Ruben ziek :(

ruben was de hele dag al jengelig…
ik dacht…die heeft last van zijn tandjes!
dus niet…meneer heeft vanavond alles er onder gespuugd! de arme drommel!
vond het ook wel een beetje eng om eerlijk te zijn.
hij is eigenlijk nog nooit echt ziek geweest, een keer verkouden maar verder niet!
nu had ie wel een beetje verhoging net 37.7
weet niet goed wat ik nu moet…heb zijn piama aan gedaan en hem lekker in zijn bedje gelegd en volgens mij slaapt ie nu…
als ie straks zich meld (honger) wil ik hem melk geven maar weet niet of dat verstandig is…i.v.m zijn onrustige maagje…
wat denken julie??

groetjes!

karin

Ach gosh arm mannetje. Hou zijn temp wel een beetje in de gaten he.

Maar ik zou hem wel een beetje geven. Misschien geen volle fles maar de helft desnoods. Misschien dat hij vanacht nog een keer komt, maar beter zo dan helemaal niks toch?

Groetjes,

Michèle

Minder melk dan normaal en minder melk erdoor doen dan normaal (dus niet 120+4 bijvoorbeeld, maar dan 120+3). Dan ligt het minder zwaar op de maag.

Sterkte met zieke Ruben!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ach arm kereltje… Hopelijk knapt hij snel op. Is zo vervelend als je die kleintje ziek zijn hé … ze kunnen niks aangeven oid.

Geef hem evt een zetpilletje (tja ik ben daar echt niet moeilijk in… bij verhoging krijgt meneer hem hier voor de nacht en slaapt daar echt rustig op). Tuurlijk niet standaard maar vooral toen hij zo klein was … dan tegen de 28 graden gewoon zetpil.

Wat Mriek zegt is hier ooit ook door een arts aangeraden… dus dat kan je zeker doen.

Wat ik ook deed is mijn wekker zetten om snachts te kijken. Heb hem nl 1x al slapend in zijn ‘overgeefsel’ aangetroffen zó zielig!!

Beterschap voor het mannetje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

heb hem net nog beetje melk gegeven…hij oogt wel weer iets beter maar voelt nog wel warm aan.
heb hem inderdaad een zetpil gegeven en hij ligt nu weer in zijn bedje…hopelijk slaapt ie vanacht lekker…
is niks aan als de kleine ziek is…had liever gehad dat ik ziek werd maar ja…
hopelijk voelt ie zich morgen beter…

groetjes!

karin

slapen is goed voor ze… laat hem maar lekker een goeie nacht maken… wie weet is hij morgen weer het ventje! Beterschap meis… want net wat je zegt liever zelf dan die kleintjes…

had gehoopt dat ruben zich weer beter voelde maar helaas…
hij heeft vanmorgen( rond een uur of 6) melk gehad en hij heeft weer gespuugd daarna…niet alles kwam er uit gelukkig…
vanmorgen weer getempt maar heeft nog steeds koorts…38.5…
ik ga hem zo nog iets melk geven, ongeveer 100 cc dacht ik maar…heb hem ook alweer een zetpil gegeven omdat ie dan misschien iets beter slaapt straks…
weet nu niet goed of ik de dokter ook moet bellen of dat ik af moet wachten…
zoals ik al eerder zei is dit de eerste keer dat ie zo ziek is…
echt zielig…hij wil alleen maar op schoot en hij huild de hele tijd…

karin

Wat sneu. Waarschijnlijk een virusje wat even goed moet uitzieken. Zolang hij vocht binnenkrijgt en plasluiers heeft, is er niets ernstigs aan de hand. Bij ons is het zo dat we even met de huisarts moeten overleggen als er drie dagen achter elkaar koorts is (dus geen verhoging, maar echt koorts).

