Rode schrale bultjes op de wangen

Wie herkent dit?
Onze dochter heeft op de wangen hele schrale plekjes al een tijd wij blijven constant smeren met olie om het een beetje verdragelijk te maken.
Maar nu stonden wij vanochtend op en het was veel erger geworden ook onder haar kinnetje.
Het is rood, lijkt op schraal maar er zijn ook kleine bultjes.
Kan dit komen door de tandjes die in aantocht zijn, maar dan dacht ik dat de wangen niet schraal moesten worden toch?
Het is vandaag een lastige dag, want het is zondag dus die dokters hebben allemaal weekend.
Als het niet over gaat ga ik er mee na de dokter, maar wou even weten als iemand van jullie dit het zelfde mee heeft gemaakt

Hoi,

Diego heeft ook wel last van schrale wangetjes en rode plekjes rond zijn mond.
Maar het worden niet echt bultjes.
Ik heb wel gemerkt dat als ik bijvoorbeeld Zwitzal voor droge wangetjes gebruik dat het dan enkel erger word.
Dus die is mooi buiten gevlogen, nu gebruik ik Topialyse van SVR en dat helpt super goed.
Maar messchien dat je toch best een arts raadpleegd, want het zou een allergische reactie kunnen zijn? of niet?

Groeten
Tanja

Volgens mij hebben alle baby’s een periode van die uitslag. Ik weet alleen niet of ik met olie zou smeren. Zou eerder iets van vaseline gebruiken.

Groetekes, Sje

Nou ik heb dat ook met zwitsal schrale wangetje het wer alleen maar erger…
Overal rode pukkeltjes enz
Nu heeft Milan van mij wel uitslag van het kwijlen omdat zijn tandjes door komen…
Ik gebruik nu balneum zalf super spul binnen een dag of 4 zo goed als een glad huidje…

mijn kleintje heeft dat ook wel gehad, ik zou er ook geen olie op smeren.
En wie wet komt het wel van de tandjes. Bij onze kleine man kwam het vooral van het vele kwijlen denk ik.

[img]http://lb1m.lilypie.com/cw2hp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Lenna heeft ook rode droge wangetjes… en sowieso een erg droog huidje. We waren er al na een week achter dat ze niet tegen zwitsal producten kan! Is veel te geparfumeerd allemaal… Ik zou ook geen olie gebruiken… ik gebruik een paar keer per dag vaseline-creme en dat helpt best goed… maar ik ga donderdag op het CB ook vragen of het soms een allergische reactie kan zijn… want het helpt allemaal maar voor even en ik wil vragen of we niet over moeten gaan op hypoallergene voeding oid…

rico heeft dit na zijn geboorte ook gehad,
dit duurde totdat het warmer weer werd. (toen kreeg hij warmte bultjes haha)
maar nu het winter is heeft ie er ook weer meer last van.
gewoon voor het naar buiten gaan goed insmeren met vaseline.
ik smeer zwitsal op het wangetje voordat we naar buiten gaan, en voor het slapen gaan s’avonds doe ik een beetje sudocreme op mijn vinger echt heel weinig, en dat mengen met vaseline, en dat smeer ik dan op zijn wangetjes, kin en onder zijn neus.
hier helpt het supergoed!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Indd geen olie gebruiken dat droogt de huid oer het algemeen verder uit dan het goed doet

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Kan het niet komen door het koude weer?
Mijn oudste dochter (4 1/2) is dan rond haar mond helemaal rood en schrale plekjes.
Wij smeren er altijd uierzalf op en dit werkt prima. Is het vaak zo weg.
Niet de gele pot maar die witte pot. Die gele is zo vet en dan is het hele kussenslaap smerig.
Probeer die eens.

Groetjes Lisan.

Hoi,

Je hebt ook (gebruiken we zelf ook) een zalf dat je bij de apotheek kunt halen daar zit 20% vaseline in, het heet cetamacrogol.
Wij smeerden voorheen altijd met bepanthene, alleen dat hielp op een gegeven moment niet meer zo, op dat moment hadden we net de afspraak met het cb voor onze dochter met een half jaar. Dit raadde de arts ons aan, na de eerste keer smeren werd het meteen minder, de ‘uitslag’ en schraalheid. Nu heeft ze superzachte wangetjes.
Groetjes.

Léon
Vader van Marèl ( 22-07-2009)

Wij waren gisteren toch nog naar huisartsen post geweest, eerst gebeld en toen raden ze ons toch aan om langs te komen vanwege dat het toch een reactie ergens op kan zijn.
Ze had ook een beetje verhoogde temp.
Nu blijkt het dauwworm eczeem te zijn, dit is goed te behandelen en kan ook weer vertrekken vaak tot een leeftijd van 2 jaar kan dit voorkomen.
Gisteren hebben we er zalf voor gekregen en elk uur daarna moesten we het inderdaad besmeren met vaseline.
De zalf werkt zeer goed het is al een heel eind verdwenen en ze heeft er lijkt ons minder last van. De temp. is ook weer goed.

@Lisan: bedoel je de uiercreme?

Greetz Cora

@Cora,

Ja de uiercreme bedoel ik.
Weet natuurlijk niet of het voor jouw kindje helpt, maar hier dus wel.
Grote pot en doe je lang mee.
Zou niet van die dure smeerseltjes gaan kopen.
Straks is de winter voorbij en dan heb je hem niet meer nodig.

Groetjes Lisan.