Rode vlekken niet eruit met wassen

Hoi,

Als Justin eten opheeft waar rode saus bij heeft gezeten dan krijg ik die vlekken er niet meer uit.
Van de week had hij 's-nachts in bed nog een beetje teruggegeven met als gevolg de vlek was al ingedroogd. Heb hem daarna gewassen met een schep vanish erbij en nu heb ik dus een laken met een vlek erin.
Wie o wie heeft voor mij de oplossing, dus ook als de vlekken al ingedroogd zijn?

Diana.

Het enige wat ik doe met vlekken is Osegal-zeep erop. Dit is een stuk zeep die je volgens mij bij de drogist kunt kopen. Als je de vlek goed nat maakt en er met de zeep overheen gaat, het even goed in borstelen met een nagelborsteltje, msschien even laten weken en wassen op 60 graden met Biotex. Als het er dan niet uit gaat weet ik het ook niet meer…

Hoi hoi
Heb je ook al geprobeerd de vanish zonder aan te lengen met water op de vlek in te wrijven en dan in de wasmachine te doen? Meestal verdwijnt de vlek dan wel. Ook al die ingedroogd is. Ik heb de vloeibare vanish ik weet niet of jij de poeder ervan hebt? Anders de poeder met een beetje water aanlengen en dan in de vlek insmeren en dan in de wasmachine
groetjes chantal

chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 16 Apr 2008 13:24:10

Ik heb goede ervaringen met gewone simpele groene zeep. Zo’n klein emmertje (geel met groene opdruk) zogenaamde “zachte zeep”. Gewoon bij de supermarkt te koop.

Vlek goed nat maken, dotje zeep erop. Flink inmasseren en daarna een nachtje in een klein laagje warm water leggen. Niet spoelen, maar gewoon erin leggen zodat de zeep bij de vlek blijft.

Spoel je het er de volgende ochtend zo uit.

Ik heb hoogst zelden vlekken die ik er echt niet uit krijg en dan betreft het altijd “oude vlekken” die niet meteen behandeld zijn. Vlekken moet je zo vers mogelijk behandelen dan is de kans dat je ze wegkrijgt het grootst.

Groetekes, Sje

ja hoor hier gbruik ik vloeibare groene zeep.
Vlekken meteen insmeren en was in machine doen.
Wel meteen behandelen want als het er ingetrokken zit wordt het moeilijker.

Ook gebruik in shout (als ik het goed schrijf) op de vlek spuiten en in wrijven en hopla in de machine en het komt er vlekken vrij weer uit.

Suc6

Groetjes Gytha

Met Shout (ja je schreef het goed ) wel uitkijken op gekleurde kleding dat het niet bleekt. Altijd eerst even op een onopvallend plekje (binnenkant zoom) uitproberen wat dat spul doet.

Groetekes, Sje

Je zou je natuurlijk ook niet druk kunnen maken om zo’n vlek )

Maar goed, ik zou inderdaad Ossegalzeep en/of Biotex proberen.
Verder is het toch ook wel afhankelijk van welk “gewone” wasmiddel je gebruikt.

M.

Duur bekend merk wasmiddel niet nodig. Ik gebruik het wasmiddel van de Aldi (poeder) en mijn was wordt prima schoon!

Groetekes, Sje

Nou meiden bedankt voor jullie tips ga ze zeker uitproberen.
Ik kan me ook niet druk maken om de vlekken maar dan moet ik toch een hoop kleren weggooien en aangezien wij nog steeds geen geldboompje hebben is dit ook geen optie en ik wil toch wel dat mijn kids met schone kleren rondlopen.
Ik gebruik nu ariel voor de witte en gekleurde was, weet niet of dit van invloed is op een schone was, het ruikt in ieder geval wel lekker.
Je moet inderdaad proberen meteen de vlek eruit te halen, maar dit is helaas niet altijd meteen mogelijk, zeker niet als je in de stad bent.
Diana.

Van HG bestaan er vlekkendoekjes om de eerste ergste vlek meteen te kunnen behandelen. Je hebt ze voor verschillende soorten vlekken. Te koop bij o.a. de DA.
Zorg dat je die altijd een paar in de luiertas hebt.

Groetekes, Sje

quote:
Nou meiden bedankt voor jullie tips ga ze zeker uitproberen. Ik kan me ook niet druk maken om de vlekken maar dan moet ik toch een hoop kleren weggooien en aangezien wij nog steeds geen geldboompje hebben is dit ook geen optie en ik wil toch wel dat mijn kids met schone kleren rondlopen. Ik gebruik nu ariel voor de witte en gekleurde was, weet niet of dit van invloed is op een schone was, het ruikt in ieder geval wel lekker. Je moet inderdaad proberen meteen de vlek eruit te halen, maar dit is helaas niet altijd meteen mogelijk, zeker niet als je in de stad bent. Diana.

zucht Toch m’n vrouw maar eens vragen nog een keer te controleren…

Tot nog toe blijven de vlekken hier vooral beperkt tot de slab,
en daarvan hebben we er best veel in voorraad, EN die
mogen ook gewoon vies worden.
De overige kleertjes krijgen we tot nog toe prima schoon,
ook met Ariel.

Je dacht toch niet dat wij wel een geldboom hebben

Andere oplossing: 1 trui of shirt reserveren voor vlekken.,
en dat dan aantrekken voordat er gegeten wordt

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 23 Apr 2008 21:48:22