Rode wangen


#1

Hallo,

Sinds vorige week geven wij onze dochter af en toe een hapje groente. Ze is ruim 4 maanden. We hebben wortel en bloemkool gegeven. Vooral na de wortle vielen de rode wangen erg op.
Nu heeft ze sinds vier dagen erg rode wangen, voorla na een voeding en spuugt ook weer meer melk uit.
Ze krijgt echt maar kleine hapjes erbij en verder 4 flessen van 180ccwater en 6 schepjes nutrilon.
Zouden die rode wangentjes te maken kunnen hebben met d ebijvoeding, bijvoorbeeld een allergische reactie?? Ze is ook verkouden de laatste dagen. Slapen en ontlasting ed gaat prima.
Ik denk dat we de hapjes voorlopig maar even achterwege laten en over een paar weken weer eens proberen. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes ikkies


#2

misschien wel tandjes???


#3

met 4 maanden kunnen het de tandjes nog niet zijn


#4

hoezo kan je met net 4 maandjes de tandjes niet zijn?? ken er wel een paar die toen echt al een paar tandjes hadden hoor

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor


#5

Bij mijn neefje was zijn eerste tandje met 3 weken al door.
dus het kunnen heel goed de tandjes zijn.

Groetjes Marianne mama vanRuben


#6

Hoe herken je tandjes? Ik zie niks in haar mondje, geen witte plekjes of opgezet tandvlees…
Zou het ook een reactie op de groente kunnen zijn? Vandaag niks gegeven, maar toch rode wangen?! Misschien dus toch iets anders. Ze slaapt ook wat slechter de laatste dagen. S nachts weer wakker en slaapt overdag nog 3 keer een uurtje.
Hoop dat het snel weer wat beter gaat. En ze zich ook wat lekkerder voelt.

Ikkies


#7
quote:
met 4 maanden kunnen het de tandjes nog niet zijn
Ben het dus ook niet hier mee eens Robin had voor zijn 4 maanden al 4 tandjes in zijn mond En Justin was later Bij mijn ventjes waren het eerst ook rode wangen toen begon het kwijlen en de bultjes in de mond Weet niet of het van het eten kan komen succes verder

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#8

Kunnen zeker wel tandjes zijn, ook al zie je ze niet. Heeft hij ook luieruitslag ? Dat is daar dan ook meestal van. Lijkt me sterk dat het nog steeds van het eten komt, maar als je twijfelt bel gewoon even met het cb. Daar zijn ze immers voor.


#9

Nou dan weet ik dat heb dit nog nooit in mijn omgeving meegemaakt,mijn kids kregen ze met 6 maand.
mij is altijd verteld met 6 maanden


#10

Voor 4 maand kan het zeker.
Mijn zoon had zijn 1e tand pas bij 10 maand, maar al vroeg had hij er last van. Rond de 5e maand kreeg hij al wel last van tandjes, het zette alleen niet door. Ze kunnen ook wel last van tandjes krijgen, maar zonder dat jij het ziet. Ze zullen toch eerst helemaal naar boven moeten komen. Bij de 1 gaat het heel snel en bij de ander duurd het maanden.
Bij last van tanden hebben ze vaak de volgende klachten, hoeft niet persee allemaal tegelijk: rode wangen, opgezet tantdvlees (1e stadium zie je het nog niet), veel poepen of dunne ontlasting, geiriteerde billetjes, kwijlen, op vingertjes bijten en verder weet ik het zo even niet.
Succes ermee.

Groetjes Wiets


#11

Dat herken ik zelf niet fem 64, ook nooit gehoord nog. Daar zou ik gewoon voor de zekerheid even voor bellen met het cb of huisarts. Mocht je dit doen, ben ik wel erg benieuwd of het er wel of niet bij hoorrt.


