Roken


#21
quote:
Zo begrijp ik het ook niet als mensen achter de kinderwagen lopen en een sigaret opsteken.

Mijn eerste reactie is dan altijd (in gedachten he): Hoe verslaafd kun je zijn? Ik vind het geen gezicht een rokende ouder achter een kinderwagen.

Zo hebben we ieder jaar met de avondkerstviering op school een lampionnenoptocht. 3 verzamelpunten in de wijk en dan in optocht naar school voor de kerstviering. Dan loopt er altijd een vader tussen die een sigaar aan het roken is. Hoe verslaafd kun je zijn dat je zelfs tijdens zo’n optocht nog moet roken?

Bovendien, die sigaar heeft-ie dan in zijn handen op kindergezichtjes-hoogte en wat denk je van die lampionnen die vlam kunnen vatten? Onverantwoord! Ik zit in de werkgroep en ik heb weleens gezegd dat we eigenlijk in ons berichtje over de kerstviering moeten zetten dat we uit veiligheidsoverwegingen niet willen dat er gerookt wordt in die optocht, maar dat vindt de rest van weer te ver gaan omdat ze vinden dat dat dat de verantwoordelijkheid van de ouders is.

Tuurlijk is het dat, maar blijkbaar zijn er ouders die niet zo verantwoordelijk zijn en dan zul je altijd zien dat mijn kind door zo’n brandende peuk van zo’n onverantwoordelijke ouder geraakt wordt!

Groetekes, Sje


#22

Iedereen heeft op roken wat op tegen, maar die auto`s dan?? en de bussen?
Ik neem aan dat de meesten hier een auto hebben, of 2?? Weet je wel wat dat voor vervuiling met zich mee brengt??
Toch t zelfde? Laat je je kind ook in opgroeien… is soms nog schadelijker dan roken

Greetz, Melanie



#23

Tegenwoordig valt het met vervuiling door auto’s, bussen en vrachtwagens aardig mee weet ik van iemand die in die vervoersbranche werkt. Dat zit ook aan erg strenge regels vast en er zitten allerlei filters in die voertuigen.

Tuurlijk kun je overal moeilijk over doen want er zit ook van alles in de lucht die je inademt, maar alles waar je zelf iets aan kunt doen wat betreft frisse lucht voor je kinderen, dat ben je verplicht als ouder vind ik. Dus daarbij hoort; uit de sigaretten/sigarenrook houden!

Groetekes, Sje


#24

Dit was eigenlijk de 1e keer dat ik iemand zag roken op het schoolplein. Sigaretten heb ik nog nooit op de grond gevonden, dus ik ga toch eens nakijken of er gerookt mag worden of niet. Ja, die opmerking over honden en hij doet echt niks hoor daar geloof ik ook helemaal niks van. Mijn broertjer is toen hij klein was gebeten door een hond uit de straat. Die mensen altijd maar roepen hij doet niks hoor. Nou mooi dat mijn broertje niks deed en heel hard in zijn arm gebeten is door die hond. Ik was erbij toen het gebeurde, echt niet fijn. Ik vertrouw dus echt geen enkele hond.

Goed van je Sje dat je een klacht hebt ingedient bij de directie. En overigens ook van de directie dat ze aan de hand van jouw klacht het beleid hebben aangepast en er niet meer gerookt mag worden op het schoolplein.

Ongelooflijk van zo’n vader dat hij temidden van al die kinderen toch nog een sigaar opsteekt. Je zou toch denken dat iemand best eventjes kan wachten en wel kan nadenken dat je zoiets niet doet bij kinderen. Begrijp ik echt niks van. Ik vind het juist netjes geformuleerd als je in een berichtje laat weten dat je uit veiligheidsoverwegingen niet wil dat er gerookt wordt. Hoe lang duurt zo’n optocht nu toch, ongelooflijk dat mensen niet kunnen wachten.

Oh ja Danielle roken in een auto. Pff echt verschrikkelijk. Heb wel eens bij mijn oom in de auto gezeten die dan een sigaret opstak. Ik hoefde gelkkig niet over te geven, maar werd wel echt ontzettend misselijk van die lucht. En niet zo’n klein beetje ook. Een paar huizen verderop hier roken zowel papa als mama. Ze hebben 2 kinderen en roken binnen niet, maar zie ze altijd in de tuin staan roken. Daarintegen roken ze wel gewoon in de auto, wat ik dan echt niet begrijp met 2 kinderen. Ze brengen de kinderen ook altijd met de auto van en naar school, terwijl het maar 5 minuten lopen is. Ik heb 1 keer bij hun in de auto gezeten, toen ik met die vrouw naar een ouderraadvergadering van de creche moest. Echt ongelooflijk wat er voor lucht in die auto hing.

