Rot ochtend:(

rico had vandaag carnaval op school.
hij vond het helemaal niks al die drukte en viel tijdens de modeshow heel hard. waarom er gelachen werd omdat hij in de eerste instantie ook lachte.
maar toen voelde hij zich helemaal niet blij meer toen hij zag dat iedereen om hem moest lachen. ik had zo’n medelijde met hem.
daarna zei iedereen ook van: ooh sorry ik meende dat hij er zelf ook om moest lachen…tja dat was ook zo totdat de rest ging lachen.
gerum hij wilde niet op de stoeltjes gaan zitten zoals de rest wel deed en wilde zijn eigen gang gaan door te gaan spelen in het kinderhuisje.
de juf zag al aan mijn ogen dat ik bezorgd was om rico’s reactie en ze zei ook van: ja meid hij heeft inderdaad geen rustend gat… maar hij is nog zo in de ontdekkingsfase.
maar toch ik voelde me wel erg verdrietig voor hem had tranen in mijn ogen bij het weggaan.

Ach germ ar schaapje. Maar eh dat ze carnaval hebben geweldig maar ze gaan die kinderen toch nergens meer dwingen door een modeshow en zo?? Het zijn peuters. Morgan mag vrijdag verkleed naar het kdv maar dan zit ze gewoon in der timk outfit in de poppenhoek hoor.

Groetjes,

Michèle

nee ze worden niet gedwongen hoor en ik weet dat het wel goed kwam heb hem net opgehaald en hij zei dat hij het leuk had gehad.
maar gewoon omdat ik onbewust hem toch vergelijk met kindjes die rustiger zijn (wat bijna de hele klas is) die kunnen zitten en stil zitten en dan denk ik: zijn dat allemaal wonderkinderen of mankeerd er wat aan rico? ik weet niet ik keek gewoon ook van: gerum… en de juf zag dat en begon dus over mijn bezorgdheid jegens rico… en dat dat logisch was vanwege zijn “verleden” Dat rico toch nogal wat voor zn kiezen heeft gekregen.
en echt ik schoot helemaal vol. tranen over mijn wangen midden in rico’s klas ik schaamde me dood.
heb me afgewend…dus ik den niet dat iemand het zag. behalve de juffen dan. want die zeiden ook van: oej geen goede timing om over zoiets te beginnen sorry!
ik zo: nee sorry dat ik volschiet.
zij weer: dat geeft niet meid het moet er toch ooit uit en dat dat dan net nu is…
ik heb het ook altijd opgekropt altijd en ik zit op het moment met meer dingen dan alleen dat (ga ik niet op het forum zetten)
het was gewoon even de druppel dat rico daar verdrietig werd en gewoon de samenloop van omstandigheden.

Ik had het papa natuurlijk verteld… en hij kwam net dus thuis met een mega grote bos rode met witte bloemen. ooh wat lief! ik schoot weer helemaal vol. hij zo: om je op te fleuren schat toch!" ja… ik ben een emo kip vandaag boehoee… en nu weer schiet ik vol. wat heb ik toch?!

verder ging het op school goed. ze hebben van wc rolletjes en balonnen een sambabal gemaakt.
rico was flink aan het herrieen met dat ding toen hij me zag… om effe te “showen” dat hij het zo goed gedaan had en blij was.
dat maakte het natuurlijk weer helemaal goed maar toch.
pff ik moet gewoon constant janken sinds vanochtend.

