Rode puntjes en weer ziek

Meric was twee weken geleden ontzettend ziek en wel een week lang…drie dagen koorts verstopte neus wilde niks eten en drinken noem maar op…

nu ineens toen ik hem gisteren van de kdv ging ophalen was hij weer ziek. verstopte neus koorts van 39 graden en nu ook nog eens een rug vol rode puntjes…puistjes lijken het wel!

de koorts is inmiddels wel gezakt…verstopte neus werd ook al minder toen we terug kwamen van boodschappen maar de puntjes blijven op zijn gehele rug verspreid. wat kan dit zijn? hij word ziek sinds hij naar de opvang gaat is dit normaal? zo kan ik een hele maand thuis blijven en niet werken maar dat gaat niet heb net pas een nieuwe baan dus ik kan het echt niet maken maar goed Meric gaat voor…

Grote kans dat het gewoon warmte-uitslag is van de koorts. De zesde ziekte is het niet want dan verschijnen de puntjes pas na 3-4 dagen koorts.

Je zegt dat-ie ziek wordt sinds-ie naar die opvang gaat. Kan hij ergens allergisch voor zijn? Een leidster die thuis een kat heeft ofzo?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Sep 2010 16:49:01

Mijn dochter was de eerste maanden dat ze naar het kdv ging ook vaak ziekjes… veel verkouden, hoesten en regelmatig koorts…
Binnen het kdv zwermt t natuurlijk van de bacterien van de andere kindjes die met o.a. een snotneus rondrennen en mijn dochter (en Meric waarschijnlijk ook) moest nog weerstand opbouwen… Na een paar maanden ging het een stuk beter en nu is ze bijna nooit meer ziek.
Beterschap met de kleine!

Lilypie First Birthday tickers

Typisch he, hier ook.

Mevrouw is nóóit ziek geweest, zelf de blaasontsteking was niets.

Maar ze is 1 week naar het kdv geweest en bam, vandaag 40 graden koorts.
Plus vanaf de eerste dag op het kdv een loopneus.

(Niets ten nadele van het kdv hoor, is daar super geweest.)

Sje hij heeft alleen koemelkallergie weet niet of hij ook allergisch is voor katten ofzo…hij heeft ons in ieder geval de hele nacht bezig gehouden en maar huilen en hoesten en snotteren…koorts is al wel weggezakt de vlekjes/puntjes op zijn rug zijn er nog…weet niet hoe dat komt.

vanmorgen wilde hij ook echt niet in de box wilt liever gewoon rondkruipen enzo is verder wel vrolijk en slaapt overdag ontzettend goed.

@Zwelgje en Sarah: hij moet idd weerstand opbouwen denk ik hij is eerder nooit ziek geweest en daarom zit ik ook met mijn handen in het haar nu hahahahaha en ook Meric heeft het erg naar zijn zin bij de kdv slaapt bij de gastouder wel beter heb ik gemerkt maar dat hoort er zeker ook bij? hij gaat naar beide namelijk vanwege de wachtlijsten bij de kdv.

Als het een soort puistjes zijn zoals je beschrijft, kunnen het dan geen waterpokken zijn?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij waterpokken staat een rug niet ineens helemaal vol puntjes. Waterpokken beginnen met een stuk of 5-10 verspreid over het lichaam en dan staan ze pas na een dag of 3 helemaal vol. Waterpokken zijn ook geen rode puntjes, dat zijn blaasjes. Dus waterpokken kunnen het niet zijn.

Groetekes, Sje

Senne is ook zo vaak ziek geweest door het kdv. Een vriendin van mij heeft een dochtertje dat nooit naar het kdv ging.
Toen die naar de psz ging kreeg ze alle “ziektes” door de andere kinderen daar.

Ze moeten toch weerstand opbouwen…

Sterkte!

