Rubber vlekken in broek


#1

Gisteren is Tim in de speeltuin op de grond gevallen. Heel zachtjes op van die zwarte rubbere tegels. Hij ging vervolgens op zijn knietjes zitten om op te staan. Gevolg, allemaal zwarte rubbervlekken op zijn broek.

Baal als een stekker want het is een nieuwe broek. Hij zit net in een maand groter, dus moest wel in nieuwe broek naar de speeltuin. Aangezien het geen goedkope broek is baal ik goed. Het is een beige broek die ik gisteren meteen met shout erop in de wasmachine heb gedaan. Helaas zijn de vlekken er niet uit.

Hoop dat jullie tips hebben? Heb de broek nu in een biotex sopje gedaan. Hoop dat dit helpt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#2

Volgens mij moet je van die rubbervlekken te lijf gaan met wasbenzine. Wacht even, ik zoek het even op op de huishoudsite waar ik woon.

Edit: ja, wasbenzine!
Daarna heel goed uitspoelen voordat je het in je wasmachine doet. Stoffen als wasbenzine, terpentine, chloor etc. kunnen je wasgoed en je wasmachine flink beschadigen. Dus eerst goed uitspoelen voordat je het daarna in de machine wast.

Je zou het ook nadat je de vlekken met wasbenzine weggekregen hebt, flink uit kunnen spoelen, plek van de vlek flink inmasseren met bijv. groene zeep en daarna nachtje in een emmertje laten staan. Pas de volgende dag in de wasmachine. Dan heeft de groene zeep een poging kunnen doen om de wasbenzine helemaal weg te weken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Apr 2012 10:26:33


#3

Bedankt Sje, dan ga ik daarmee aan de slag.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#4

Ik ben helemaal blij, de vlekken zijn eruit.

Ik heb de vlekken er eerst uitgeboend met een nagelborsteltje en wasbenzine. De vlekken waren er nog niet helemaal uit. Maar daarna nog groene zeep erop en toen was het meeste er wel uit. Heb de broek de hele nacht in een emmer met groene zeep laten staan. Vanmorgen uitgespoeld onder de kraan en in de wasmachine gedraaid. Net de broek eruit gehaald en voor zover ik kan zien is alles eruit. Vind de broek alleen nog wel een beetje naar wasbenzine ruiken. Terwijl ik toch goed gespoeld heb met groene zeep en de broek daarna nog in de wasmachine is geweest.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#5

Fijn dat het gelukt is! Toppie!

Zo’n wasbenzine-luchtje kan inderdaad blijven hangen, net als gewone benzine, terpentine etc. Desnoods nog eens een nachtje in je gewone wasmiddel zetten en dan nog eens wassen in de wasmachine.

Groetekes, Sje