Rode uitslag

Hallo,

Ons meisje heeft sinds een paar maandjes een soort rode uitslag in haar nekje vanvoor. Het is er gekomen door zweet. Het zit net tussen de huidplooien, dus niet zo makkelijk te zien. Soms is het weer wat feller, dan weer wat minder, maar echt weg krijg ik het niet. We houden het goed droog als ze gewassen is. De cb arts zei dat het weg kon met cortisone zalf, maar dat ik dat toch best niet doe. Iemand mss een huis-tuin of keuken middeltje waarmee dit ook zou verdwijnen?

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Wij hebben dit wel eens bij Anne als het bijv. flink gaat broeien
in de luier en dan wordt het flink rood, of in de tijd dat ze melk
spuugde en dat kwam dan bij haar keel.
Wij smeren er Sudocreme op en dan is het zo weg. Een dikke
laag erop doen.
Kan je gewoon kopen bij de drogist.

Groetjes Heleen

Onze oudste heeft het ook gehad. Inderdaad een kwestie van zo droog mogelijk houden dus niet smeren met sudocrème ofzo.

Ik legde mijn dochtertje op haar buik zodat ze met haar hoofdje goed omhoog kwam en de geïrriteerde huid goed bereikbaar was. Dan depte ik de geïrriteerde huid in het halsje ruim met talkpoeder. Als je het daarna gewoon elke dag bijhoudt om daar wat talkpoeder te strooien totdat ze wat meer rechtop beweegt (zitten, kruipen etc.), dan ben je daarna van de uitslag af.

Groetekes, Sje

Hallo Sje,

Bedankt voor de reactie.
Hoop dat ze er met talk vanaf geraakt. Laat het nog weten.

Heleen,

We probeerden al met zalf, maar omdat het echt in de huidplooi zit kon de zalf niet goed intrekken. Zo werd het dus terug vochtig en weer erger. Maar toch bedankt voor de reactie Heleen! Fijn dat je altijd zo snel bent met hulp bieden.

Groetjes,

Tamara

Hoi,

Wij hebben ook wel talkpoeder in huis, maar als wij er sudocreme
opdoen dan is het de volgende dag weg. Werkt gewoon sneller.
Nu spuugt ze geen melk meer en heeft dus ook geen last meer van
een rode keel.
En die uitslag in de luier is heel af en toe.
Wij vinden dit prettiger.

Groetjes heleen

droog houden da’s het beste

je komt er vanzelf achter als het een schimmeltje is of iets dergelijks want dan gaat het echt niet weg
wat je er ook opdoet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

hoi tamara,

als het niet over gaat even langs de huisarts gaan voor een anti schimmel zalf.
Nu zou ik het droog houden en sudo op doen helpt hier goed.
Lieke heeft het soms onder de armpjes.
Wat ook heel goed helpt tegen smetplekjes is zinkzalf!!
Maar wel heel dun gebruiken.

groetjes gytha

Bepanthen creme werkt ook heel goed. Ik gebruik het voor vanalles: luier uitslag, rode plekjes, pukkeltjes etc. Het is heel licht en je hoeft er dus niet een hele dikke laag op te doen zoals bij Sudocreme.
Je kunt het gewoon bij de drogist kopen.

Met Bepanthencreme moet je wel oppassen dat je de creme neemt en niet de gel, want die is voor brandplekken. Deze kan je ook bij de drogits kopen.

Bepanthencreme is wel heel zacht en irriteert niet. Is ook goed tegen tepelkloven met het geven van bv.

Succes!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.