Pas op met roosvicee ferro! Niet geven als het niet per se nodig is. Ik heb dit in mijn eerste zwangerschap gedronken vanwege het vermoeden van ijzertekort en ik kreeg hele vieze donkergrijze aanslag op mijn gebit door die hoeveelheid ijzer in dat sap. Kon er alleen maar door de tandarts (of mondhygiëniste) afgepoetst worden. Zag er heel onverzorgd uit.
Mocht je het toch per se wel willen gaan gebruiken, dan is het te koop bij de uitgebreidere drogist, volgens mij ook bij de apotheek. En sommige supermarkten hebben het ook, maar dan staat het niet bij de rest van de roosvicee maar bij bijv. de zonnaturaprodukten of bij het schap met geneesmiddelen.
En mocht je ipv roosvicee ferro iets van multivitamine gaan gebruiken, let dan ook op de hoeveelheid ijzer die erin zit. Onze meiden hebben een poos SuperTed multivitamine gekregen (zag 50% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer in) en die kregen diezelfde lelijke grijze aanslag op hun gebit.
En verder ben ik het eens met Lalala: bij verminderde weerstand is het beter om vitamine C en/of D extra te gebruiken.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 29 Jun 2012 20:38:47