Kom ik net op de speelzaal om Thomas op te halen, hield de juf me even aan…Thomas had een meisje uit zijn groep gebeten en aan haar haren getrokken!!! Hij had de haren in zijn hand!!! ONGELOFELIJK!!! Hij had zelf een kras op zijn wang, want ze had hem gekrabt…mooi!!!
Ik wilde net naar hem toe lopen, zie ik nog net even dat hij een jongentje met zo’n grote plastic hark in zijn gezicht slaat!!! Dit is zijn ‘vriendje’!!! Grrrrrrrr!!!
Ik heb hem uitgelegd (voor de duizendste keer…) dat het pijn doet als je iemand slaat, en dat dat dus niet mag!!! Daarna moest hij sorry zeggen, en heb ik hem op de kiddy-board gezet. De hele weg naar huis heeft hij gehuild…
Een maal thuis, heb ik hem in zijn kamer gezet. Toen hij weer rustig was heb ik eens even goed met hem gebabbeld…
Op de een of de andere manier doet Thomas niet zo veel met mijn woorden. Hij luistert wel, en hij snapt het ook wel, hij doet er gewoon niets mee. Terugdoen wat hij bij een ander kindje deed heeft ook geen zin (hebben we in lichte mate…al eens geprobeerd…)Ik heb hem nu geprobeerd duidelijk te maken, dat de volgende keer als hij weer boos is, weg moet lopen, naar de juf. Dan helpt zij hem wel…Maar ja, of dat dan wel blijft hangen…
Nu heb ik een nieuw plan bedacht:
Ik ga met de juf overleggen, dat als hij weer een kindje zeer doet, hij op de gang wordt gezet, en de juf mij belt.(Ik woon 1 minuut van school af)Dan kom ik er aan, en gaat hij met mij mee naar huis. Niet lief? Geen school.
Hij vind school helemaal geweldig, en ik denk dat ik hem wel goed kan straffen, als hij eens goed voelt dat er consequenties aan zijn gedrag zitten. Misschien dat hij dan de volgende keer eerst nadenkt…
Wat vinden jullie???
Groetjes Charon (licht geirriteerd door haar slaande peuter!!!)