#12

Toen bij Ruben de tandjes door kwamen, en hij had er last van trok hij altijd aan zijn oortjes, ik dahct toen dat hij oorontsteking was en ben toen met hem bij de huiarts geweest, hij had geen oorontseking maar wel last van zijn doorkomende tandjes, dus het zou best kunnen dat je dochtertje daar om aan haar haren trek.
als je het niet vertouwd gewoon even naar de huiarts gaan, misschien dat die je een beetje gerust kan stellen.

Groetjes Marianne mama vanRuben


#13

Fem,

In een periode dat de tandjes doorkomen kan het ook voorkomen dat kindjes last hebben van hun oortjes. Mogelijk probeert je dochtertje dat signaal af te geven.

Wat het vroeg doorkomen van tandjes betreft, er zijn gevallen bekend van kindjes die bij de geboorte al een of meerdere tandjes hadden. Gemiddeld komen ze rond het half jaar door maar er is helemaal geen vast tijdstip. Het last hebben van tandjes die in aantocht zijn, kan dus makkelijk bij 4 maanden al beginnen.

Wat die rode wangetjes en dat spugen na het eten van worteltjes betreft, dat kan duiden op een allergische reactie. Ik zou daar even met de huisarts over bellen voor de zekerheid. Zeker als het een reactie is op het caroteen dat in worteltjes zit, kan het zijn dat ze in de toekomst ook reacties geeft op andere produkten waar caroteen in zit.

Sterkte met de kleine dametjes.

Groetekes, Sje


#14

Sje,

weet jij waar nog meer caroteen in zit??

Ik ben nu gestopt met geven van de groente. Ik denk dat ik voorlopig maar even wacht, misschien wel tot 6 maanden.
Over twee weken weer naar de kinderarts, ivm reflux, daar zal ik het ook nog eens op tafel leggen.

Bedankt voor jullie reacties.


#15
quote:
met 4 maanden kunnen het de tandjes nog niet zijn

nou echt wel,kan er zat die ze toen al hadden ,dus kan wel degelijk met 4 maanden

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#16

De eerste tand komt meestal uit rond 6 maanden.
sommige baby’s worden geboren met een tand

Auw! (als je borstvoeding geeft hihi)

Tries


#17
quote:
Sje,

weet jij waar nog meer caroteen in zit??


Caroteen is een oranje kleurstof die in veel groenten voorkomt. O.a. ook in tomaat. Heb even op Google gekeken voor je maar kon zo snel niet ergens een lijst vinden van caroteen-houdend voedsel.

Mogelijk kom je via de mensen van www.voedingscentrum.nl verder. Op die site is ook geen lijst te vinden, maar daar is onder het hoofdstukje “vragen” wel een contacttelefoonnummer en een mailformulier beschikbaar. Mogelijk kunnen zij je helpen.

Groetekes, Sje


#18

Oorpijn kan inderdaad ook wel bij tanden.
Mijn zoon heeft net sinds deze week zijn 4e erdoor. En vanaf vorige week zit hij aldoor aan de oren en trekt hij aan zijn haartjes. En dat is nu weer over.

Groetjes Wiets


#19

Sje, bedankt voor het zoeken op internet. heb inderdaad het voedingscentrum even gemaild. nog niks gehoord.
Vandaag heeft ze weer een hele rode wang, voelt ook erg warm aan. De andere wang is gewoon qua kleur en temperatuur.
Heel raar!! Zal dus wel niet van de worteltjes gekomen zijn, deze heeft ze nu al ruim een week niet gehad. Toch tandjes?? Hoop maar dat ze dan snel doorkomen.

Bedankt voor al jullie reacties.

Ikkies


#20
quote:
Heel raar!! Zal dus wel niet van de worteltjes gekomen zijn, deze heeft ze nu al ruim een week niet gehad. Toch tandjes?? Hoop maar dat ze dan snel doorkomen.

Dit herken ik zeker, steeds als Ruben een tand of kies kreeg was het ene wangetje hememaal rood en warm en de andere wang normaal, dus ik hou het op tandjes.

Groetjes Marianne mama vanRuben