Rode schrale randen om lipjes

Eva heeft al heel lang schrale rode randen rondom haar lip. Eerst dacht ik dat het door de kou kwam (ze heeft het sinds het zo koud was, begin februari), ik deed er wat vaseline of lippenbalsem op. Nu heeft ze het nog. Het viel me op dat ze heel vaak met haar tong langs haar lipjes likt? Dat deed ze eerst niet? Daardoor blijft het nat. Haar speen die ze in bed heeft, draagt natuurlijk niet bij aan het herstel. Het wordt steeds roder en schraler en ze lijkt onderhand wel een clown met zo’n hele grote rand om haar lipjes! Niet mooi en onverzorgd.

Hoe gaan die randen weg? Tja, de speen afleren, daar moeten we ook aan beginnen…zucht…dat wordt nog een hele toer! Maar afgezien daarvan, wat zou helpen? Vaseline werkt niet…en Labello likt ze er meteen af…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Sudo zou een optie kunnen zijn. Of anders iets van Purol ofzo.

Labello moet je sowieso niet doen. Daar zit een stof in die juist uitdroogt en dat maakt het nog schraler.

En net wat je zegt: speen afleren! Niet makkelijk, maar wel te doen. Wordt er toevallig binnenkort een baby geboren in jullie omgeving?
Dan zou je haar uit kunnen leggen dat ze al een hele grote meid is die geen speentje meer nodig heeft en dat het misschien een leuk idee is om haar speen aan die baby te geven.

Of heeft ze nog een middagslaapje? Dan eerst proberen of ze tijdens haar middagslaapje zonder speen kan en als dat goed lukt, de nacht ook afbouwen.

Groetekes, Sje

Ze slaapt overdag niet meer. Dat afleren ging prima toen ik haar wat stimuleerde en paaide met een trommel die ze wlde hebben! Maar ś nachts in bed is ze erg gehecht aan dat gore ding…ik heb wel een boekje van Difrax liggen, met stickers, ik trommel dat eens op! Ik kan sudo inderdaad proberen, Purol hielp niet zo (ik heb een soort Etos-Purol). En iets van calendula??? Zou dat wat zijn??

Groetjes Rainbow

Calendula is ook te proberen. Ik weet echter niet of dat vettig genoeg is. Denk namelijk dat het belangrijk is om het vooral 's nachts wat vettig te houden.

En verder, echt doorzetten met die speen. Ze gaat onderhand naar school, dus dan is ze toch echt wel te groot voor een speen. Mogelijk kun je dat als stimulans gebruiken.

Op dit moment zijn er open dagen op basisscholen. Is er binnenkort niet een open dag op de basisschool waar Eva straks naar toe gaat? Dan kun je misschien proberen of het lukt dat je haar een bezoekje aan die school in het vooruitzicht stelt als ze voor die tijd van de speen af is.

Zo’n speen is gewoon een gewoonte. Zorg ook, dat je die speen echt helemaal weg doet op het moment dat ze zonder lijkt te kunnen. Dan kun je er in een moeilijk moment ook niet naar terug grijpen want dan is het eind zoek. Dan denkt ze dat ze toch elke keer dat ding terug kan krijgen.

Groetekes, Sje

Ik dacht meteen: speen. Erik had het namelijk ook toen hij nog speende, in combinatie met een schrale kin (door het speeksel wat door het zuigen werd aangemaakt). Nadat hij aangaf geen speen meer te willen was het over.

Erik zei dat overigens toen z’n bijna net zo oude nichtje de speen aan het afleren was. Hij kon natuurlijk niet achterblijven. Heeft Eva geen vriendje/vriendinnetje/familielid dat net met de speen gestopt is?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

eerst had rico dat door de kou en nu weer door de zon. overal heeft ie (geen randen hoor) rode puntjes rond zn mond. en zn wangen zijn ook best aangedaan. we blijven maar vaseline smeren…

Hier ook sinds een maandje van de speen af. gewoon cold turkey! Hield mijn hart vast maar het ging warempel meteen goed! Wij hebben bij de bieb een boekje gehaald en dat ging over de tutjesfee. Die kwam alle tutjes ophalen bij de groten kindjes om die dan naar de kleine baby’tjes te brengen die pas zijn geboren. … is nu immers een grote meid/jongen en de kleine baby’tjes hebben dat tutje veel harder nodig. We hebben s avonds voor ze ging slapen samen het tutje voor het raam gelegd beneden zodat de tutjesfee hem s nachts op zou kunnen halen. En in de ochtend lag er dan in ruil voor haar tutje een klein cadeautje voor het raam. Ze was hartstikke trots en slaapt dus nu helemaal zonder tut! Hier hebben we ook een tijdje zo’n last gehad van rode schrale lippen en niets hielp. Tot ik uiteindelijk op advies van een oud omaatje gewoon ouderwetse uierzalf heb geprobeerd. De echte ouderwetse ongeparfumeerde te koop bij boerenbond e/d, dus niet die geparfumeerde versies uit de supermarkt of drogist. En dat werkt echt als een trein! Binnen 3 dagen alles weg!

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Het wordt al iets beter, ik heb er koelzalf van Max op gedaan!

We moeten echt van die speen af, maar ze vraagt er nog enorm vaak om! Soms ook overdag, maar dat doen we natuurlijk niet. Ik heb ook een boekje van Difrax, Eva laat zich wel paaien met kleine cadeautjes/stickers, dus wie weet…En dat verhaal van de fee vind ik ook super! Hoe heet dat boekje??? Eva houdt van feeën enzo, dus dat zou weleens DA BOMB kunnen zijn!

Groetjes Rainbow