's avond nog een flesje?

Hallo,

Nog een ander halve maand en dan zal ik moeten verhuizen van het babyforum naar het peuterforum. Wat gaat de tijd toch snel. Vorig jaar liep ik nog met een mega buik!
Maar goed, ik had even een vraagje. Als onze meid straks een jaar is kan/mag ik stoppen met de Opvolgmelk. Ik denk, weet wel zeker dat mijn dochter daar geen probleem van maakt, omdat ze nu ook al niet meer zoveel opvolgmelk wil hebben.

Nu krijgt onze meid s’avonds tussen 7 en half 8 nog een flessie met opvolgmelk. 140 water en 4 schepjes. Soms gaat de fles leeg en soms niet.

Wat kan/ moet ik haar straks geven. Gewoon ophouden met een flesje melk? Of zal ik haar halfvolle melk geven en dit een beetje warm maken.

Verder gaat het eten en drinken erg goed hoor…maar dacht nog even wat lekker warms in haar buik voordat ze gaat slapen.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Het is maar net waar ze behoefte aan heeft. Wij gaven op die leeftijd al een aantal maanden geen laatste fles meer, maar als je dochter het nog graag wil kan je hem natuurlijk gewoon geven met halfvolle of volle melk. Dus hangt af van wat je gevoel erover zegt!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het hoeft inderdaad niet maar ik dacht hetzelfde als jij. Lekker iets warms voor het slapen gaan. Wij geven altijd nog een klein beetje melk voor het slapen gaan, hoort bij ons slaapritueel en Nick vindt het heerlijk om nog even bij 1 van ons te knuffelen tijdens zijn flesje melk. Tijdens lezen we een boekje voor of vertellen we gewoon een verhaaltje.

Groetjes Bianca

ook hier gewoon nog een flesje halfvolle melk, opwarmen in de magnetron en daarna lekker slapen met een warm buikje. het is nu meer voo het idee dan dat Joey het drinkt want de flesjes, waar 120 ml in zit, gan niet eens altijd meer leeg.
Nu met buikgriep wil Joey niets, dus geen flesje voor het slapen gaan momenteel.
Ik heb Joey sinds zijn 1e verjaardag trouwens helemaal geen opvolgmelk meer gegeven, meteen over op gewone melk.
Lfs

het is niet zo dat rico zeurt om een fles melk, maar hij drinkt hem gretig op s’avonds voor het slapen en daaraan merk ik, dat hij het gewoon nog graag wil hebben.
ik drink zelf ook nog warme melk s’avonds. welliswaar niet uit een flesje, mar ik heb zoiets van: hij vind het fijn om een flesje melk op mijn schoot te drinken.
van om de 3 uur naar uiteindelijk niks vind ik zelf ook niet prettig, vind het eerlijk om voor het slapen nog samen te keuvelen, en dan blijft ie tenminste even rustig bij me liggen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@mamavanrico hihi dat zou wat zijn als jij ook warme melk uit een flesje drinkt haha, ik zie het al voor me

Nick deelt het flesje wel eens met mij hoor

Groetjes Bianca

Ja het idd ook meer het idee, vind het voor mezelf ook zo “kaal” als ze s’avonds alleen maar de pyama aan, tandenpoetsen en op bed.

Dus ga ik straks ook maar over op halfvolle melk,
bedankt voor jullie adviesen en ervaringen.

Gr Egberta

Thoby krijgt ook elke avond voor het slapen gaan een flesje melk.
Alleen geef ik nutrilon. Waarom geven jullie gewone melk en geen ‘poeder melk’?

Groetjes Margot

hier geen flesje melk meer genoeg aan eten met een toetje
gelukkig maar hoef ik ook niks af te leren :smiley:

groetjes wendy

Lilypie Second Birthday tickers

@Margot
Poedermelk vind ik persoonlijk geldklopperij. Gewone melk is net zo goed mits je vitamine D druppels erbij geeft.

