Nou we zijn weer terug van de huisarts…en eigenlijk niets wijzer geworden.
Omdat de huisarts de eerste keer de uitslag op z’n romp en bovenarmen niet heeft gezien vind ze het lastig te zeggen of dit een opvlamming is van de 5e ziekte die hij toen misschien wel (of dus misschien niet) heeft meegemaakt… ze zegt dat het wel kan dat de uitslag weer even opvlamt. (maar op mijn vraag of dat dan op dezelfde plaatsen moest kreeg ik geen duidelijk antwoord…aangezien het nu op andere plaatsen zit). Maar ze dacht toch niet dat dit het was.
Er zijn allerlei theorieen te bedenken, idd de warmteuitslag is ook voorbij gekomen, maar de huisarts sluit ook niet uit dat hij op een bepaald voedingsmiddel reageert aangezien z’n luchtwegen sinds gisteren ook weer opspelen. Maar dan zullen we goed in de gaten moeten houden wat hij allemaal te eten en drinken krijgt om hierin een mogelijke oorzaak te vinden.
Eind van het verhaal was dat het toch maar op een virusje gegooid word (de vergaarbak voor alle niet ernstige klachten waar geen logische verklaring voor te geven is…
) We moeten het gewoon maar even aanzien, en zolang hij verder niet ziek is hoeven we er niets mee…
Mocht het wel de 5de ziekte zijn geweest dan is dat idd al besmettelijk voor het uitbreken van de rode vlekken. En is het voor zwangere vrouwen in het eerste trimester van de zwangerschap gevaarlijk (idd bij intensief contact, maar ja, leidsters bij KDV zijn natuurlijk wel veel met hem bezig). De zwangere leidster is gelukkig al veel langer opweg, maar ik ga het ze morgen wel allemaal even uitleggen. Dan hoor ik vanzelf of er nog meer kindjes zijn geweest met uitslag/vermoeden van 5e ziekte.
Heerlijk… zo’n lang verhaal zonder enige duidelijkheid. Ik ben gek op bezoekjes aan de huisarts ![]()
Groetjes Carolien.