@Mellanie, ik vind het geen vergelijking roken of de uitlaatgassen van auto’s. Roken kun je iets aan doen en de uitlaatgassen van auto’s niet. En ik heb echt niet het idee dat als ik met mijn kinderen buiten sta dat ik denk wat een lucht zijn ze nu aan het inademen. Het zal best zo zijn dat ze dingen inademen waar we niks van merken. Maar met roken vind ik dat een heel ander verhaal en daar kun je iets aan doen en aan de uitlaatgassen niet. Kan mijn kind moeilijk altijd maar binnen houden.

Uit jouw verdediging vraag ik me dan ook af of jij wel in huis rookt of in de auto en zo ja wat je gedachten er dan bij is dit niet buiten te doen? Je hoeft overigens geen antwoord te geven als je dat niet wilt, maar ben er gewoon even benieuwd naar om de gedachten van een roker te horen

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#25

@Sandra: de gedachten van een Roker, zullen NIET rokers denk ik nooit begrijpen.
Ik rook inderdaad… en nee niet buiten… Wij roken inderdaad ook allebei…
Ik ben dus erg egoistisch, omdat ik niet voor een sigaret buiten wil gaan staan. Ik ga niet in de regen of in de sneeuw naar buiten.
Wij roken ons sigaretje daarom binnen, en ja ik weet echt wel dat t niet goed is voor de kinderen… en iedereen kan wel boos gaan worden op mij… maakt me niet uit…
Wij hebben geen auto meer… maar ja ook in de auto werd er gerookt…
SORRY!!!

Greetz, Melanie



#26

Da was niet slim Melanie om in de auto te roken…hoe veel dichterbij kunnen de kinders zitten en alles mee inademen…???
Kijk maar eens op google naar longen van rokers en kinders die meeroken hebben ook kans op zulke plekjes…ik zou dat Aaron niet aan willen doen.

Gr, Danielle


#27

Tsjah, de discussie over het wel of niet roken waar de kinderen bij zijn, zal wel nooit helemaal uit gediscussieerd worden.
Een niet roker praat er ook altijd makkelijker over dan een wel roker, het is immers makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb ook gerookt, niet in huis, maar je kind ontkomt er niet aan dat hij/zij rook ruikt of misschien ook wel binnen krijgt.
Inmiddels ben ik 2 jaar (yeah) rookvrij, en dus komen de kinderen nagenoeg niet in contact met rook.
Mijn vriend rookt wel, buiten, nooit in huis, maar die kan ik het niet verbieden. We kunnen er dus nooit helemaal om heen,

Groetjes Manderijn.


#28

Melanie, het is echt niet schooljufferig bedoeld, maar meissie, probeer er je best voor te doen om niet meer binnen te roken. Het is echt zo slecht voor je kindjes om voortdurend in een huis met sigarettenrook te leven. Je wilt het niet op je geweten hebben dat ze er gezondheidsklachten door krijgen.

Bovendien ruiken ze altijd naar de rook. Ik heb hier ook weleens vriendinnetjes van de meiden, waar in huis gerookt wordt en het hangt gewoon om die kindjes heen. Ik vind het zo vies als een kind naar bruin café ruikt.

Echt meissie, nogmaals, het is niet slecht bedoeld, maar stop met roken in huis! Je moet het voor je kinderen over hebben om dan maar buiten in kou, regen, sneeuw te roken. Dat zeg ik nou wel makkelijk want ik kan me best voorstellen dat dat niet zo makkelijk is, maar je moet het toch echt proberen.

En misschien ga je je daar zo aan ergeren dat je steeds buiten in belabberde weersomstandigheden moet gaan staan dat je vanzelf minder gaat roken of op den duur zelfs stopt.

Groetekes, Sje


#29
quote:
Heey allemaal, onwijs bedankt voor alle steun en tips. Ik heb er een sociaal werker bij gehaald en die heeft even haar fijn uitgelegd wat de consciënties zijn van binnen roken bij een baby. Ook wordt er extra ambulante zorg ingesteld om mij en ons gezin bij te staan. De afspraak is nu dat er niet meer binnen wordt gerookt. Helemaal NIET meer. Erg fijn idee dus!Ondertussen gaat de sociaal werker ook opzoek naar een geschikte woonruimte voor mij en men meisje. Dus uiteindelijk ga ik wel weg. Maar voor nu is dit een mooie oplossing. Bedankt iedereen voor al jullie goede advies! Groetjes, Donna & Luna-Jade.

Wat super goed dat je actie hebt ondernomen!!! En wat fijn dat er extra zorg wordt ingezet om jullie gezin bij te staan. Hopelijk begrijpt je moeder dat je deze stap hebt moeten nemen en staat zij hier ook open voor.
Groetjes Carolien.