Ruben is vandaag naar het cb geweest

Vanmorgen om half 10 moesten we dan weer op het cb aanwezig zijn.

De wijkverpleegkundige had deze keer bijna niks aantemerken, en kreeg het advies ga zo door!
ze stond er wel even van te kijken dat Ruben dus een heel stukje brood naar binnen werkte.
Het eenige wat haar een beetje opviel was dat Ruben steeds een beetje onder het gemiddelde zweeft, maar daar maak ik me helemaal niet zo druk om het was al een kleintje bij de geboorte.

De huisarts had hem dan ook nog even gecontoleert, en hij is inderdaad flink verkouden maar de longetjes zijn schoon.
Verder zei ze dat hij rap was in zijn ontwikkeling en dat hij wel eens snel zou kunnen gaan met lopen.
nou we zullen zien het gaat me nou al te hard.

Ruben met 5 maand
Gewicht:6500 gram
Lengte:65 cm

Ruben vandaag 6,5 maand
Gewicht: 7440 gram
Lengte: 66,5 cm

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Gewijzigd door - MJ op 31 Jan 2006 11:52:14

nou geweldig he dat het zo goed gaat!!
gelukkig zijn ze longetje schoon!!
en inderdaad ik zou me ook niet druk maken dat hij iets er onder zweeft!!
ieder kind is weer anders!! hannah zweeft er altijd boven!!
lieve groet Janneke en Hannah

hey fijn joh, dat hij zo lekker gaat!
hij doet het toch hartstikke goed?
idd niet zo belangrijk hoor onderlijn of bovenlijn.
zolang ze lekker groeien en gezond zijn toch?

groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

quote:
zolang ze lekker groeien en gezond zijn toch?

Daar gaat het om!
Was ik trouwens nog vergeten te melden, Ruben mag van de opvolgmelk af, naar de gewone halfvolle melk met vitamine D druppels erin.
is jou dit ook vertelt? toen je er de laatse keer was?

hhheeeeeee?
nee joh, hier niet hoor.
ze mag wel gewone yoghurt maar geen gewone melk.
wat vreemd zeg, die verschillen.

groetjes christa.

ps vindt het soms ook wat vergezocht hoor, dat ze geen gewone melk mogen.

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Hey marianne

Flinke kerel he! Omdat hij nog onder het gemiddelde zweeft is niks ernstig zolang hij zijn curve mooi volgt, en zeker niet daalt. ALs hij gezond is is dat het voornaamste.
Amai hij eet al brood! Hoelang doet hij dat al? zonder korstjes? Bij ons zeggen ze hier dat het pas vanaf 8 maanden mag.
Kan hij al kruipen? Alyssa nog niet die kan al heel zelfstandig zitten en spelen, en die durft zich soms op te trekken aan de spijlen van haar box zodanig dat ze de bovenrand kan vastnemen, dan hangt ze daar te lachen fier opwat ze kan, maar das best gevaarlijk ze wiebelt dan en kan zo met haar gezichtje slecht belanden. ze reikt ook naar het verste speelgoed dat er is zodat haar poep de lucht ingaat, zo leunt ze op haar armpjes maar kan nog niet kruipen. Vanaf wanneer kruipen ze?

groetjes

Hoi Samya.

Nee…Ruben kruipt ook nog niet laat staat dat hij los rechtop kan zitten hihihi dan kukkelt hij zo om
Hij probeert het wel (kruipen) maar het zal nog wel een paar weken of duren voordat hij daadwerkelijk ook vooruit komt.

Maar hij eet nog niet zolang brood, misschien nu 3-4 weken.
maar dan gewoon een broodje zonder korsten en een beetje jam erop, en dan ik kleine dobbelsteentjes gesneden…

Maar ja geen enkel cb zit op dezelfde lijn heb ik hier wel aan de verhalen gemerkt.
dus ik heb zoiets van wat het cb je vertelt zijn richtlijnen, je moet dus nisk want je kent je kind zelf het best.

Ik zal het ook eens proberen, die is toch altijd geinteresseerd in alles wat wij eten, ik zal zien wat ze doet.
Alyssa wilt niet op haar buik liggen, dus probeerd ze ook niet te kruipen toch niet op die manier meschien vind ze wel een ander manier om het te proberen, hehe

groetjes.xx

Hhoi Marianne

Fijn dat het zo goed gaat.

En Manon zit nog ver onder lengte en gewicht van Ruben met 7 maanden. Als ze hun eigen lijn maar volgen zeggen ze hier.

Al gewone melk? Volgens mij mag dat bij ons pas met 1 jaar. Toch vreemd al die verschillen in zo’n klein land.

En Samya al optrekken in de box? Manon bedenkt dat echht nog niet. Die draait op de buik en kan terug als ze wil. Rechhtop zitten alleen??Alleen op schoot.
Wel krijgt ze meer krachth.

Doet Ruben dat soort dingen al Marianne?

Tessie

quote:

En Samya al optrekken in de box? Manon bedenkt dat echht nog niet. Die draait op de buik en kan terug als ze wil. Rechhtop zitten alleen??Alleen op schoot.
Wel krijgt ze meer krachth.

Doet Ruben dat soort dingen al Marianne?

Nee!! nog niet Ruben kan heen er terug draaien en zo rolt hij dan door de kamer heen.
En tijgeren lukt ook, alleen dan nog steeds met onze hulp.
Los zitten kan hij misschien een paar tellen dan kukkelt hij weer om, maar als ik met hem zitten op de grond speel houd hij het vrij lang vol en als hij dan moe is leunt hij weer even tegen mij aan.
en hij probeert dus te kruipen maar dat wil nog voor geen meter, maar dat komt vanzelf wel.
Maar optrekken in de box heeft hij nog niet ondekt, dus heb geen idee of hij dat zou kunnen.