Rompers /ondergoed

Ben even benieuwd wat jullie je kindjes aangeven. Zat er gister met een collega over te praten. Zij had zo’n hekel aan de rompers dat zodra hun kindje ging lopen zelfstandig ze hem gewoon ondergoed (hemd en onderbroek) is aan gaan geven.

Ik heb er geen hekel aan en vind het nog wel best zo … vooral met het koude weer blijft hun buikje lekker warm met een romper aan.

Toch even benieuwd wat de mede moeders doen…

Ik gebruik ook nog rompers, en zo lang hij nog luiers aan heeft blijf ik die ook wel gebruiken denk ik…
Hij kreeg een hemd en boxershort voor zijn verjaardag, en die heeft hij 1 dag aan gehad… Wat je zegt, steeds een blote buik en rug, maar ook de luier blijft dan niet zo mooi zitten. En als je liggend verschoond, is het ook onhandig om het hemd in de onderbroek te doen vind ik.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

ik heb gewoon een romper hoor,
maar moet zeggen dat ik vanaf maatje 86 onderbroekjes heb gekregen, en ook 92 nog.
en de maat daarna heb ik lieve mini boxershortjes

@Anouk; ja ik vind een romper juist lastig nu omdat rico constant wil zitten of staan. en dan kan ik de drukkertjes niet goed dichtkrijgen.
lastig is dat.
daarom is een onderbroekje wel weer fijn denk ik.
maargoed de maten die ik heb zijn nog een beetje te groot voor zn billetjes.
alhoewel de pamper goed opvult

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 05 Feb 2010 15:06:35

Hé ja daar had ik heel nog niet aan gedacht…

Dan wachten we maar lekker tot het zomer is… dan kunnen ze in hun boxershort de tuin in…! Er zijn wel hele stoere (legerprint etc) te koop… leuk!!

jaaah stoer zijn ze zeker, maar praktisch… nee!
Straks in de zomer inderdaat wel handig en leuk. En dan zie je het tenminste ook nog… Nu onder al die dikke winterkleding weet alleen jij het

Lilypie First Birthday tickers

Mijn zoontje (19 maanden) draagt ook nog gewoon rompertjes.
Zoals je zegt, vooral met het koude weer vind ik dat nog altijd het beste.
Hij heeft ook wel al ondergoed en hemdjes, voor af en toe.
Maar die houd ik voor de zomer dan =)
Kheb ook een mooi setje met boxershort en hemdje van Spiderman, stoer!

Groeten
Tanja

Grappig mini-boy ik zat er net gister aan te denken om er een topic over te openen
Seth draagt ook nog gewoon rompers, maar ik vroeg me inderdaad af tot welke leeftijd je dat ongeveer doet.
Maar voorlopig kan hij dus nog rompers aan.
Vind het eigenlijk ook wel prima die dingen!
Tot welke maat zijn ze eigenlijk te koop?

Liefs, Anne

Hier ook rompers, ik was als kind extreem gevoelig voor blaasonstekingen dus ook hier een lekker bedekt ruggetje en buikje. Die van de Hema gaan tot 98-104 Anne dus je hebt nog even

Groetjes,

Michèle

rompers KUN je tot 104 kopen geloof ik,
of tot 96 of hoe zit dat met die maten, in ieder geval onder de 100
maar onderbroekjes heb je naar mijn weten alleen vanaf mt 86 en niet lager.
Heb er hier in een etuitje zitten, er zitten er 10 in verpakt. heel schattig,
maar goed moet er nog hempjes bij kopen, en die kun je ook gewoon in het onderbroekje instoppen dus zoveel kouder of warmer dan een romper zal het niet zijn,
alleen is het gemak van een winter romper dat ze lange mouwen hebben, en DAT is voordeling in een koude kinderkamer.
alhoewel ik sinds rico de combisleeper draagt, nogal wat moeite heb met wat ik hem aan moet doen tijdens het slapen,
als ik hem een romper met lange mouwen aandoe, en een pyjama truitje en broekje, dan zit hij onder de zweet s’ochtends,
vond ik niet fijn voor hem, dus nu slaapt hij OF in een romper met korte mouwen Met een pyjama truitje (zonder broekje) Of in een romper met lange mouwen en een pyjama truitje.
moet zeggen dat hij geen broekje nodig heeft, want eerst gaf ik m dus alleen een broekje aan in dat ding en dan een romper met lange mouwen, maar dan had hij er nog last van.
echt irritant dus.
ik snap het ergens wel want in de mouwen zit geen fleesh, en dat is bij de beentjes wel…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Noa draagt nog steeds rompers (maat 92). Inderdaad nooit een koude rug of buik. Ze krijgt nu wel steeds meer interesse in de wc en dus hebben we luierbroekjes gekocht. Dan lijkt het me weer handiger om gewone hemdjes en broekjes te doen. Maar moet die nog wel kopen.

hahahahaha

En ook hier nog steeds de rompers
Wat zijn we allemaal orgineel

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi,

Hier voor de jongste ook nog steeds rompertje.
Ik ben er mee begonnen toen de oudste zindelijk werd. Dat was met 3 jaar, en toen heb ik haar een onderbroek en hemdje aangedaan.

