Ruwe pukkelige huid

hoihoi…

Onze joep heeft de laatste twee weken een enorm ruwe huid op zijn benen en buikje… (voorop, achter op rug o.i.d. helemaal niet)
3 weken geleden ben ik al gestopt met de wasverzachter, er wordt hier even niets meer met gewassen! daar is het iets minder rood van geworden, maar het zit er nog steeds en voelt echt als een ‘droge’ kattentong aan…
nu heb ik balneum extra vettige badolie gekocht en al 2 weken gebruikt, maar gaat het niet mee weg, en hij gaat ook maar 2 keer per week in bad (met uitzondering 3)
Ook vaseline heb ik enkele dagen geprobeerd maar werkt volgens mij niet, dan blijf ik smeren.

heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en misschien nog meer tips hoe het zachte babyhuidje weer terug te krijgen?

liefs ons

ps joep is nog steeds altijd even vrolijk, beweegt wel veel, maar is volgens mij gezond.

ohw ja, Joep gaat vandaag zijn 11de week in (en was 2 weken over tijd)…

Volgens mij zijn dat allemaal nog hormonen enzo die eruit moeten komen en het wennen van dat huidje aan de omgeving (kleding, wassen, etc.). Ik weet niet beter dan dat alle baby’s zo’n pukkelige periode hebben.

Groetekes, Sje

Lenna heeft ook zo’n droge huid, voelt idd als pukkeltjes, voelt heel ruw aan. Hier werkt balneum extra vettende olie best. Heb er wel balneum creme bij gekocht om dagelijks te smeren. Misschien ook een idee? Hier werkt het super en ze is echt heeel droog geweest!

Groetjes Elly

De olie pas in badje doen als ze er al even inzit, anders werkt het niet,.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb creme van Weleda gebruikt voor Senne, ik heb gehoord dat vaseline uitdrogend werkt (?) Weleda is op basis van calendula. Bij Senne werkt het als een trein.

Groetjes van Sascha en Senne

Hoe het ook zit met vaseline, ik had vaseline cetamacrogrol… het werkte hier meer averechts idd… jammer dat het CB je dan niet verteld over de andere cremes… “o je gebruikt al vaseline, hartstikke goed, blijven smeren!”

de vettende olie heb ik inderdaad van balneum. die werkt wel,… lees even.
maar de creme nog niet… die ga ik dan vandaag toch even halen om te proberen.

tot nog toe smeerde ik sinds gisteren iedere luierwisseling sudocreme erop (van die testpotjes) en dat werkte op zich al beter dan vaseline.
vaseline werkte inderdaad averechts… stom dat CB dat nooit verteld maar ja.
inmiddels is bekend hoe velen van ons over CB denken.

bedankt voor deze tips. dat die creme er ook was wist ik niet, dus snel naar de winkel

Thnx