Rode vlekjes op kin en jeuk

Hallo allemaal,

Colin heeft sinds een paar dagen flinke roze/rode vlekken op de kin en af en toe komen ze op de wangetjes ook op. Soms zijn ze even weg, maar vooral 's avonds zijn ze flink groot. Hij heeft er ook jeuk aan. Ik dachtn eerst van de tandjes, maar die zien er normaal heel anders uit en jeuken ook niet. Hij is verder niet ziek en eet normaal. Iemand een idee??

22-12-2009 colin geboren

ik dacht ik ga het eens ff googlen en opzoeken voor je…
Nou had ik beter niet kunnen doen want dan kom je de raarste dingen tegen.
Had je graag willen helpen maar sorry.Misschien morgen even het CB bellen?
Succes

nee dat had ik idd ook al geprobeerd, maar kwam er niet echt wijs uit… Ja anders ga ik even langs de huisarts, maar dacht misschien herkent iemand het.

22-12-2009 colin geboren

Damian heeft het ook. Hij is nu bezig met kiezen en kwijlt daarom heel erg. Het is volgens mijn cb dus irritatie van het vele kwijlen. Weet niet of colin daar ook mee bezig is?

kiezen zullen het hier niet zijn, want heeft pas 4 tanden door, maar ik heb net al de tweede poepluier van vandaag verschoond, dus lijkt toch op tandjes. Alleen kwijlt hij echt al maanden heel erg en nog nooit jeuk aan gehad. Eerder had hij ook alleen rode blossen op de wangen, maar zal dan misschien toch dat het nu is gaan irriteren. Thanks

22-12-2009 colin geboren

Als de vlekken rond van vorm zijn, zijn het vaak schimmelvlekjes. Deze zijn goed te behandelen met Daktarin.
Sje weet hier alles van, dus als ze dit leest…

Het lijkt erop, mede omdat-ie veel kwijlt, dat het gewoon schraal is omdat-ie kwijlt en veegt in de buurt van zijn mondje.

En als-ie de hele dag kwijlt en veegt, is het 's avonds geïrriteerder. En dus zijn de vlekken groter.

Zeker met dit koude weer, als een kindje dan nattigheid rondom het mondje heeft, wordt het sneller schraal.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Nov 2010 19:59:53

Bedankt!
ja dat dacht ik ook al. Ik doe er nu 2x per dag wat creme op zodat hij minder last van de kou heeft.

22-12-2009 colin geboren