Rotavirus

Hallo,

Wil mijn verhaal even met jullie delen… We zijn net terug uit het ziekenhuis, Kiki heeft het rotavirus. Dinsdag begon ze met spugen en diaree en dat werd steeds erger. op een gegeven moment bleef het maar lopen. Alles wat ik erin deed kwam er direct weer uit van onder. Woensdagavond werd Kiki steeds apatischer en reageerde ze nauwelijks meer. we zijn toen naar de huisartsenpost geweest en de arts stuurde ons direct door naar het ziekenhuis. Ze had uitdrogingsverschijnselen. ik ben me kapot geschrokken! Ik het ziekenhuis kreeg ze een sonde om ORS toegedient te krijgen. Dit leek direct aan te slaan. Donderdag hadden we goede hoop dat we naar huis mochten maar het begon op een gegeven moment weer te lopen. Hebben geloof ik wel 20 spuitluiers gehad… Vrijdag ging het eerst beter en toen werd het weer slechter. Uiteindelijk knapte ze zaterdag pas weer echt op en mochten we eind van de dag naar huis.
Nu thuis moet ons meisje weer aansterken. We hebben om de beurt bij haar geslapen in het ziekenhuis dus het wordt weer even wennen voor haar hier thuis. Vannacht heeft ze lekker bij ons in bed geslapen. Wil haar goed in de gaten houden!
Ik ben blij dat ik naar de huisarts ben geweest, voor hetzelfde geld hadden we het aangekeken en hadden we haar 's morgens in bed echt uitgedroogd gevonden… Moet er niet aan denken.
Nu thuis realiseer ik me eigenlijk pas wat we hebben meegemaakt. Ons lieve kleine meisje zo ziek…
Wat ik wel heb geleerd is dat je altijd je gevoel moet volgen en beter 100 keer voor niks naar de dokter kan gaan dan dat je je een keer echt vergist.
Hoop dat dit jullie bespaard blijft! En let goed op jullie kleintjes!!!

Groetjes Madelon

Blij dat het nu weer de goede kant op gaat met je meisy.
en ja je schrik natuurlijk behoorlijk!!!

Ruben heeft het toen de tijd ook gehad, hij was toen een maandje of 5/6 oud.
Echt zo zielig!! het bleef maar lopen.
En besmettelijk ook nog, iedereen in huis wert aangestoken met het virus.
Ik heb me echt waar nog nooit zo beroerd gevoelt, en was blij dat ik na een week weer iets opknapte, kon gewoon op een geven moment echt niet meer op mijn benen staan, Maar ja wist toen ook meteen hoe ziek Ruben zich gevoelt moest hebben.

Kun je nagaan hoe sterk kinderen eigenlijk kunnen zijn.
echte kleine vechtersbaasjes

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

oooh bah wat naar allemaal! Kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent. En dat je nu eenmaal weer thuis pas gaat beseffen hoe heftig alles is geweest! Maar fijn dat het allemaal weer wat beter gaat!
Ik wens jullie heel veel sterkte!

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wat naar! Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is. Heel veel sterkte!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Veel beterschap voor je kleine meid en hoop dat je er een beetje overheen kunt zetten

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Madelon,

Wij hebben in februari van dit jaar hetzelfde meegemaakt met onze zoon Jack. Hij was toen 14 maanden. Het vervelende in ons geval was dat we op wintersportvakantie waren met familie in Oostenrijk . Je voelt je al machteloos, maar in een ziekenhuis in een vreemd land waar je de taal niet goed machtig bent is het helemaal drama!!
Het verbaasde mij ook hoe snel zo’n kleintje uitdroogt. Jack was in 2 dagen meer dan een kilo afgevallen, en had naast uitdrogingsverschijnselen, ook nog een superlaag suikergehalte. Het had niet veel langer moeten duren of hij was in coma geraakt!!
Ik hoop voor je dat je kleine meisje weer snel de oude is, ook dat gaat gelukkig vaak snel, hoewel de ontlasting nog even wat anders dan normaal kan zijn…

Groetjes van Christa

Hallo, mijn zoontje heeft in maart toen hij 3md oud was het ROTAVIRUS Gehad.
Mij hebben ze zh in en uit gestuurd. Op een gegeven moment ben ik dusdanig uitgebarsten…mijn zoontje hield niks meer binnen en ik zei hoe kunnen jullie zo’n klein kind was afvalt en niks binnen houdt en niet drinkt naar huis sturen.
Toen werd hij met spoed om 02.00uur in de nacht alsnog opgenomen en aangesloten aan het infuus voor ORS.
Hier reageerde hij zo goed op… dathij dag daarna weer wat knuffeliger werd en de lusteloosheid uit zijn ogen verdween.
Na 3 nachten ziekenhuis is hij naar huis gestuurd, maar hij bleef spugen…
Na 1 week naar het CB geweest en eens neergelegd dat hij wel erg veel spuugt ook na het ziek zijn.
Bleek dat hij koemelkallergie heeft na veel testen.
Ja tis was… en niemand die me geloofde totdat de verpleegkundige op et CB zei; wij geloven moeders. Dus!

Maar ik moet zeggen ORS doet wonderen en het is geen pretje om je kind zo te zien…
Nu is hij alweer 6 maanden en gaat het top!

Groetjes,
Roxanne