Ruim 3 maanden 5 voedingen

Hallo,

Onze zoon is 3,5 maanden oud. Hij krijgt overdag 5 flessen van 180cc met 6 schepjes. Hij drinkt ze niet allemaal leeg. Ochtendfles laat hij 70cc staan en in de middag rond de 5occ.
Hij krijgt flesjes om 7, 11, 15, 18.30 en 22.30. Voor die van 22.30 maken we hem wakker. Alleen redt hij het niet naar 7 uur s morgens. wat te doen? Wel of niet nog een nachtvoeding geven als hij wakker wordt. Hij zit eigenlijk al aan de de max. hoeveelheid.

wat zouden jullie doen? Hoop dat hij snel gaat doorslapen ik ben kapot van de gebroken nachten, hij heeft nog 2 broertjes die al naar school gaan…

Hoe laat komt hij dan in de nacht?
Als het 6 uur in de morgen is, zou ikd at gewoon als ochtendvoeding geven.
Heeft hij een speentje? Even laten huilen en dan die geven. In de hoop dat hij verder slaapt.

Anders kun je hele kleine voeding geven. Bijv 90 water en 1-2 schepjes. Dit paar dagen doen, afbouwen naar paar dagen 60/1 en dan 30/1. Zodat hij went aan amper voeding in nacht. Daarna speen geven.

Maar heeft hij doorgeslapen de afgelopen maand dan? of komt hij nog steeds voor nachtvoeding?

Vanaf 4 maand mag je rijstebloem in laatste fles doen. Niet iedereen is hier voorstander van… dus persoonlijk. Maar kan helpen meer door te slapen.

Oh en ik begrijp heel goed hoe je je voelt met die gebroken nachten… ik zit er nog midden in. En mijn oudste dochter wordt helaas ook vaak s nachts een of meer keer wakker (dromen)

Wanneer hij komt varieert heel erg, 3 of 4 uur, 5 uur of 6 uur…6 uur is idd gewoon een 1e voeding. Maar 4 uur is toch echt nacht. Hij mag max. 5 flesjes van 180cc volgens de boekjes… Hij heeft al een aantal keren doorgeslapen, maar helaas is het daar bij gebleven…

Speentje heeft hij wel, maar accepteert hij niet altijd. Soms valt hij er idd mee in slaap, dus dat proberen we eerst. Lukt dat niet dan toch maar klein flesje.

Dagritme is helemaal zoek als hij zo vroeg komt…
Weet dat rijstebloem bij de andere 2 nooit gewerkt heeft, veel verstopping en niet langer slapen.

Alle advies is welkom!

Dan zou ik gewoon klein flesje geven. doen wij ook. mijn zoontje is natuurlijk nog jonger… maar hij mag officieel niet meer dan 5x150. Toch geef ik in de nacht gewoon 120/3. Laatste dagen komt hij om 2 uur (en dan om 6 weer). vind ik te vroeg. Dus probeer te rekken tot minimaal 3 uur met speen (en dan om 7 uur weer de gewone voeding).
Als jouw zoontje toch overdag 70+50 cc laat staan, kun je toch gerust 120 cc als nachtvoeding geven? Dan komt hij toch neit over de max heen!?

enne… troost je, alle kinderen gaan eens doorslapen! Misschien heeft hij nog een weekje of 2 nodig…

Kun je overdag niet een dutje met hem mee doen als je andere kids naar school zijn??

Of je man de late voeding (jij vroeg naar bed) en jij de nachtvoeding? Dan zijn zowel je man als jij misschien minder moe?