Roken?

Wij roken allebei niet, en daar ben ik heel blij om, in Nederland bij mijn familie word wel gerookt, maar die gingen ook mooi buiten staan de afgelopen weken, vind ik ook niet meer als normaal zelfs als het hun huis is. Gelukkig is mijn familie heel begripvol hoor, en snappen allemaal dat je niet kunt roken waar een kind bij is. Hier in Malawi roken veel mensen eigenlijk niet en als het gebeurt word het ook buiten gedaan, gelukkig. Ik vind roken in de buurt van kinderen moeilijk te verteren!

Hey Pris,
Ben ook gestopt met roken toen ik zwanger werd, in mijn fam rookt ook bijna iedereen op mijn ouders na. Gelukkig rookt er niemand binnen ook niet in eigen huis. Vind het super dat je op je strepen staat hoor, jou huis is jouw huis en daar gelden jouw regels, jammer dan als mensen dat niet helemaal begrijpen.
Maar je kleine staat op nr 1 en het gaat erom wat jij belangrijk vind.
T wordt idd echt heel lastig als je ergens heen gaat waar binnen gerookt wordt, je kan mensen moeilijk gebieden hun eigen huis uit te gaan om te gaan roken. Tis echt balen dat je kindje dan in de rook zit.
Ik hoop dat je fam. zich wat meer zal proberen in te leven en en gaan zien dat jij alleen het beste wilt voor je ukkie en dat ze dan uit zichzelf naar buiten gaan.
Nooit meer op bezoek gaan bij mensen die roken is ook zo wat he.
Nou ja iniedergeval zit je kindje voor 80% in schone lucht en hoop ik dat je uk van ongeveer de overige 20% niks overhoudt, maar k denk het niet hoor.
K rook overigens ook weer af en toe, maar altijd buiten!
Sterkte ermee, t lijkt me niet makkelijk!

Zie nu pas deze topic,
Ik ben zelf een roker maar sinds de geboorte van mijn eerste zoon die nu 6jaar is rook ik niet meer binnen. Toen mijn 2de zoon geboren was en kraamvisite kwam stak schoonvader doodgewoon zn sigaar in huis op, ik kon hem wel wat doen, de kraamverpleegster zag het aan mijn gezicht en heeft hem gezegt met mijn toestemming dat er niet gerookt mag worden en zeker niet als zei dienst heeft!! Ik was zo blij dat ze dat zei, zelf durf ik het niet zo goed tegen hem te zeggen, hij is nog zn norse van de oude stempel die zegt indd dat het geen kwaad kan en dat ik me erg aanstel.Als we daar op visite gaan word er gewoon gerookt door hem sigaren en oma blaast er als een kettingroker achteraan. Het zijn de ouders van mijn vriend en heb het hem al heel vaak gezegt. Kevin heeft astma, Roan is nog baby, en iedereen stinkt naar de rook, thuis gaan alle kleren gelijk in de was zo erg!! Nu was ik dus ook aan het denken om er niet meer naartoe te gaan want hun gaan echt niet buitenstaan in hun eigen huis. Als ik dit zo lees krijg ik wel meer zelfvertrouwen om het toch gewoon een keer te zeggen.

Ik denk dat de nadruk niet gelegd moet worden op het verbieden van roken in hun eigen huis maar het verbieden van roken waar je kind bij is! Als dat dus betekent dat dat in hun eigen huis is, ja dan is dat zo. Aan hen de keuze. Als ik eerlijk mag zijn vind ik opa’s en oma’s etc. die dit niet willen of onzin vinden erg egoistisch en asociaal.

Gewoon over praten dus!

Succes, groetjes Annemiek

Ik en mijn man roken allebei niet dus hier in huis wordt niet gerookt, ook niet toen er nog geen kids waren.
Dus wie wil roken gaat op balkon.

Mijn vader rookt wel dus als ik kom gaat hij naar de keuken, en alleen 1 vriendin rookte van mij en als ik kwam met de kids en toen ik zwanger was rookte ze niet, en anders had ik het gewoon gevraagd denk ik.