Rollen

Hey!

Vanaf wanneer gaan ze ongeveer rollen? Die van mij rolt wel naar zijn zij maar nog niet op z’n buikje! Loopt hij nou achter? Hij is 6 maandjes…

Liefs

Gemiddeld bij zes maanden, maar elk kind ontwikkelt zich in z’n eigen tempo. Erik was ook laat, rolde pas bij ruim zeven maanden van rug naar buik. Maar terug, ho maar…dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

wel van rug naar buik? dat lijkt mij moeilijker dan van buik naar rug toch?
haha grappig! als je op je buik ligt kun je je eige gewoon omver duwen zeg maar…maar van rug naar buik…hoe doen ze dat dan? gewoon beentjes optrekken en opzij gooien? of hoe?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

geen enkel kindje loopt achter!
ieder kindje ontwikkeld zich op eigen tempo!
Lieke heeft nooit gedraaid van rug naar buik maar als wij haar op de buik legde rolde ze wel terug! haha
Zo zie je maar weer elk kindje is anders.

groetjes Gytha

Morgan komt ook al een heel eind, maar ze zit nog klem bij haar eigen arm zeg maar. Ze komt er nog niet overheen. We wachten rustig af.

Groetjes,

Michèle

Hier hetzelfde als bij Morgan en jouw kindje. Julia is 6 maanden en rolt wel op haar zij. Ze gooit haar kontje naar achter en wil wel, maar…het armpje zit ook nog in de weg. Ze snapt nog niet hoe ze daar ‘overheen’ moet. Vorige weej had ik een bijeenkomst op het cb, waar allemaal moeders waren met kindjes van 6 maanden. Ze rolden allemaal, behalve Julia. Maar ach, ze traint genoeg hoor en dat doet jouw boefje vast ook. Niks om je druk om te maken Kikie, het komt vanzelf!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat de rest ook al aangeeft, niet druk om maken komt vanzelf wel. Tim rolde al heel snel van buik naar rug, maar andersom niet. Toen hij 5,5 maand was ging hij van rug naar buik. Maar ineens wilde hij niet meer zelf van buik naar rug. Dan was het jammeren en konden wij hem draaien. Dat duurde een paar weekjes en sinds hij iets ouder dan 6 maanden is draait hij van rug naar buik en andersom.

Groetjes,
Sandra

Precies ik denk dat de ontwikkeling van elk kindje weer anders is. De een doet dit sneller en de ander weer dat. Je hoort ook vaak dat als kindjes al heel snel kunnen kruipen, rollen, lopen etc ze vaak wat minder snel praten en andersom.

Uiteindelijk komen ze rond de 1,5 jaar volgens mij allemaal wel weer op hetzelfde niveau.

Het enige wat je kan doen ik lekker oefenen met de kleine en als hij/zij er uiteindelijk helemaal aan toe is dan doen ze het ineens.

Mijn kleine ventje kan af en toe behoorlijk gefrustreerd zijn. Hij is nu 3,5 maand en is contact zijn hoofdje aan het optillen en tegelijk zijn beentje in de luch aan het gooien. Hij wil dan graag omhoog komen. Als wij hem helpen en tot zitstand brengen is hij ook gelijk tevreden. Verder probeert hij af en toe met 1 voetje af te zetten en zijn billen een beetje omhoog te doen. Volgens mij is dat het begin om te gaan draaien van rug naar buik. Maar verder als dat komt hij niet. Dan hoor ik af en toe in de box een paar kreten van boosheid, haha. Het is een echt doorzettertje, maar het lukt hem nog niet

Ik heb tijdens mijn zwangerschap aan zwangerschapsyoga gedaan. Ben helemaal geen yoga type, maar er was niets anders en het was heel erg leuk. leek helemaal niet op yoga. Maar goed wat ik zeggen wilde, we hadden gisteren met alle meiden afgesproken. Dit is de 3e keer na de bevalling dat we dat deden. Iedereen is rond dezelfde tijd bevallen en je ziet toch aardig wat verschillen. De een brabbeld meer, de een kan wel zitten de ander niet, de een kruipt en de ander niet. Kortom heel verschillend, dus het is echt allemaal afwachten wanneer ze iets gaan doen.

Wel grappig he als ze gefrust zijn dat ze iets niet kunnen. Tim probeert al een tijdje te kruipen maar het lukt gewoon niet. Als hij op zijn buik ligt kan zijn handjes opzij verplaatsen, maar verder komt hij geen milimeter vooruit. Hij gooit wel druk zijn armpjes en beentjes de lucht in of hij doet zijn kont netjes onder zijn benen maar dan weet hij niet wat hij verder moet doen.

Groetjes,
Sandra

haha, grappig he dat gestuntel van die kleintjes. Ik zie al helemaal voor me hoe Tim dan probeert te kruipen. Heel veel energie erin steken en er gebeurt niets

Haha idd, ze worden er alleen maar moe van. En dan helaas zonder resultaat. Ben benieuwd wanneer Tim kan zitten en kruipen. Want hij kan het nu beide nog niet.

Groetjes,
Sandra

@ Inge: hoe rolt 'ie van rug naar buik? Tja, hij gaat eerst oo z’n zij en gebruikt het onderste armpje (wat hem eerst nog blokkeerde) om zich als het ware omhoog te duwen en eroverheen te gaan. Maar terugrollen nog steeds ho maar hoor…

Groetjes!

Het is idd heel moeilijk uit te leggen hoe ze dat doen. Het gaat zo snel in een vloeiende beweging. Eerst lag de arm in de lucht, maar nu rolt hij daar gewoon overheen.

Hoe gaat het zitten nu bij Erik Mriek? Tim kan echt nog helemaal niet goed zitten, wiebelt nog alle kanten op. Maar ja hij zit natuurlijk ook nooit, dus vraag me af of ik hem af en toe moet laten zitten. Of dat ze ineens vanzelf kunnen zitten. Hoe doen jullie dat? Sinds een paar dagen zetten we hem in de kinderstoel. Dus wellicht dat dit ook wat helpt om meer zijn evenwicht te kunnen bewaren. Want in die stoel gaat het goed, maar ja dan hebben ze natuurlijk nog een rugleuning.

Groetjes,
Sandra

He Sandra,

Zitten kan Erik ook nog niet goed. Met zitten in de kinderstoel en op de grond proberen we het iets te stimuleren, maar hij blijft net zo wiebelig als Tim. Dus ze kunnen elkaar weer de hand geven…

Groetjes!

Haha kunnen ze elkaar idd een handje geven.

Nou ja we wachten het gewoon wel af en idd laten we hem af en toe zitten op de grond met onze ondersteuning.

Groetjes,
Sandra

Oefening baart kunst toch? Leuk trouwens, dat ze zo dicht op elkaar zitten, die kleine mannetjes van ons…

Groetjes!

Ja, vind het idd erg leuk dat ze zo dicht bij elkaar liggen.

Groetjes,
Sandra