Sterkte met Ruben!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Als de koorts zakt na het krijgen van de zetpil dan hoef je geen arts te bellen (mits je dit zelf natuurlijk wel wil). Maar zakt hij niet dan is het wel nodig om arts te bellen want dan is er een bacteriele infectie die niet vanzelf overgaat…

vanmiddag was de koorts wel even gezakt maar dat was maar even…hij heeft nu weer 39.5…
maak me wel een beetje zorgen eigenlijk…
gelukkig spuugd ie niet meer…maar ik wou dat die koorts ook weg ging…

karin

Jah, je hebt er waarschijnlijk niks aan… Maar toen ik van de week de dokter belde toen Danique koorts had zei hij dat dat een natuurlijke reactie van het lichaam was, om de bacteriën eruit te gooien. Dus eigenlijk is die koorts nog nuttig ook. Kan me wel voorstellen dat je wou dat het maar over was. Hoop dat ie vannacht een goeie nacht draait en zich morgen wat beter voelt…

gelukkig is de koorts alweer wat gezakt…
ik hoop dat dan nu alle bacterien eruit zijn gekoortst
ik kruip zo lekker onder de wol en we zien wel hoe het gaat.
hopelijk slaapt me mannetje een beetje goed vanacht, des te eerder is ie weer beter!

groetjes

karin

Hoe gaat het nu met Ruben? Heeft ie vannacht een beetje lekker geslapen…? Hoop dat de koorts nu gezakt is.

helaas…vanacht was kl*te…
de koorts was wel iets gezakt door pcm maar hij was elke keer wakker en enorm jengelig…
tegen half 1 sliep hij eindelijk en was om 6 uur alweer wakker…
hij heeft er nu wel diarree bij. misschien komt dat doordat ie alleen maar melk heeft gehad de laatste paar dagen?
heb hem vandaag beetje pap gegeven, vond ie lekker en spugen hoeft ie niet meer, dus kan dat wel dacht ik.
fruit wil ie niet en warm eten durf ik nog niet goed aan.
denk dat ik dat morgen eens ga proberen( warm eten) eens kijken of ie dat wil…
vanmorgen had ie weer 39 graden en vanmiddag was het 37.9…
zal vanavond wel weer oplopen denk ik…arme drommel…
als hij zondagavond nog steeds koorts heeft ga ik maandagmorgen naar dokter…
eens kijken wat hij zegt…
tussendoor is hij wel alert en speelt ook wel even, en knuffelt met de hond, maar hij slaapt wel veel…wat alleen maar goed is dacht ik toch??
we zullen wel zien hoe het vanavond gaat…

groetjes!

karin

En nog koorts?

Het arme ventje…

nee!:smiley: geen koorts meer!!
hij is al weer aardig goed te pas!
hij eet weer bijna zoals normaal en speelt alweer lekker!
straks gaan we de eendjes voeren, haha
hij heeft nu wel allemaal rode vlekjes op zijn buikje en borst en een paar op zijn hoofd…ik zat te denken aan de 6e ziekte…das toch ook met vlekjes?
als het dat is, moet het dan vanzelf weg gaan?
hij heeft er geen last van…

groetjes!

karin

Het zou heel goed de 6e ziekte kunnen zijn.

Erik van Mriek heeft dit laatst ook gehad. Dan hebben ze eerst 3 dagen koorts en als de koorts dan weg is denk je dat ze beter zijn, maar dan beginnen de vlekjes te komen. Hier is helaas niks aan te doen.

Wel fijn dat de koorts weg is en hij bijna weer alles eet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, zesde ziekte zou goed kunnen en heeft Erik laatst ook gehad. Zogauw hij vlekjes had voelde hij zich weer stukken beter en was er al niets meer aan de hand.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

dat is met ruben ook zo!
dus die vlekjes gaan vanzelf weer weg na een paar dagen?

wak wel grappig vind is dat hij volgens mij heeft ontdekt dat ook hij haar op zijn hoofd heeft!
hij wrijft constant door zijn haar, hihi… grappig gezicht!
en er komt nog een tand aan ( de 7e) dan heeft ie er 4 boven en 3 onder…

ben blij dat ie weer beter is…!

groetjes!

karin