Dit was eigenlijk de 1e keer dat ik iemand zag roken op het schoolplein. Sigaretten heb ik nog nooit op de grond gevonden, dus ik ga toch eens nakijken of er gerookt mag worden of niet. Ja, die opmerking over honden en hij doet echt niks hoor daar geloof ik ook helemaal niks van. Mijn broertjer is toen hij klein was gebeten door een hond uit de straat. Die mensen altijd maar roepen hij doet niks hoor. Nou mooi dat mijn broertje niks deed en heel hard in zijn arm gebeten is door die hond. Ik was erbij toen het gebeurde, echt niet fijn. Ik vertrouw dus echt geen enkele hond.
Goed van je Sje dat je een klacht hebt ingedient bij de directie. En overigens ook van de directie dat ze aan de hand van jouw klacht het beleid hebben aangepast en er niet meer gerookt mag worden op het schoolplein.
Ongelooflijk van zo’n vader dat hij temidden van al die kinderen toch nog een sigaar opsteekt. Je zou toch denken dat iemand best eventjes kan wachten en wel kan nadenken dat je zoiets niet doet bij kinderen. Begrijp ik echt niks van. Ik vind het juist netjes geformuleerd als je in een berichtje laat weten dat je uit veiligheidsoverwegingen niet wil dat er gerookt wordt. Hoe lang duurt zo’n optocht nu toch, ongelooflijk dat mensen niet kunnen wachten.
Oh ja Danielle roken in een auto. Pff echt verschrikkelijk. Heb wel eens bij mijn oom in de auto gezeten die dan een sigaret opstak. Ik hoefde gelkkig niet over te geven, maar werd wel echt ontzettend misselijk van die lucht. En niet zo’n klein beetje ook. Een paar huizen verderop hier roken zowel papa als mama. Ze hebben 2 kinderen en roken binnen niet, maar zie ze altijd in de tuin staan roken. Daarintegen roken ze wel gewoon in de auto, wat ik dan echt niet begrijp met 2 kinderen. Ze brengen de kinderen ook altijd met de auto van en naar school, terwijl het maar 5 minuten lopen is. Ik heb 1 keer bij hun in de auto gezeten, toen ik met die vrouw naar een ouderraadvergadering van de creche moest. Echt ongelooflijk wat er voor lucht in die auto hing.
@Mellanie, ik vind het geen vergelijking roken of de uitlaatgassen van auto’s. Roken kun je iets aan doen en de uitlaatgassen van auto’s niet. En ik heb echt niet het idee dat als ik met mijn kinderen buiten sta dat ik denk wat een lucht zijn ze nu aan het inademen. Het zal best zo zijn dat ze dingen inademen waar we niks van merken. Maar met roken vind ik dat een heel ander verhaal en daar kun je iets aan doen en aan de uitlaatgassen niet. Kan mijn kind moeilijk altijd maar binnen houden.
Uit jouw verdediging vraag ik me dan ook af of jij wel in huis rookt of in de auto en zo ja wat je gedachten er dan bij is dit niet buiten te doen? Je hoeft overigens geen antwoord te geven als je dat niet wilt, maar ben er gewoon even benieuwd naar om de gedachten van een roker te horen ![]()
Groetjes,
Sandra