Tries,
Tuurlijk is dat supervervelend!
Wanneer gaan de eerste kindjes beginnen met wisselen? Als ie eenmaal die leeftijd heeft bereikt vraagt er waarschijnlijk niemand meer naar, hoort het er weer echt bij.
Tries,
Tuurlijk is dat supervervelend!
Wanneer gaan de eerste kindjes beginnen met wisselen? Als ie eenmaal die leeftijd heeft bereikt vraagt er waarschijnlijk niemand meer naar, hoort het er weer echt bij.
Ik kwam toevallig op vakantie een meisje van 3 tegen die een stuk of 4 boventanden voor in haar mond miste door een val tegen een bedrand een halfjaar terug. Als ze dan in het speeltuintje viel, raakte ze helemaal in paniek omdat ze bang was dat ze nog meer tanden zou kwijtraken.
Psychisch kan het dus ook nog zijn weerga hebben op Roy.
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
Elly tis wel goed, snap jouw reactie wel alleen kan er gewoon niet om lachen…
opmerkingen tot nu toe!
Ach!!! ben je geslagen?
Wat een mooie fietsen stalling!
kan (soms)wel tot 13 jaar duren voor de eerste tand weer komt hoor. (leuk die zogenaamde goedbedoelde adviezen)
was roy maar banger gewoorden 3 min later klimde hij de eettafel al weer op duss nee helaas werkt dat niet bij roy…
toevallig zei mijn schoonvader het vandaag hij gaat heel wat in zijn leven breken… ja dat denken wij ook wat we niet hopen natuurlijk… dit was dan niet eens door hem zelf maar echt het is echt een acrobaat
Tries
Liefs Tries
Gewijzigd door - mama van Jordy & Roy op 22 Aug 2004 21:03:42
Tot DERTIEN jaar???
Dat kan toch helemaal niet? Da’s wel erg oud toch?
Dochtertje van mijn vriend is nu net 9 jaar en heeft toch al zeker vanaf haar 6e, 7e jaar “grote mensen voortanden” hoor!
Ik heb ook nog weinig pubers zien lopen bij wie de voortand nog niet is doorgekomen.
Liefs, mamma van Stephan
Bieb was de opmerking van de tandarts hoor…
Ik heb het nog niet mee gemaakt, hij zei je geen zorgen maken als het erg lang duurt voor hij door komt, toen was mijn vraag hoe lang dan? zijn antwoord soms wel pas met 13 jaar… nogmaal ik heb geen idee!!!
Tries
Liefs Tries
Ow…oké…(?)
Ik kan er niks aan doen maar ik vind het toch lang hoor, 13 jaar.
Maar goed, als je tandarts het zegt…
Liefs, mamma van Stephan
Tsja, als de tandarts 't zegt…
Maar ja, bij sommige kinderen duurt 't doorkomen van tanden en ook 't wisselen later veel langer dan andere. Alles wat je hoort zijn gemiddelden. (6 maanden oud: eerste tandje; ongeveer 7 jaar wisselen). Hierop zijn natuurlijk ook altijd uitzonderingen. Mijn neefje was 9 toen hij pas ging wisselen en Nils was 15(!!!) maanden toen zijn eerste tand doorkwam.
Ik heb verder geen idee in Roy z’n geval, Tries. Ik had alleen gehoord van iemand bij wie 't zoontje ook een tand verloren was op 3-jarige leeftijd, dat bij hem de volwassen tand veel eerder doorkwam dan kinderen normaal gesproken beginnen met wisselen. Dus, je kunt nog alle kanten op. Veel sterkte.
Weer over dat kindje die ik op vakantie zag: haar oma vertelde juist dat de tandarts had gezegd dat ze doordat ze de tanden miste, juist later ging wisselen.
Het zal op den duur vast allemaal wel goed komen.
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003