Hee Inge,

Meid wat sneu nou dat je je zo voelt.
Ik herken een deel van het verhaal. Jack was ook altijd superenergiek en actief. En nog steeds is het een mannetje wat graag bezig is.
Toen hij naar de PSZ ging en ik doorkreeg wat de bedoeling was ( nl in de kring zitten tijdens eten en drinken, en op het eind ook tot de mama’s komen) dacht ik ook; dat gaat Jack nooooooit doen. En inderdaad, in het begin deed hij het ook niet. Hij ging gewoon iets anders doen; spelen. Ik vond dat vervelend, zag ook alleen die andere ( EN OUDERE< vergeet dat niet) kinderen die netjes in de kring zaten en dacht dat ik een ongeleid projectiel gebaard had
Maar na een tijdje kreeg hij het door. Ze hebben er vanaf de psz geen druk op gelegd en na een tijdje kreeg hij het gewoon door dat iedereen zat en hij dus ook.
Als ik hem nu kom halen dan zie ik hem door het raam tussen al die ukken in de kring zitten, hihi.

Geef hem nog wat tijd meid, hij is net begonnen en hij moet gewoon nog leren hoe het daar aan toe gaat.
En dan zo’n carnaval is ook druk en heftig voor die kleintjes, dus ik kan het me best voorstellen hoor allemaal.

Komt allemaal goed meid, echt waar!

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

Nu je het zo zegt herinner ik het me inderdaad Christa, dit heb je me al eerder eens verteld toen ik hierover wat liet vallen…Juist door jouw verhaal gewoon omdat je dit zo goed aanvoelt ivm Jack blijf ik gewoon mijn kop omhoog houden ook al voel ik me echt verdrietig over het gebeuren.
Er spelen momenteel meer dingen waardoor dit een druppel was (ook met het vallen en hoe verdrietig hij was toen er gelachen werd) en ik gewoon even een emo dag heb.
kan de hele dag wel huilen. alles gaat mis vandaag. Het lijkt wel vrijdag de 13e.
maar dat lijkt het al 'n maand

Ach jeetje, wat rot voor je… Rico komt er best wel hoor. Maak jij je maar eens druk om jezelf Wat ontzettend lief van je man, die bloemetjes, heerlijk zeg!
Heel veel sterkte met alles wat er speelt en ik hoop dat je er snel weer bovenop komt!! Neem in ieder geval goed je rust en tijd voor ontspanning Sterkte!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Meid komt allemaal goed
Wat dat betreft lijken ze niet op elkaar hoor, Dylano is zo rustig!!! (behalve thuis)
Hij had net de dag voor de vakantie pas echt met een kindje gespeeld, verder wel naast elkaar maar niet met.
Dus het andere uiterste.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michelle: ja maar dat andere uiterste zo is zijn hele klasje behalve hij

Inge dat komt vanzelf, hij hoef thuis niet op stoeltjs enzo te zitten, dat moet hij leren
En Dylano kan thuis ook wel eens op zijn gemak zitten, het ene kind heeft dat wel en het andere niet.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michelle: de juf zei ook dat ik te bezorgd was… maar vind je het gek na wat we allemaal met hem hebben meegemaakt… en dan meegenomen dat de kans 1 op 3 is dat hij ook iets kan hebben ivm mijn diagnose… ja ik weet het ik maak me ook te druk maar ik kan er niets aandoen, ik wil gewoon dat hij blij is en zich nooit rot hoeft te voelen omdat hij misschien wel iets van mijn genen heeft
goh nou klink ik depri
ik meen het wel… ik ben in dat opzicht gewoon te bezorgd. Maar thuis zit rico in zn kinderstoel dus daar KAN hij niet uit.
daar kan hij dat wel en daar ligt overal speelgoed. ik vind het ook niet gek ofzo dat hij op deze leeftijd gewoon wil spelen. maar ik blijf me toch afvragen: waarom hij dat dan niet kan en de rest allemaal wel.
ik weet dat hij dat nog moet leren, dat zeggen ze daar ook… maar een meisje die gelijk met hem is gekomen had dat ook niet zo. ik moet is ophouden met vergelijken. mijn rico is gewoon geweldig hoe hij is…
en dat VIND ik ook. Maar dan pieker ik van: ja dadelijk vinden ze hem lastig omdat hij drukker is. tjonge zeg. gaat lekker he haha