje te gaan, wordt ie woest en zet het op een krijsen waar je niet blij van wordt. Hij wil het niet! Laat ik hem huilen of troost ik hem en loop ik dan weer weg, dan begint ie na een minuut of tien weer te huilen. Gisteravond heb ik hem er toch maar weer uitgehaald met in mijn achterhoofd: dat wordt krijsen! En inderdaad, dat werd krijsen. Luier af waar een klein plasje in bleek te zitten. Schone luier om en meneertje was gelijk in dromenland en heb ik niet meer gehoord tot vanmorgen.
Hoe kan ik nu het beste handelen 's avonds? Hem rond tien uur zelf nog even wakker maken om te laten plassen? Het nadeel is dat hij in een slaapzak slaapt met pyjamabroek…dus dat moet allemaal uit en daar heeft hij zoooooooo’n hekel aan als hij eigenlijk nog wil slapen. Zonder slaapzak slapen gaat nog niet.
We geven hem trouwens na vijf uur zelden nog iets te drinken.
Graag tips