Ruim 7 maanden (schema)

Levi krijgt nu :

8.00 uur fv (200cc)
10.00 fruit
12.00 fv (200cc)+ beetje brood
16.00 fv (200cc)
18.00 groente
19.00 fv (200cc)

Maar volgens mij mag die fv van 16.00 uur vervangen worden voor een diksapje met koekje (soepstengel oid). Hoe deden jullie dit? En waar drinken dan uit? Gewoon uit de fles beker? En hoeveel diksap geven jullie?

Zo wat een vragen … dacht dat ik het wel zou weten maar … mijn geheugen laat me in de steek!!!

En geef je die diksap gewoon in de fles of in een tuitbeker oid?

Ja lastig he… wil eigenlijk wel minder fv gaan geven… Levi heeft het niet allemaal meer nodig volgens het cb.

ik geef 3 flessen van 180 ml. we zijn zo in 1x overgegaan naar 3 flessen. ze kreeg eerst 4 flessen van 210, toen 3 flessen en nu ze meer fruit en groente eet krijgt ze 3 flessen van 180. Maar ze laat nu af en toe wat staan.
Dit is de schema van kaithly:
7.00/7.30uur 180+6 scheppen
10.00uur 1 tot 1,5 stuk fruit en diksap
12.00 uur halve boterham flesje van 180+6 scheppen
15.00/15.30uur diksap en koekje
16.30/17.00uur groot potje groente
19.00uur 180+6

Met de diksap houd ik niet bij hoeveel ze drinkt. Ik kijk gewoon naar wat zij wilt en zit nu zo nauwkeurig te kijken. heb haar dit wel in een tuitbeker aangeleerd. flesje is voor de kunstvoedingen vind ik!
Koekje is een liga of een lange vinger ofzo. En met fruit wisselt ze wat ze eet. Ene keer meer dan de andere keer, maar dat is bij ons toch ook zo?

Volgens mij is rond deze leeftijd 500ml kunstvoeding voldoende…dus ik zou volgens mij minder mogen geven. Weet niet precies hoe en wat en met toetje nog niet begonnen

Ik heb eerst de diksap uit de fles gegeven. Langzamerhand ben ik overgegaan naar een tuitbeker. Eerst de tuit/antielek beker van difrax met zachte tuit. Hierna overgegaan op harde tuit.

Volgens mij kreeg onze meid ook iets van 100 a 120 diksap. En een koekje.

Ik zou dan ook de fv van 16.00 vervangen voor diksap. Ik heb geprobeerd om dit Rens gelijk uit een tuit te geven, maar dat lukte dus niet. Die kon eerder uit een gewone beker drinken als uit een tuit(en ik heb er geloof ik zeker 10 geprobeerd) dus dat deed ik toen nog gewoon uit een fles. Hier kreeg hij dan meestal 150cc en dan een rijstwafeltje oid. Maar die krijgt Levi zeker nog niet? Gaat het trouwens goed met het brood?

Ik zou dan ook de fv van 16.00 vervangen voor diksap. Ik heb geprobeerd om dit Rens gelijk uit een tuit te geven, maar dat lukte dus niet. Die kon eerder uit een gewone beker drinken als uit een tuit(en ik heb er geloof ik zeker 10 geprobeerd) dus dat deed ik toen nog gewoon uit een fles. Hier kreeg hij dan meestal 150cc en dan een rijstwafeltje oid. Maar die krijgt Levi zeker nog niet? Gaat het trouwens goed met het brood?

Ja ons schurkie lust alles… brood nog wel kaal hoor … zonder boter of beleg. Levi vandaag om 16.00 uur voor eerste keer diksap op, hij smulde, trok heel geen gek gezicht… terwijl de camera al klaar lag

Ook kreeg hij een soepstengel wat zo verdwenen was…

Super hé…

Nu nog 3 flessen dus … en als hij binnenkort toetje krijgt gaat ook die 3e fles verdwijnen…!!!

Fijn dat het zo goed ging met de diksap en de soepstengel. Met Rens ging dat ook allemaal zo makkelijk. Handig toch?

groetjes ramona