Ruim 2 jaar nu in sprong?

in okt is mijn zoon twee jaar geworden sinds een paar dagen is hij een totaal ander kind en nu vraag ik me af kan hij nu nog in een sprong zitten?
aan het einde van de dag word hij vervelend wilt niks meer doen en hangt alleen maar aan me van papa wilt hij momenteel niks weten
om 7 uur gaat hij naar bed omdat hij geen middag slaapje meer doet en dan begint de ellende pas goed normaal ging hij altijd zelf in zijn bedje liggen zonder tegenspartelen nu is het brullen hij valt wel vrij snel in slaap maar vervolens word hij elk half uur wakker begint te schoppen en slaan zo gaat het de hele nacht door
dit heb ik met mijn twee andere kids nooit meegemaakt dus ik vraag me af is dit een sprong of kan er iets anders aan de hand zijn?

alvast bedankt

groetjes

misschien de peuterpubertijd? en schrikt ie misschien ook dat ie wat “agressie” in zich heeft zitten?
maar je moet echt altijd eerst lichamelijke klachten uitsluiten voordat je het persee op een sprong of peuterpubertijd gaat gooien.
dus ik wil niet meteen zeggen dat dit de PPT is.
kan hij al aangeveno f hij ergens pijn heeft? tja dan zal ie toch wel naar zn buik wijzen. want de meeste kinderen zeggen altijd dat ze buikpijn hebben ook al hebben ze hoofdpijn merk je zelf verder niks aan m? geen verkoudheid koorts ofzo? mocht je alles uitgesloten hebben mag je het wat mij betreft op de ppt gooien

hoi

hij heeft onlangs wel griep gehad maar daar is hij al een week vanaf maar verder heb ik niet het idee dat hij ergens pijn heb dat is dan ook wel een groot nadeel
dat hij nog steeds niet praat want dan zou het een stuk makkelijker zijn.

zouden mijn andere twee de peuterpuberteit hebben overgeslagen dan of heb ik dat zo verdrongen dat ik het me niet kan herrineren hahaha
maar hij is vanaf het begin af aan al een totaal ander kind dan de andere twee ik zeg wel eens het lijkt wel of het me eerste is zo anders dat ik het ervaar.

groetjes

Kan pp zijn hoor. Ik was ook een opstandige dame in die tijd terwijl mijn broertje er zo doorheen fiestste.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

Ik reageer hier even op, want ik heb op het moment ook een ander kind in huis, Tigo is ruim 2,5 jaar.
Ons zoontje is enorm aan het provoceren en praat veel over piemels en poep, wij negeren dat (zoveel mogelijk, in winkels is het echt genant), ook gooit hij met veel dingen en doet expres dingen die niet mogen, als hij 's avonds op bed ligt moeten we nog vaak naar hem toe, dan wil hij een slokje water, dan is hij zijn knuffel weer kwijt, dan wil hij weer wat anders in bed ga zo maar door…
Een opvallende overeenkomst tussen onze verhalen vind ik dat Tigo ook net grieperig is geweest, twee dagen enorme koorts en alleen maar liggen (niks voor hem), dat is nu 2 weken geleden en sindsdien doet hij zo…

Maar ook verandert er nu veel bij ons, over ongeveer 6 weken verwachten we ons tweede kindje en Tigo heeft nu dus een nieuwe kamer gekregen (plus een nieuw bed waar hij dus zelf uit kan), misschien zijn er wel teveel veranderingen voor hem… Laten we hopen dat onze kids snel weer de oude zijn, want het lijkt dan wel of ze niet helemaal lekker in hun vel zitten.

Groetjes Verna

Lilypie 2nd Birthday Ticker