RSV-virus

Volgens mijn pediater heeft mijn zoontje van 3,5 maanden RSV-virus.
Hij hoest inderdaad, wel geen koorts.
Tijdens het drinken van zijn melk, begint hij soms te hoesten en dan is het gedaan met drinken.
Van de 5 flessen die we hem aanbieden per dag (180 ml + 6 schepjes), kan hij er slechts 2 volledig leegdrinken, van de andere drinkt hij slechts 120.
Is dit voldoende melk voor één dag?
Hij moet 9 dagen aerosollen, is nu bezig aan dag 3 (atrovent + mistabron + fysiologisch water).
Als het niet beter, ook kine laten doen.
Iemand ook deze pijnlijke ervaring? Hoe lang kan dit virus duren? Wordt het later weer normaal?

PS: Ik woon in België, maar ik neem aan dit jullie dit virus op de luchtwegen ook in Nederland kennen

Hoi,

Vervelend voor je kindje zeg!
Ik heb hier geen ervaring mee helaas.
Heb even op internet bij google gekeken.
Staat veel info.

Sterkte ermee en laat je nog eens horen hoe het met je kindje gaat.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 20 week

Hey,

Mijn zoontje van 4,5 maand heeft vorige week 4 dagen in z.huis gelegen ivm RS-virus.
Het begon met een verkoudheidje. Loopnuesje, hoesten en niezen. Af en toe liet hij 20-40 cc van de 200 cc staan. Maar werd steeds erger allemaal.Hij was erg benauwd als we hem op bed legden.Hij hoestte zo erg tijdens zijn fles dat hij alles uitbraakte. Dat deed hij 3 voedingen achter elkaar. Hij hield dus geen voeding meer binnen. Huis.post. gebeld daar konden we gelijk terecht.
RS sneltest laten doen en toen bleek hij dus RS te hebben. Hij moest gelijk in het z.huis blijven. Kreeg sondevoeding en neusspoelingen en lag aan assuratiemonitor. Gelukkig is hij nu weer thuis, maar is nog steeds niet echt beter. Langzaam zijn voeding weer aant het opbouwen.

Ik weet niet hoelang het nog gaat duren voordat hij weer helemaal de oude is…echt sneu he voor die kleintjes!

Sterkte ermee!