Groetjes Bianca

@Bianca:

Oh ja das tuurlijk zo…

Thoby gaat morgen avond een lekker flesje halfvolle melk krijgen! (met vit D druppels! )

Op het CB zeiden ze vd week tegen me dat ik moet stoppen met die laatste fles omdat hij anders te veel melk op 1 dag krijgt.
Thoby krijgt namelijk in de ochtend ook een bordje pap.
Maar ik wil met geen van beide stoppen eigenlijk…hij doet het er zo goed op.
Wat denken jullie?

Groetjesss

@wendy,
Het is niet zo dat onze meid de melk nodig heeft. Ze slaapt er wel lekker op…nog even iets warms in dat buikkie.

misschien een tip om er eerst warme thee met melk van te maken

groetjes wendy

Ik geen Joey 's avonds voor het slapen gaan een flesje warme pyjamapap… Ook om lekker met ee warm buikje in bed te gaan. Hij vind het ook nog heerlijk om even op schoot zijn flesje te drinken. Het si echt een ritueel voor het slapen gaan, en ik zie er geen kwaad in. Verder krijgt hij 's morgens pap van halfvolle melk, en 's middags bij de boterham een flesje of beker warme halfvolle melk.

@mama_snoekie

Zo doe ik het ook inderdaad. Alleen krijgt Thoby s’middags geen bekertje melk.
Hij krijgt sap.
Maar op het CB zeiden ze dat hij op deze manier te veel melk krijgt en risico loopt op overgewicht.

Ik verander ook liever niks aan de manier waarop ik het doe maar een kindje wat te zwaar is is natuurlijk ook niet wat ik wil.

Groetjes Margot

Rens kreeg vanaf 9 maanden geen fles meer voor het slapen, heb hem gewoon weggelaten en hij heeft er geen moeite mee. Hij drinkt altijd wel een paar slokjes water voordat hij gaat slapen. Persoonlijk zou ik proberen om de melk weg te laten. 300cc zuivel op een dag is voldoende. Zo verklein je het risico op overgewicht. Hoe ouder ze worden des te moeilijker het word om dit af te bouwen.
Mocht ze er toch echt nog behoefte aan hebben dan zou ik haar vanaf een jaar een beker gaan geven en geen fles meer. Dat is toch iets beter voor de tanden.

groetjes ramona

Ook noah krijgt sochtens een flesje pap (halfvolle melk met brinta) en savonds voor het slapen gaan ook… sochtends drinkt ie 240CC helemaal op, en savonds drinkt ie een hoogstends 60CC, hier op het CB vinden ze dat ie te weinig krijgt…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@Margot
Nick krijgt smorgens een papfles met Brinta en 240 melk. Smiddags geef ik hem bij de boterham ongeveer 150 maar daar drinkt hij een beetje (hooguit de helft) van op of soms helemaal niet, en savonds doen we ook 150 erin en die drinkt hij of helemaal of een beetje. Niks mis mee.
Gewoon lekker geven.

Groetjes Bianca

Overgewicht krijgen van melk? Wie zegt dat? Lijkt me onzin hoor. Te veel melk is niet goed omdat a) het best vult en kindjes dan minder eten en b) het niet goed is voor de nieren. Maar overgewicht? Dat heb ik van het cb ook niet gehoord? Eva krijgt poedermelk (groeimelk), 170 pap, 130 bij de boterham, een klein toetje en als ze dus lastig word met slapen nog water met 1 schepje, voor haar gevoel zeg maar. Ik zou gewoon doen wat je kindje fijn vindt en het cb kan wat mij betreft de boom in. Ze geven zelf tegenstrijdige adviezen. Ik mocht Eva eerst maar 300cc geven, maar de arts zei dat het niet 500cc mocht zijn, maar dat het niet erg is als ze meer dan 300 krijgt. Terwijl de anderen daar zo op hamerden! Ik geef Eva gewoon lekker haar melk en kom boven de 300cc uit. Ik maak me er niet druk om.

Groetjes Rainbow, trotse mama