Ruilen van KDV op latere leeftijd

De forensische kliniek waar ik werk moet er ook aan geloven wat de bezuinigingen betreft. Dat wil dus zeggen dat er een hoop mensen uit moeten en de kans is er dan natuurlijk ook dat ik er daar een van ben.

Mijn twee zonntjes zitten beide vanaf een week of 16 op hetzelfde KDV: op maandag en donderdag en per 1 mei komt er ook de dinsdag bij. Ze hebben het alletwee heel goed naar hun zin en ik ben ook hartstikke tevreden.

Nu ben ik in het kader van een eventueel ontslag een beetje aan het zoeken naar iets anders. Niet alleen om die reden, maar ook omdat ik het niet zo erg zou vinden om iets anders te doen wat meer in mijn opleiding ligt.
Ik heb een vacature gezien die me wel interessant leek. Dit was een coördinerende baan voor 28 uur per week (wel onregelmatig) voor onbepaalde tijd. Ze hebben ook een intern KDV. Ik heb net gebeld met de vraag hoe het met de wachtlijsten daar zit en dat viel reuze mee.

Het lijkt me aan de ene kant ideaal voor mezelf, maar nu rijst de vraag of ik dit wel zou moeten doen. Natuurlijk moet ik eerst een brief schrijven, uitgenodigd en aangenomen zien te worden, maar stel dat dat allemaal goed gaat, is het dan wel slim om dit te doen?
Is het wel slim om mijn zoontje van 3,5 nu ineens naar een ander KDV te doen terwijl hij midden november naar de kleuterschool gaat? Het is namelijk een kindje wat veel baat heeft bij structuur en niet al te veel veranderingen in korte tijd.

Heeft iemand hier ervaring mee of ervaring met een interne KDV waar je werkt.

Alvast bedankt!!

Gr. Rebecca

Ik heb geen ervaring met interne opvang (helaas) maar wel met wisseling van KDV. Morgan is net naar een ander KDV gegaan en ik moet zeggen het gaat goed. Ze is wel wat jonger maar misschien is het daarom nog moeilijker. Met 1.5 snappen ze niet waarom ze ineens niet meer naar hun vertrouwde plekje gaan.

Maar als jou mannetje nog maar 6 maanden ‘moet’ zou ik toch kijken of hij nog even daar mag/ kan blijven. Interne opvang is een pre geen must he.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben er eigenlijk wel al uit voor mezelf. Als ik op die baan ga reageren en wordt aangenomen, zal ik ze in ieder geval niet naar het interne KDV doen voordat de oudste naar de kleuterschool gaat. Ik ben er in gedachten veel mee bezig geweest. Ik vind het toch geen slim plan om hem voor een korte periode 2 keer aan iets nieuws te moeten laten wennen. Misschien dat het wel goed gaat, maar ik kan het toch niet over mijn hart verkrijgen merk ik.

Ik ben zelfs zover dat ik misschien niet eens ga reageren op die vacature omdat het waarschijnlijk wat opvang betreft te veel voeten in aarde heeft met de onregelmatige werktijden. Alles is nu geregeld wat opvang betreft in combinatie met mijn werk en dat van mijn vriend. En ik weet dat er bezuinigingen komen en er ontslagen gaan vallen, maar waarschijnlijk is dat pas op het eind van het jaar begreep ik vorige week. En tegen die tijd is er misschien wel weer wat anders op mijn pad gekomen.

Het is ook geen optie dat mijn ouders oppassen voor de tijd dat het duurt. Mijn moeder heeft eind 2008 borstkanker gekregen en heeft vorig jaar bestralingen en chemokuren gehad. Ze is gelukkig nu langzaam herstellende, maar dat gaat erg langzaam. Ze paste voor de ontdekking van de kanker altijd op dinsdag op mijn twee zoontjes. Dat deed ze bij ons thuis.
Heel 2009 heb ik op die dinsdag ouderschapsverlof opgenomen omdat de wachtlijst voor een extra dag op het KDV ontzettend lang was en ik niet wilde dat mijn moeder op zou passen. Zij moest aan haar zelf denken en achteraf had ze dat ook niet gered hoor. Januari 2010 is ze toch weer begonnen met oppassen. Financieel gezien was het voor ons geen optie meer om nog langer ouderschapsverlof te hebben en op het KDV konden ze nog steeds niet terecht. Ze bood het zelf aan, anders hadden we het op een andere manier geregeld. Het is toch fysiek echt veel te zwaar voor haar. Gelukkig kunnen ze per 1 mei (na 1,5 jaar wachtlijst) op dinsdag terecht.
Met de ouders van mijn vriend hebben we recent weer contact dus dat zit een opbouwfase, dus die vragen we ook niet op structureel op te passen.

Groetjes Rebecca