Groetjes van Sascha en Senne

Toevallig had ik het er gister met iemand over. Haar kindje gaat ook naar het kdv en is al een paar keer ziek geweest. Muriel is nog nooit ziek geweest maar die gaat naar een gast ouder. Maar zo gauw zij naar de peuterspeelplaats toe gaat dan zijn wij aan de beurt. Volgens mij hoort dit er gewoon bij.

wel vervelend dan! zo kan ik elke week thuis zitten met hem wordt mijn baas ook blij om:S nu gaat mijn man een keer thuis blijven met hem.

vandaag zijn we toch maar naar de hapost geweest hij had 39,9 graden koorts en huilde de hele tijd…wilde niks eten en drinken etc. kwamen we daar aan en begon meneer opeens vrolijk te doen en maar lachen en babbelen tegen de mensen in de wachtkamer jeeeeeeeeeetje ik werd wel gek! nou zoals je kunt raden zijn we gauw weer naar huis gestuurd met hij moet gewoon uitzieken. had ook niets verwacht maar hij had keelpijn zoals ik al vermoedde en die rode vlekjes stelden niks voor zei de arts…je kunt er een soort van met je vingers op drukken als ze dan wit worden dan is het niets ernstigs gewoon warmteplekken. nou dan weten we dat ook voor de volgende keer!

hij heeft tevens erg last van zijn luieruitslag mag er bijna niet aankomen zo zielig! en ook heeft hij bijna niets geslapen tot 19.00 uur. ik heb hem uiteindelijk in de wipstoel gelegd en even heen en weer gewiegd toen was hij binnen no time weg maar werd ook na tien minuten weer wakker! dat schoot ook niks op dus later in de middag kwam ik beneden en zag ik dat hij op de borst van papa in slaap was gevallen aaaaaaaaaaaah Meric is totaal geen knuffel kind maar dit was dus echt zo schattig! heb gelijk een paar fotos gescored! hihihi

nu ligt hij zalig te slapen eindelijk. hoop dat het al met al snel over gaat. ik heb maar de gastouder afgebeld ze zegt nou je mag hem best brengen hoor…nou snap ik wel dat ze gewoon geld wilt verdienen maar alleen al die tranen en dat pruimlip als ik de keuken in loop geeft mij het gevoel dat hij op dit moment alleen bij papa en mama wil zijn verder niemand! dus hij blijft gewoon thuis

Als ze echt ziek zijn, zijn ze denk ik ook liever bij papa of mama. Als ik hier de gastouder dag van te voren afbel moet ik trouwens evengoed betalen. Dus zou dat nog eens goed navragen voordat je dadelijk voor verassingen komt te staan…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

wast niet de 6e ziekte, mijn kleine heeft ook net een aantal dagen flink hoge koorts gehad en had overal rode puntjes…die had dus de 6e ziekte

Hey mamaSelma,
Is Meric weer een beetje opgeknapt?
Groetjes Nancy

@Leony: ik weet wel zeker dat ik niet hoef te betalen voor de uren die hij niet geweest is wat een vreemde zaak dat jij wel moest betalen…weet je zeker dat het allemaal goed zit? staat ook in ons contract hoor dat dit niet hoeft…

@Henriekah: het kan best de 6e ziekte geweest zijn maar dat weet ik niet ben al 2 keer bij de hapost geweest zij wisten mij te vertellen dat hij gewoon ziek is niks ernstigs even afwachten tot hij uitgeziekt is

@Zwelgje: hij is eindelijk opgeknapt. na 4 dagen 40graden koorts heb ik toch maar aan de bel getrokken en hij kreeg gelijk antibiotica ook niet goed maar goed was echt doodmoe manlief heeft afgelopen 2 dagen voor hem gezorgd en die is ook op van de zenuwen…hij hangt simpelweg steeds aan onze broekpijpen wil alleen maar op de schoot wij blij in principe want Meric is totaal geen knuffel kind dus daar genieten wij ook wel van maar de manier waarop stond ons toch niet zo aan en die gebroken nachten opeens na 5 maanden! dan ben je wel even flink in de war! dus nu geen koorts meer antibiotica heeft zijn werk goed gedaan hij heeft flink liggen huilen net toen hij naar bed moest dus jah oude Meric is weer terug hahahahha want als hij ziek is slaapt hij alleen maar, gisteren heeft hij van 15.00 uur tot 19.00 uur geslapen heb hem maar wakker gemaakt word er zo bang van…maar het gaat goed met hem! dat is het allerbelangrijkste en morgen mag hij weer naar de opvang. bedankt voor de lieve reacties het is me wel te veel twee keer ziek achter elkaar hopelijk wordt hij niet meer ziek nou nooit meer??? nooit meer?? dat kan natuurlijk nooit I need a break!

ik ga maar eens naar bed veel te moe oefff…