Als het kouder begint te worden dan trek ik de oudste een t shirt lange mouw aan onder haar trui en een onderbroek. Dan lijkt het net een romper lange mouw.
Ze zijn allebei deze winter nog niet ziek geweest. Komt denk ik omdat ik ze lekker warm heb aangekleed.

Ik heb laatst ergens in een blad gelezen (volgens mij wat dat Groter Groeien) en daar was een bedrijf en die maakte rompertjes tot maat 122.
Mijn oudste is 4 1/2 en die heeft nu maat 122.
Lijkt me niet handig op de leeftijd van 4/5 jaar, want dat is moeilijk weer aandoen als je zelf anders je onderbroek en broek weer aantrekt.
Maar ze zijn er dus tot mt 122.

Groetjes lisan.

Hier rompertjes en onderbroekjes. Nu met het koude weer rompertjes omdat Julian nog al beweeglijk is en binnen no time zijn hemd uit zijn broek heeft. Maar zodra het warmer wordt komen de onderbroekjes en hemdjes weer te voorschijn. Ook omdat hij al met het potje bezig is, is dat wel erg handig.

En van de zomer kan hij dan gewoon een shirtje aan zonder hemdje er onder. Is wel net zo praktisch en lekker luchtig. We doen denk ik wel een onderbroek over zijn luier heen (als hij die dan nog draagt) zodat zijn luier wel beter op zijn plaats blijft zitten. Hema heeft trouwens erg fijne onderbroekjes die goed over de luier blijven zitten waardoor de luier niet verschuift. Ik heb ze vorig jaar gekocht per 5 stuks. Ze hebben een breed elastiek aan de bovenkant en heel leuke kleurtjes. Julian heeft er van de zomer ook vaak mee buiten gespeeld toen het zo warm was. Het leken net zwembroekjes

Op onze psz vragen we vaak wel aan ouders of ze een onderbroekje en hemdje aan willen doen (bij de wat oudere luierkinderen) omdat we de luierkinderen vaak staand verschonen. Dan zit een rompertje nog wel eens in de weg of hij is net te kort om hem op één van de schouders met een drukknoopje vast te maken. Oh ja, het is wel handig om de hemdjes een maatje groter dan de onderbroekjes te kopen zodat ze niet zo snel uit de broekjes schieten als ze bukken ofzo

Hier ook (lekker origineel) nog steeds rompers. Zat er laatst ook over na te denken. De tip om gewoon ondergoed aan te doen als ze zindelijk zijn, vind ik wel een goeie. We willen hier binnenkort een potje kopen, dus dan gaan we maar eens beginnen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En ook Eva heeft rompers. Die van de HEMA in 74-80 zijn nog prima. Ik vind rompers eigenlijk bij luiers ‘horen’ en hemdjes en onderbroekjes bij kindjes die zindelijk zijn. Voor mijn gevoel is dat zo…Dus wij houden het nog op rompers. Het is nog lekker warm ook! Bij de HEMA hebben ze wel heel lieve hemdjes en bijpassende broekjes, die zal ik t.z.t. dus zeker gaan kopen. Maar niet voordat Eva 3-4 jaar is denk ik, of zindelijk.

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
En ook Eva heeft rompers. Die van de HEMA in 74-80 zijn nog prima. Ik vind rompers eigenlijk bij luiers 'horen' en hemdjes en onderbroekjes bij kindjes die zindelijk zijn. Voor mijn gevoel is dat zo...Dus wij houden het nog op rompers. Het is nog lekker warm ook! Bij de HEMA hebben ze wel heel lieve hemdjes en bijpassende broekjes, die zal ik t.z.t. dus zeker gaan kopen. Maar niet voordat Eva 3-4 jaar is denk ik, of zindelijk.

Groetjes Rainbow, trotse mama

3 a 4 jaar zeg je?
hebben ze rompers nog in die maat die ze dan hebben?

Inge ze blijven niet zo hard groeien hoor
Eind 2 jaar zitten de meesten pas in 98

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi,

Ben ik het mee eens: het hemdje moet een maatje meer zijn want als hij te kort is schiet hij omhoog bij het bukken en dan heb je een blote rug.
Als je trouwens besluit om je kindje met luier in hemdje en onderbroek wil, dan moet je het hemdje en onderbroek ook een maatje meer doen.

Hier ook de onderbroeken van de Hema. Bevallen prima. Zijn hele zachte onderbroeken met bloemetjes en pijpen eraan.
Heb voor de zomer wel hemdjes, en de t shirts die ik voor nu heb, heb ik toen bij Henk ten Hoor weg.

Groetjes Lisan.

Tim heeft ook nog gewoon rompers aan.

Had idd in gedachten om te beginnen met echt ondergoed als Tim zinderlijk is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker