Rollen

Ik geniet echt volop van mijn bijna 6 maanden oude dochter, sinds gisteren heeft ze zichzelf aangeleerd dat ze ook op haar buik kan rollen …zucht…
Manlief vindt het helemaal geweldig, wat het natuurlijk ook is, maar tegelijkertijd vindt ikzelf het ook een zorg extra. Ze kan zichzelf niet terugdraaien als ze in de box of in haar bedje ligt, dus moeten wij haar steeds “bevrijden” uit haar soms benarde positie’s. Ze begint vaak te huilen als het haar niet lukt, ik ben heel bang dat ze zichzelf pijn doet.
Hoe hebben jullie mamma’s dit opgelost? Of maak ik me zorgen om niets en kan ik haar gewoon het beste laten gaan? Ik ben al bezig met haar “leren” terug te draaien.

Liefs van ons!

[img]http://lb1m.lilypie.com/RhONp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Soms kan een frustrerende bui helpen om juist ook terug te draaien.
Hier nooit zoveel moeite mee gehad, rollen deed die wel, maar nooit in zijn bed.
Voor de rest maakte het ook niet zoveel uit, want dan hielp ik hem weer andersom.
Het terug rollen heeft hier ook niet zo lang geduurd, dus ik zou gewoon afwachten, en als ze het in haar bedje doet, heen lopen en terug draaien.

Succes

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en het terugdraaien lukt het meeste van de tijd wel, maar soms kan hij zijn draai niet vinden Dan gaat hij ook huilen en na een tijd legt hij z’n hoofdje neer om te rusten en probeert hij het nog een keer. Het is gewoon een kwestie van afwachten; het komt vanzelf!

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Voordat iemand met een goedbedoeld maar levensgevaarlijk advies komt: NOOIT vastleggen in bed. Ook niet door het slaapzakje onder het matras door te halen. Als je kindje alleen nog maar 1 kant op kan draaien, draait het de beentjes vast in die slaapzak.

Nooit een kindje belemmeren in de slaap. En die overgangsperiode waarin ze wel heen kunnen draaien en niet terug, is heel vervelend, maar daar moet je even doorheen. Kost je een paar nachten, maar er zit weinig anders op.

Enige wat je kunt doen is overdag blijven oefenen met die kleine mop op het terugdraaien.

En zorgen maken over dat ze zich misschien pijn doet, is zonde van je energie en je tijd. Zodra ze beweeglijker gaan worden doen ze zich nou eenmaal weleens pijn. Straks tegen de tijd dat ze los zit of dat ze los loopt zal ze ook nog vaak zat op haar billen of hoofd terechtkomen. Maar blijkbaar heeft moeder natuur het zodanig gebouwd dat zo’n lichaampje wel wat kan hebben.

Groetekes, Sje

Ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan wat de anderen ook zeggen. Max is ook 6 maanden en begint volop te draaien. Hij wordt dan soms boos omdat de box te klein wordt en dan draait hij vanzelf terug! Ik denk ook dat er weinig op zit dan te oefenen en Eva (mooie naam he, zo heet mijn dochter ook!) steeds even terug te draaien. Voor je het weet, draait ze zelf terug. En het schijnt trouwens dat kindjes in bed niet eens echt veel draaien!

Groetjes Rainbow, trotse mama

H. kon gelukkig vrij snel beide kanten oprollen. Er zat nog geen week tussen. Maar in die week kwamen er heel wat frustraties los haha. Een arm die in de weg zit, of een spijl van de box…

Maar bezeren zal niet zo snel gebeuren hoor.

H begon al te draaien in bed met 6 weken. Niet omdraaien maar op haar rug te schuiven door af te zetten met haar voetjes. Dat vond ik eng maar toen ze eenmaal echt kon omrollen kon ze ook haar hoofd al goed omhoog houden. In bed draaide (en nog steeds) ze alle kanten op. En soms lag ze ook met haar gezicht in het matras. Maar dan vouwde ze zelf haar handjes onder haar gezicht waardoor ze dus niet kon stikken. De eerste paar weken vond ik het doodeng en liep ik wel 20 keer op een avond naar haar kamertje.

Lieve mamma’s

Bedankt voor de tips/info!
Ik ben met haar gaan oefenen elke dag,
Vele nachten wakker als gevolg daarvan maar het gaat steeds beter!
nieuwigheid denk ik, voor mij is het ook wennen.
Voel me enorm verantwoordelijk voor dat kleine persoontje, vastleggen in bed heb ik nooit als een optie gezien, zou het ook nooit in mijn hoofd halen.
Voorlopig zullen we maar afwachten tot ze zelf door krijgt hoe het ook anders kan!

Lieve groetjes, enne Eva is de allermooiste naam!

[img]http://lb1m.lilypie.com/RhONp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />