Rooie stipjes

Toen ik Danique vanochtend waste, zag ik dat ze op haar schouder rooie stipjes had… Denk zo’n 30 stuks, en ze lopen ook wat naar haar armpje. Ze is verder wel fit, geen koorts. Wat kan dit zijn? Misschien wel gewoon wat irritatie, maar hoor ook wel eens gekke dingen zoals de zesde ziekte en zo…

De vijfde ziekte begint met vlekjes en eindigt met koort;
De zesde ziekte begint met koorts en eindigt met vlekjes.

Erik heeft vorige week de zesde ziekte gehad. Misschien heeft Danique de vijfde onder de leden, dan zou er nog koorts moeten volgen later. Of warmtevlekjes?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik weet het echt niet, het zijn ook geen bultjes… Ze zitten niet op de huid. Gewoon rode vlekjes. Heel apart… Ga zo nog even kijken als ze wakker wordt, of het er ook meer geworden zijn of dat er iets veranderd is.

Het kan gewoon warmte-uitslag zijn. Even in de gaten houden.

De vijfde ziekte begint wel met vlekken maar niet met van die kleine puntjes. De uitslag van de vijfde ziekte is groter gevlekt. Dus het kan ook geen vijfde ziekte zijn.

Groetekes, Sje

Nou, gek hoor… Kon nu geen stipje meer ontdekken. Loos alarm? Sorry!

Dan is het gewoon warmte-uitslag geweest.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ondanks dat het vals alarm is. Maar vijfde ziekte trek vanuit de lies omhoog en omlaag. Ziet er eerst uit als luieruitslag en ze kunnen terwijl het aan het optrekken is al koorts krijgen maar meestal een dagje later.

Groetjes

lon106